gasklephuis

1997-2010
Plaats reactie
k.strikwerda
Geregistreerd lid

gasklephuis

Bericht door k.strikwerda » za 19 nov, 2005 18:57

Omdat het lampje van check engine steeds blijft branden (het gaat soms ook vanzelf weer uit) en mijn saab 200000 km. heeft gereden denk ik dat het gasklephuis wel eens stuk kan zijn.
Nu ben ik benieuwd of dit een dure reparatie is of dat ik het misschien gemakkelijk zelf kan vervangen.

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » za 19 nov, 2005 22:22

Hoeft niet altijd het gasklephuis te zijn.

Gewoon even laten uitlezen, hoe loopt de auto nu stationair en werkt de cruise control ook?

Ikzelf heb al een paar maal een gasklephuis gereset en vervolgens de trioniccomputer voorzien van de laatste software en meestal gaat het dan wel goed.

Je kan beter eerst wat dingen uitproberen dan meteen een nieuw gasklephuis monteren.
De officiele dealer vraagt ongeveer Eur. 1200,- voor.

Ik kan hem wel voor de helft leveren.

Rene.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » za 19 nov, 2005 23:54

rene schreef:Hoeft niet altijd het gasklephuis te zijn.

Gewoon even laten uitlezen, hoe loopt de auto nu stationair en werkt de cruise control ook?

Ikzelf heb al een paar maal een gasklephuis gereset en vervolgens de trioniccomputer voorzien van de laatste software en meestal gaat het dan wel goed.

Je kan beter eerst wat dingen uitproberen dan meteen een nieuw gasklephuis monteren.
De officiele dealer vraagt ongeveer Eur. 1200,- voor.

Ik kan hem wel voor de helft leveren.

Rene.
En elkparts levert hem voor 400 euro.

k.strikwerda
Geregistreerd lid

gasklephuis

Bericht door k.strikwerda » zo 20 nov, 2005 13:06

Stationair draait de motor prima, en de cruisecontrol doet het ook zonder mankeren.

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » zo 20 nov, 2005 16:25

Dan is het niet het gasklephuis.

Rene.

MXL
Geregistreerd lid

Re: gasklephuis

Bericht door MXL » zo 20 nov, 2005 17:59

k.strikwerda schreef:Stationair draait de motor prima, en de cruisecontrol doet het ook zonder mankeren.
Zou ook je lambda sensor kunnen zijn

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » ma 21 nov, 2005 18:51

Inlaatluchttemperatuursensor.

k.strikwerda
Geregistreerd lid

Bericht door k.strikwerda » ma 21 nov, 2005 19:34

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben blij te horen dat de oorzaak niet het gasklephuis is. Toch is het vreemd dat het lampje 'check engine' dan weer een poos brandt en dan weer voor korte tijd uit is.

Een paar maand geleden heeft de garage hem uitgelezen en het afgedaan als een stroomstorinkje dat geen gevolgen zou hebben.....

Het is trouwens ook vervelend dat het felle lampje altijd blijft branden als je in het donker rijdt.

Herco
Geregistreerd lid

Bericht door Herco » do 24 nov, 2005 0:51

Ik zou hiet niet al te lang mee door blijven rijden.

Zeker omdat je nu alweer een "check engine" melding krijgt.

Plaats reactie