inbouwen bluetooth carkit HCB-300 in Saab 9-5

1997-2010
Plaats reactie
Malo
Geregistreerd lid

inbouwen bluetooth carkit HCB-300 in Saab 9-5

Bericht door Malo » ma 21 nov, 2005 4:31

Heeft er al iemand gebrobeerd om de bedieingsmodule van de HCB-300 carkit mooi in te bouwen op het dash-board in de plaats van de twee afdekkapjes van de schakelaars links van de radio-unit ?
Het heeft juist de ideale afmetingen denk ik.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » ma 21 nov, 2005 8:03

Denk er dan wel aan dat je continue een fel lampje hebt waar je tegenaan kijkt. Ik heb dezelfde maar dan ingebouwd tussen de twee voorstoelen op het middenconsole.

Malo
Geregistreerd lid

Bericht door Malo » ma 21 nov, 2005 13:25

Is waar, niet aangedacht. maar ik hou wel van lichtjes :lol: .Zit jouw bedieningsmodule dan op de plaats van de muntstukhouder?
Kun jij met je HCB 300 de ingebouwde Saab microfoon gebruiken, of moet je de microfoon van de carkit installeren ?

Malo
Geregistreerd lid

Bericht door Malo » ma 21 nov, 2005 13:25

test

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » ma 21 nov, 2005 17:24

Volgens mij moet je de saab mic gewoon kunnen behouden, kwestie van testen.

Bedieningselement zou ik echt laag doen, want het lampje is echt enorm fel. Bij MXL en mij zit ie net voor de handrem, kan je er lekker op leunen terwijl je het kastje bedient.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » ma 21 nov, 2005 19:49

Bij mijn auto zat al een carkit,met een zwanenhals. Het was dus erg makkelijk om deze te gebruiken. Ik heb de standaard microfoon niet geprobeerd, ik weet overigens niet eens of die van mij er 1 voorbereid heeft.

Het voordeel van de zwanenhals is dat deze wat beter te richten is en hiermee het geluid dus ook wat beter. Het kastje is net achter de versnellingspook op het middenconsole geplaatst. Je kan de bedrading dan mooi door het middenconsole naar voren geleiden. Bijkomend voordeel is inderdaad dat je lekker je hand laat rusten op de handrem en dan met je vingers het paneeltje bediend.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » ma 21 nov, 2005 21:19

met het standaard carkitsnoertje dat los leverbaar is, is de carkit gewoon op de Saab microfoon aan te sluiten. Ook wordt de radio gemute en hoef je geen extra speaker in te bouwen.

Ik heb zelf een Nokia bluetooth carkit ingebouwd en heb de bedieningsknop inderdaad net boven de afdekkapjes links naast de radio geplakt. Het snoertje is plat en laat zich prima tussen de kapjes en het dash door geleiden. Bevalt me prima daar. Heb geen last van het lampje.

In mijn cabrio heb ik hem wel onderin op de middenconsole gedaan. Daar zit ie naast de schakelaar voor het dak en loopt de draad tussen het harmonicavormige rubber opvulstuk en de middenconsole doorlopen.

Plaats reactie