Omdat hij grote remsporen heeft achtergelatenop het wegdek vraag ik de politie deze even op te meten om de snelheid te bepalen. Doen we niet zegt de politie, de schuldvraag wordt bepaald door de verzekering.
Nou zeg ik noteer dan wel even dat hij hier verklaard dat hij te hard heeft gereden, doen we niet zeg te politie, schuldvraag wordt...bla bla. Hij kan wel zoveel verklaren, de schuldvraag wordt bepaald......bla bla bla.
Ik dacht dat ik echt gek werd. Vervolgens vraag ik wat ze nou gaan doen, we maken een rapport op met jullie beide verklaringen welke door de verz zal worden opgevraagd. Prima verder, ik heb hier weinig aan dus vraag ze zich maar met nuttigere zaken bezig te houden.
Vervolgens komt een van de agentes naar de ander gelopen, `die andere auto is niet verzekerd` zegt ze. Is dat zo vraag de agente aan die vent. Nee zegt ie, klopt niet zal wel een foutje zijn. Ooooh ok zegt de agente vraag het even na als je weer thuis bent. Werd dus ff verder niets mee gedaan, ook niet op mijn verzoek om dit te noteren. Echt ongeloofelijk.
Nou het volgende. Ik zie het al gebeuren dat, ondanks mijn verklaring, straks de verz maatschappij zal aangeven dat ik maar niet had moeten inhalen, dat hij te snel reed is immers niet bewezen. Wie heeft nog tips voor mij.
De Saab heeft het geheel opgevangen als een `tikje`, veilige auto gewoon, wel beschadigd. Andere auto schermen eraf, plastik beschadigd, raakt in de slip.....klein dramatje.