DI recall

1997-2010
Plaats reactie
K Plop
Geregistreerd lid

DI recall

Bericht door K Plop » ma 12 dec, 2005 16:29

Beste 9-5 rijders;

Ik was benieuwd of er al iemand is die een 9-5 4-pitter rijdt (bouwjaar 2000-2002) die inmiddels een brief van dealer of importeur heeft gehad over de DI-recall die er vanaf najaar volgend jaar gaat plaatsvinden. Ik heb nl nog niets gezien.
Ik heb er met de importeur wel contact over gehad (met name omdat bij mij OOK de katalysator kapot ging, wij reden met een vaartje van ca 130 km/h), die wist me te vertellen dat ik t.z.t. wel een brief van de garage zou krijgen maar het lijkt me netjes als zoiets leeft dat je dan bij voorbaat een brief naar dergelijke eigenaren stuurt.

Jacco K.
Geregistreerd lid

Re: DI recall

Bericht door Jacco K. » ma 12 dec, 2005 17:43

K Plop schreef:Beste 9-5 rijders;

Ik was benieuwd of er al iemand is die een 9-5 4-pitter rijdt (bouwjaar 2000-2002) die inmiddels een brief van dealer of importeur heeft gehad over de DI-recall die er vanaf najaar volgend jaar gaat plaatsvinden. Ik heb nl nog niets gezien.
Ik heb er met de importeur wel contact over gehad (met name omdat bij mij OOK de katalysator kapot ging, wij reden met een vaartje van ca 130 km/h), die wist me te vertellen dat ik t.z.t. wel een brief van de garage zou krijgen maar het lijkt me netjes als zoiets leeft dat je dan bij voorbaat een brief naar dergelijke eigenaren stuurt.
Heb ik wat gemist??
Heb een 9-5 uit 1999.
Waar gaat het hier over. :shock:

Bennieman
Geregistreerd lid

recall

Bericht door Bennieman » ma 12 dec, 2005 18:14

Van Saab nederland ontving ik deze reactie nav de berichten over de recall.

De recall waar u op doelt, heeft inderdaad te maken met de DI cassette die recent in uw Saab is vervangen. De aandacht van de media voor deze campagne is voortijdig geweest. Saab Zweden heeft daarom de reeds in gang gezette voorbereidingen voor een goed verloop van deze campagne op dit moment nog niet af kunnen ronden. Zodra er meer gegevens bekend zijn ( O.a. hoe om te gaan met vervanging van de DI cassettes voordat de campagne van kracht is) zullen wij alle Saabdealers aansluitend daarop informeren. Als deze uitslag gunstiger voor u uit mocht vallen, zal uw dealer dat graag overeenkomstig met u afwikkelen.

nog even afwachten dus

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » ma 12 dec, 2005 19:30

Voor diegenen die niet echt op de hoogte zijn. Wat is er met die di casette aan de hand. Geldt dit voor de rode of zwarte?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 12 dec, 2005 19:45

Het geld voor de zwarte.

Dave
Geregistreerd lid

Bericht door Dave » ma 12 dec, 2005 19:50

Hey

Ik ken het probleem, de mijne heeft het een tijd geleden ook begeven, gelukkig aan een lager tempo (60 km/h) op +/- 150.000 km, maar ook met het "leuke" nevenverschijnsel een kapotte katalysator.

Ik ben eens benieuwd, zou die actie ook in België gelden en komt er ook een compensatie voor de gevolgschade? En dan spreek ik nog niet eens van de schade door tijdverlies, sleepkosten, die méér dan waarschijnlijk niet vergoed wordt...

Alleszins, alles werkt terug perfect en het blijft héérlijk zoeven in deze auto!

Jacco K.
Geregistreerd lid

Bericht door Jacco K. » ma 12 dec, 2005 23:16

Injectie schreef:Het geld voor de zwarte.
Nou ben ik toch nieuwsgierig geworden.

In het type wat ik heb een 9-5 2.3t uit '99 zit dus een zwarte DI-cas.
Begrijp ik het goed dat deze aan vervanging cq een andere modificatie toe is?
Dus een fabricatiefout.
En geldt het dan ook voor mijn auto?
Wie kan mij hier enige duidelijkheid over geven?

Alvast bedankt.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 12 dec, 2005 23:19

geldt voor auto's vanaf MY2000, en dat valt uit je VIN te halen.

Jacco K.
Geregistreerd lid

Bericht door Jacco K. » ma 12 dec, 2005 23:27

B235R schreef:geldt voor auto's vanaf MY2000, en dat valt uit je VIN te halen.
Oke bedankt.

Plaats reactie