Last of the Mohicans?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
ralph12
Geregistreerd lid

Last of the Mohicans?

Bericht door ralph12 » di 25 apr, 2006 9:50

We hebben het hier wel eens gehad over de verdwijning van de Britse auto industrie... Ja, dat er autofabrieken van Honda, Nissan en BMW staan vind ik dus iets anders.... Maar nu lees ik op autoweek.nl:

"TVR sluit binnen een halfjaar de fabriek in Blackpool. Vakbonden speculeren dat alle 260 banen hiermee verloren gaan."

Afbeelding

Ben benieuwd wat gaat gebeuren... Gelukkig hebben de Britten nog Morgan. Maar sta niet gek te kijken als straks met Spyker en Donkervoort Nederland nog meer autochtone automakerij heeft dan Engeland.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 25 apr, 2006 9:52

ach..ze hebben Bristol nog...

:P

bovenstaande TVR vind ik nu niet de mooiste trouwens. het zou wel jammer zijn als TVR echt zou 'verdwijnen'.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 25 apr, 2006 10:05

jelger schreef:ach..ze hebben Bristol nog...

:P

bovenstaande TVR vind ik nu niet de mooiste trouwens. het zou wel jammer zijn als TVR echt zou 'verdwijnen'.

Heb je nou je klapraampjes al?.... Gisteravond een programma over mensen met bijzondere hobbies waar een leuke jonge meid zei dat ze niet begreep dat er mensen zijn die naar de showroom gaan en een Saab bestellen. Opmerkelijk want ze noemde geen andere merknaam.

Programma ging over Amerikaanse auto's. Blijf ik ook een zwak voor hebben. In mijn top tien automobiele hebbedingen staat toch een Camaro sharknose op LPG.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 25 apr, 2006 10:14

Gaat TVR nu de produktie in Rusland voortzetten?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 25 apr, 2006 10:16

offtopic :
nee, ik heb ze nog niet, want ik ben te druk met andere zaken (ook 90 gerelateerd) :oops:
- auto staat nu bij de Amsterdamse dierentuin voor een nieuw wiellager voor.
- hoedenplank herbekleed, er komen andere koplampen.... :twisted: (weet nog niet of dat gaat staan...)
ik moet maar eens naar de liede denk ik oid.

Afbeelding

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » di 25 apr, 2006 10:17

Maar er wordt niet gesproken van een failliet TVR, ze gaan van lokatie veranderen, ivm de lange termijn plannen. Blackpool kan bijv. niet groot genoeg zijn voor uitbreiding.
Wel hoop ik dat TVR zal blijven, een echte pure sportwagen, waar niet iedereen in durft te rijden. Dat is meteen ook het nadeel van de wagens.

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4841&cache=no

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 25 apr, 2006 10:26

Ruud schreef:Maar er wordt niet gesproken van een failliet TVR, ze gaan van lokatie veranderen, ivm de lange termijn plannen. Blackpool kan bijv. niet groot genoeg zijn voor uitbreiding.
Wel hoop ik dat TVR zal blijven, een echte pure sportwagen, waar niet iedereen in durft te rijden. Dat is meteen ook het nadeel van de wagens.

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4841&cache=no

Yep, geen airbags, ABS e.d..... Heeft Ferrari ook een tijd volgehouden. Maar ik zie het niet hebben van dat soort zaken niet als een synoniem voor sportief. Meer... een kwestie van geen geld hebben.

O, ik was Marcos vergeten. Resurrected.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 25 apr, 2006 14:48

jelger schreef: bovenstaande TVR vind ik nu niet de mooiste trouwens. het zou wel jammer zijn als TVR echt zou 'verdwijnen'.

Eigenlijk zou er een model moeten zijn tussen de 350 waarop de Sagaris is gebaseerd en de Sagaris zelf. Weg met die nepsleuven maar wel die hele coole schuifla achter met sidepipes houden.

keukenschrijver
Geregistreerd lid

Bericht door keukenschrijver » di 25 apr, 2006 22:56

Yep, geen airbags, ABS e.d..... Heeft Ferrari ook een tijd volgehouden. Maar ik zie het niet hebben van dat soort zaken niet als een synoniem voor sportief. Meer... een kwestie van geen geld hebben
Ik vind dat je als je opties besteld deze ook moet gebruiken. Dus wat moet ik met airbags, die wil ik niet gebruiken :wink:

Al 4 auto's weggedaan met zgan airbags... zonde

Plaats reactie