(Tip vooraf: vergeet niet de accu's eruit te halen, dan valt het gewicht gelijk weer mee)
Polestar is een klein beetje Saab
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Re: Polestar is een klein beetje Saab
Ik zie jullie topic wel verschijnen bij restauraties & verbouwingen
(Tip vooraf: vergeet niet de accu's eruit te halen, dan valt het gewicht gelijk weer mee)
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
uiteraard gaat bij zo'n ombouw alle electrische aandrijfzooi eruit. scheelt weer gewicht voor blok+bak. maar zoals gezegd vraag ik me af of een 9000Aero-aandrijflijn met 6bak genoeg 'oumpf' heeft om zoiets van z'n plek te krijgen.
zou Volvo zo 'gek' zijn om het uit te voeren? hopelijk laten ze de Ford-1600cc 150pk motor uit de V60T3 links liggen.
zou Volvo zo 'gek' zijn om het uit te voeren? hopelijk laten ze de Ford-1600cc 150pk motor uit de V60T3 links liggen.
-
Funky Dude
- In memoriam †
Zoiets als dit? https://www.deingenieur.nl/artikel/auto ... materialenSteve-O schreef: ↑vr 09 okt, 2020 14:42Reviseerbare blokken zijn er in overvloed. We kennen allemaal wel voorbeelden van nieuwe producten uit gerecycled materiaal.
Dat kan ook met een auto, en dat zou een beter initatief zijn dan telkens weer met een nieuwe >2000kg EV op de markt komen, tenminste totdat de Fe-accu is uitontwikkeld.
Accufietsen mogen direct verboden worden, ik werd van de week van m'n zweetsokken gereden door zo'n ding wat met zeker 40 kmh uit een woonerf kwam knallen...
Maar gaan we nu bij alles wat er uit Zweden komt roepen dat er SAAB in zit?
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Nee, niet zoiets als dat: Dat Is juist weer wel een EV met accu's.
De aandrijflijn inclusief motor kan gewoon gereviseerd, getuned en daarna gewoon in bestaande of nieuwe auto's ingebouwd.
Geen massaproductie van EV's met slechts een gerecyclede carosserie.
De aandrijflijn inclusief motor kan gewoon gereviseerd, getuned en daarna gewoon in bestaande of nieuwe auto's ingebouwd.
Geen massaproductie van EV's met slechts een gerecyclede carosserie.
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Wat denken jullie van hergebruik met alleen vervanging van de aandrijflijn? Bijvoorbeeld om die oude Saabs op de weg te houden.
In the States zijn er veel trouwe muscle car liefhebbers.
EVWEST heeft voor de ombouw van de jaren 70 V8 scheurijzers met "rear prop shaft" nu een TESLA 300kW motor als crate motor beschikbaar.
Uiteraard zonder schakelbak, maar wel met inverter.
https://electrek.co/2020/10/09/tesla-el ... ate-motor/
In the States zijn er veel trouwe muscle car liefhebbers.
EVWEST heeft voor de ombouw van de jaren 70 V8 scheurijzers met "rear prop shaft" nu een TESLA 300kW motor als crate motor beschikbaar.
Uiteraard zonder schakelbak, maar wel met inverter.
https://electrek.co/2020/10/09/tesla-el ... ate-motor/
-
Saapie
- Donateur (2x)

Ik heb in Nederland per mail een offerteindicatie op gevraagd voor de ombouw van een 900 Classic naar elektrisch. Dit bedrijf bouwt Porsches en VW om. De carros is hier zeer geschikt voor door de lange laadbak en de ruime motorruimte. Kosten kwamen op 22k met kleine range ( 200km), en 28k met lange range ( 350km), met behoud van airco, abs, stuurbekrachtig etc. Nadeel; Saabs zijn erg zwaar... verhoudingsgewijs