Kia EV6

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
gudmundje
Donateur
Donateur

Kia EV6

Bericht door gudmundje » di 30 mar, 2021 19:11

RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Kia EV6

Bericht door RoelandV » di 30 mar, 2021 19:20

Eindelijk een betaalbare EV met een fraai design.

De Kia EV6 heeft een geschatte vanafprijs van €40 000. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en
over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €148 per maand indien de bijtelling
in schijf 1 valt.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » do 01 apr, 2021 8:52

Mag 1600kg trekken, net als een 9-3
Achterkant moet ik wel aan wennen en interieur is niet speciaal, stuur is gewoon lelijk (mijn mening)
Het valt mij op dat Kia hele mooie nieuwe wagens maakt, maar toch na 5 jaar ben ik er wel wat op uitgekeken.
De vorige sportage vond ik heel mooi, maar nu vind ik er weinig aan.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » do 01 apr, 2021 10:23

Ik vind hem er wel leuk uitzien. Er wordt gelukkig weer meer aan design gewerkt de afgelopen jaren. Niet altijd design waar je gelukkig van wordt, maar er is wel meer aandacht voor.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 01 apr, 2021 13:23

T'zal vast niet de bedoeling geweest zijn maar is zeker niet mijn smaak met al die puntige vlakken op de auto.
Doet me een beetje aan het Italiaanse design denken ,
zo druk met al die in punten uitlopende vlakken,
maar verder moet ik zeggen doen ze goed hun best :bluethumb:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 01 apr, 2021 14:39

De Kia concept vind ik ook niets, véééél te druk en net eenzelfde wanstaltige kont als de Aston Martin DBX. Smaken verschillen en de massa lijkt dit soort ontwerpen wel te waarderen.

Toch in het Hyundai concern in zijn geheel niet verkeerd bezig, als je twee van hun andere elektrische concepts van de laatste maanden erbij houdt bijvoorbeeld:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Theun49
Geregistreerd lid

Bericht door Theun49 » do 01 apr, 2021 18:48

Nou, dat scheelt. Ik hoef ze niet meer te plaatsen. Wat een fraaie exemplaren.

En 800V !. Lekker snel opladen. IONIQ5 en EV6 zijn technisch hetzelfde onder een ander design jasje.

De eerste serie van de speciale introductie editie van de IONIQ5 is al uitverkocht.

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » di 13 apr, 2021 19:33

Toen ik die EV6 voor het eerst zag moest ik denken aan de SAAB Phoenix concept met een Scirocco neus... weet niet of het aan mij ligt?

Het optisch zwevende dak. De achterlicht lijn, de opgaande lijn van dorpel, over het achterwiel doorlopend naar de achterbumper.

Plaats reactie