Hilbert schreef: ↑di 27 sep, 2016 13:00
Vandaag op de A9 bij Amstelveen een babyblauwe Lotus Evora. Helaas geen plaatje.
Na 28 jaar afscheid genomen van mijn geliefde
Lotus Esprit Turbo SE bj. 1990, sinds 1993 in bezit gehad, laatste km. stand 51.300 km.
Heb deze ingeruild bij de aanschaf van een nieuwe
Lotus Evora GT 410 Sport IPS bij de off. Lotus importeur v.d. Kooi-Houten.
Kleur: metallic dark grey.....rondom double wishbone ophanging (alu); speciale lichtgewicht gesmede velgen v /19" en a / 20" (resp. 235 en 285 mm breed); Michelin Pilot Sport PS2 (circuit)banden; rondom AP Racing "4 pott" remklauwen; Bilstein schokdempers, Eibach veren / stabilisatoren,
De Evora 410 is tamelijk exclusief.....dit is het 3e exemplaar in Nederland.........thans totaal ca. 35 st. Evora in Ned. (20 st nw. geleverd via importeur in ruim 10 jaar / 15 st geïmporteerd / bj 2009-2021)
Ik ben super blij met deze Evora en ook dankbaar dat ik mij dat kan veroorloven.
Het is opnieuw een fantastische auto..............werkelijk een super genot om mee te rijden, in alle opzichten.
De 416 PS 3,5 ltr. geheel alu V-6 cilinder motor (door Lotus onderhandengenomen Lexus/Toyota V-6) is uitgerust met een chargecooled compressor van Edelbrock en een IPS 6 traps automaat (japanse AISIN = Toyota) met schakelflippers op het stuur.
Voor gewichtsbesparing zijn veel delen in carbon uitgevoerd zoals achterklep, dak etc, etc.
Onderzijde geheel gesloten ivm aerodynamica (zie laatste foto /niet mijn auto

)
Binnen geheel in Alcantara uitgevoerd......enorme (been)ruimte; ik meet 190 cm en kan met moeite de linkse voetensteun aanraken.
https://youtu.be/_BSMXJLirB4