Hoeveel “kleuren” waterstof bestaan er

Misschien is de onderliggende bedoeling hiervan dat de karosserie er te slecht zal uitzien om het batterijpack te vervangen als dit nodig is.tanisha schreef: ↑za 15 jan, 2022 13:12https://www.ad.nl/auto/auto-s-roesten-w ... ~ae601727/
In dit artikel wordt de bouw kwaliteit van de Tesla's vergeleken met een alfa sud.![]()
tanisha schreef: ↑vr 14 jan, 2022 17:35Dat electrisch rijden is nog vrij weinig groen aan.
Wat er aan groene stroom opgewekt wordt gaat alleen al volledig op aan alle huishoudens en bedrijven.
Dus om te rijden moeten op zijn best gasgestookte centrales draaien en als je pech hebt staan er nog een ouderwetse bruinkool centrale voor je te draaien.
Ik laad mijn auto op mijn werk op met de zonnepanelen die daar op het dak liggen, thuis heb ik een energiecontract voor 100% zon en wind van Nederlandse energiecoöperaties. Ik ga daar ongeveer 40.000 km per jaar op rijden. Maar stel dat ik inderdaad keihard opgelicht zou worden (ik neem aan dat jij dat niet zomaar beweert maar het ook daadwerkelijk kunt onderbouwen): zelfs op een grijze energiemix is elektrisch rijden veel schoner dan op brandstof.
Dat blijkt vooralsnog nergens uit. Ten eerste gaat de gemiddelde conventionele auto niet rustig 20 à 30 jaar mee. In Nederland haalt maar 25% de 20 jaar. 30 jaar is slechts een handjevol gegund. Er is voor zover ik weet ook geen reden waarom een elektrische auto geen 20 zou kunnen worden.
Wel herkenbaar. Dat is grofweg 7500 a 8000 kWh per jaar aan opbrengst. Ik heb 29 panelen, inductiekoken, een warmtepomp voor warm water en diverse infraroodpanelen. Op jaarbasis met huidige salderingsregeling komen we daar net niet mee uit en dan rijden we nog niet met een voertuig waar een stekker in moet.turbopilot schreef: ↑ma 17 jan, 2022 15:18was gisteren bij iemand met 30 panelen, die dacht dat alles kon , zelf elektrisch verwarmen en 2 elektrische auto's gaan laden.
.....
kom ik bij de omvormer, 30 panelen op 1 groep 4 kwadraat aangesloten
Met een 40A aansluiting kan dat net, ervan uitgaande dat de maximale terugleverstroom blijft onder de "maximum stroom tijd karakteristiek" (of zoiets, is al weer lang geleden dat ik in de studieboeken zat) en je ook altijd wel wat eigen gebruik hebtturbopilot schreef: ↑ma 17 jan, 2022 15:18kom ik bij de omvormer, 30 panelen op 1 groep 4 kwadraat aangesloten
Er zijn echt heel wat leveranciers met een stroometiket waar 100% groene energie op staat (en dan niet dat biomassa-gelul). Begrijp ik het nu goed dat je beweert dat die leveranciers een kWh twee keer verkopen? Waar haal je dat vandaan? Over realisme gesprokenturbopilot schreef: ↑ma 17 jan, 2022 15:18deze bedoelde ik een paar posten geleden ongenuanceerd , hoeveel bedrijven en particulieren hebben dit en hoe vaak is het nu al verkocht als![]()
![]()
![]()
Ik ben niet tegen duurzaam maar wel voor realisme
Ik zou niet blij worden van 30 panelen op 1 fase.turbopilot schreef:met hetzelfde probleem
ik laad mijn auto op mijn werk op met de zonnepanelen die daar op het dak liggen, thuis heb ik een energiecontract voor 100% zon en wind van Nederlandse energiecoöperaties.
thuis heb ik een energiecontract voor 100% zon en wind van Nederlandse energiecoöperaties.
deze bedoelde ik een paar posten geleden ongenuanceerd , hoeveel bedrijven en particulieren hebben dit en hoe vaak is het nu al verkocht als![]()
![]()
![]()
Ik ben niet tegen duurzaam maar wel voor realisme
en voor degene die een bron zoekt, kijk eens op je energie rekening en kijk eens waar je allemaal voor betaald
was gisteren bij iemand met 30 panelen, die dacht dat alles kon , zelf elektrisch verwarmen en 2 elektrische auto's gaan laden.
ik , heb je een app, ja doe is eens open, en wat zie je nu , ok , snap je het nuja , ok
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
oh, moet ik je het nog een keer voorrekenen
kom ik bij de omvormer, 30 panelen op 1 groep 4 kwadraat aangesloten