Start hulp voor VW vagje?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16527
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Start hulp voor VW vagje?

Bericht door turbopilot » za 21 mei, 2022 13:19

Moest gisteren ff met een 40+ saab start hulp geven aan een VW krafter ivm lege accu :D

Dus ook een foto in de groepsapp (altijd leuk om de monteurs even terug te plagen) maar eentje had het er over dat de plus aan de accu moet en de min aan de massa van het motorblok en niet aan de accu.

Persoonlijk lijkt mij dat niet, ik laad eerst altijd eerst even de accu bij en dan pas na paar minuten een start poging

Maar heeft iemand een idee of je in mijn ogen de onlogische aansluiting moet maken ? ( ik heb nl het idee dat wanneer er iets niet goed zit met een massa aansluiting je via bepaalde apparatuur of electronica je massa gaat maken, dat lijkt mij niet ok?
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Gebruikersavatar
werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 6664
Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Start hulp voor VW vagje?

Bericht door werli » za 21 mei, 2022 14:40

heey
een starter zit 99% op het motor blok (dus aan de massa)
stel dat je nu een slechte massa kabel hebt dan overbrug je die en is dat probleem al weg
kabels worden warm bij opstarten en kunnen op die manier ook niet wegsmelten
dus zo onlogisch is het in mijn oogpunt niet, ik doe het steeds zo

mvg werner

Gebruikersavatar
odin1899
Donateur
Donateur
Berichten: 3857
Lid geworden op: wo 19 mei, 2010 21:12
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Start hulp voor VW vagje?

Bericht door odin1899 » za 21 mei, 2022 20:14

Een ander argument is om geen vonken bij de accu te creëren ivm mogelijk vrijkomen van waterstof bij de accu (en open vuur als gevolg).
1 fiets in werkende staat - een paar NSB treinen - Audi A3 e-tron - Mitsubishi iMiev

Ex: Mitsu Galant '98 LPG - 9000 CSE '97 LPG - 9000 CSE '97 - 9000 CSE '98 - Daihatsu Charade '84 RHD (verkocht) - 96 (gesloopt) - 99 '70 (verkocht) - 96 (geruild) - 96 '79 Kermit (verkocht)

Plaats reactie