Voor mij dus geen nieuwe auto meer...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
KeesB
Geregistreerd lid

Re: Voor mij dus geen nieuwe auto meer...

Bericht door KeesB » zo 26 mei, 2024 20:13

Sinds 3 jaar rijd ik in mijn 9-5 uit 2008 als dagelijkse auto. Ik zit wel eens te kijken voor wat anders maar zou echt niet weten wat ik dan zou moeten rijden. Het meeste wat nieuwer is, is mij te complex. Eén keer een recente Kia als leenauto gehad, maar ik wordt gek van alle piepjes, toeters en bellen waar je alleen maar last van hebt. Ik bepaal liever zelf waar ik rijd.
Valt me steeds vaker op 60 km/h wegen dat nieuwe auto's erg lang in het midden blijven rijden als je ze tegemoet komt. Lane-assist die vindt dat je niet over de streep mag?
Ik hoop dus nog lang in mijn 9-5 te blijven rijden. :O:

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » ma 27 mei, 2024 8:45

+1!

FSC
Geregistreerd lid

Bericht door FSC » ma 27 mei, 2024 11:32

Prettig hoor! Mijn e208 word toch niet zo hard gereden, en het is heerlijk om een beetje hulp te krijgen tijdens het rijden. Muziekje, amper weggeluid, heerlijk.

Als het hard moet gaan neem ik de Saab wel mee, maar (te) hard rijden kost meer energie dan het me oplevert.

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » ma 27 mei, 2024 11:42

Grappig is dat ik n.a.v. het lezen van de opmerking over waarschuwingspiepjes ik mij realiseer dat ik daar tijdens het rijden in mijn XC70 van 2014 meer last heb dan in mijn Saab van 2007. Er is heel veel bijgekomen waarvan je je inderdaad kunt afvragen of dat nu wel bijdraagt aan ongestoord en in rust te kunnen rijden.
Nightpanel in de Saab maakt dat nog beter. Vooruitziende blik bij Saab.

De Roest
Geregistreerd lid

Bericht door De Roest » ma 27 mei, 2024 16:54

Hier nog 1 die liever in de zweedse oude dames blijft rijden. Enige pluspunt van de moderne auto's die ik niet eenvoudig kan bereiken met mij huidige auto's is het verbruik. Daar ben ik dan wel jaloers op als ik collega's hoor praten over 1 op 20.... tegenover dit voordeel staat dan weer een stevige afschrijving en dan ben ik weer een beetje op aarde terug...

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » wo 29 mei, 2024 22:02

Marius0404 schreef:
do 23 mei, 2024 23:06
in een 900classic heb je maar 1 lampje dat het altijd doet 8)
Check engine? :wink:

Plaats reactie