RDW en aantal eigenaren

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

RDW en aantal eigenaren

Bericht door turbopilot » za 08 feb, 2025 9:21

Gisteren tijdens de jaarvergadering van de plaatselijke autoclub ( alle merken) kreeg ik het er met iemand over dat er bepaalde mensen zijn die acute jeuk krijgen van bi)voorbeeld het extra nummertje op de kenteken plaat. :D

Maar toen kwam ook het volgende, het aantal eigenaren die de auto heeft gehad.

Hij vertelde dat het systeem dit aftelt naarmate je de auto op naam hebt staan.
Ik heb er zelf eens een paar bekeken (via RDW app) en het lijkt erop dat dit klopt.
Bij 2 stuks die ik sinds 2014 op naam heb staan, ben ik 2 eigenaar

Check ook via website

1 gekocht via mijn broer, toen op naam van mijn vrouw en later op mijn naam (i.vm. de mogelijkheid van verzamelschorsing)
En nu heeft deze bij de RDW maar 1 eigenaar.

Geen idee waarom ze dit doen, wel vreemd

Ik weet nog dat er ooit een topic over geweest is, waarbij een 900T16S de winnaar was met volgens mij iets van 9 stuks :-S+

Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Re: RDW en aantal eigenaren

Bericht door Barten » za 08 feb, 2025 9:27

RDW registreert alleen de eigenaren in de afgelopen 9 jaar. Registraties van daarvoor worden niet meer meegeteld.
Onze SAAB 9-3 Cabrio hebben we nu ruim 11 jaar in bezit en volgens de RDW ben ik nu eigenaar nummer 1. Dat was eerst anders.

RuudLang
Geregistreerd lid

Bericht door RuudLang » za 08 feb, 2025 10:16

Als je de Finnik app of website gebruikt krijg je alle eigenaren te zien, inclusief handelaren en lease

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » za 08 feb, 2025 10:58

Barten schreef:
za 08 feb, 2025 9:27
RDW registreert alleen de eigenaren in de afgelopen 9 jaar. Registraties van daarvoor worden niet meer meegeteld.
Ik kan die opmerking niet volgen. Mijn vrouw was in 2006 de eerste eigenaar en dat staat gewoon geregistreerd.
Wat opvallend is dat er op de eerste dag twee opvolgende eigenaren staan terwijl mijn vrouw echt de enige eigenaar is geweest.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 08 feb, 2025 12:42

Wellicht door de dealer, toevallig einde van het jaar.

Is nog wel eens een dingetje, ivm de bonus en dan in december op kenteken gezet.
En staat hij toch als nieuw in showroom of voorraad.

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » za 08 feb, 2025 13:36

https://ovi.rdw.nl/
Aantal eigenaren privé / zakelijk

Aantal keren dat het voertuig in de afgelopen 9 jaar geregistreerd is geweest op naam van een Nederlands persoon, bedrijf of instantie. Eerdere registraties worden niet meegeteld.
Is niet zozeer begrijpen van die quote als wel accepteren dat de RDW dit op haar site schrijft.

Plaats reactie