Rode kentekenplaat, niet Belgisch

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

Rode kentekenplaat, niet Belgisch

Bericht door MvR » do 07 nov, 2024 1:13

Een vriend die in New Mexico woont, spotte gisteren deze Volvo. Let op het kenteken. Rood, witte cijfers en letters en aan de kant '04 23' onder elkaar.

Heeft iemand een idee uit welk land dat is. De Belgen kennen rode platen, maar die hebben een andere vormgeving en codering.

Blijkbaar zijn er steeds meer Europeanen die met een Europees kenteken in de VS rondrijden. Vooral waar hij woont, in de woestijn van New Mexico, komen veel toeristen uit Europa.

(*Sneeuw in de woestijn? Ja, hij woont op 1850m hoogte. Daar sneeuwt het behoorlijk vanaf november tot maart, april).

Afbeelding

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Re: Rode kentekenplaat, niet Belgisch

Bericht door Sa93Ve » do 07 nov, 2024 8:48

Het kan een Zweeds import kentekenplaat zijn. Dat komt schijnbaar vaker voor. Er wordt dan een Volvo geïmporteerd vanuit Zweden en men laat dan de kentekenplaat zitten en geregistreerd de auto ermee.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 07 nov, 2024 13:09

Dat lijkt het antwoord! Dank voor je reactie.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 07 nov, 2024 23:08

Volgens mij krijg je zo'n plaat als je je Volvo zelf uit de fabriek ophaalt en er nog een tijdje mee in Europa gaat touren, voordat je 'm op de boot naar de VS neerzet.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 08 nov, 2024 0:07

Oh! Da's interssant.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 08 nov, 2024 0:16

Dankzij de laatse toevoeging ben ik er nu helemaal uit. Volvo heeft -net als Saab vroeger- een zelf-ophaal service voor Amerikanen. Er is zelfs een speciale website voor. Met een video. Waar je inderdaad de betreffende plaat ziet! De Volvo in de sneeuw hierboven had er wrs al een aardig stukje VS opzitten! Van de Oostkust (Newark NJ) naar Santa Fe is toch 2000 mijl.

Vriend Don in de VS vertelt net per WhatsApp dat deze Saab service veel gebruikt werd door Amerikanen. De auto was zoveel goedkoper dat de vakantie naar Europa er precies uit kon! Grappig: de radio in de 900 was een Europese met Europese FM-zenders. In de VS werd bij de dealer een US FM-radio gemonteerd op kosten van Saab.

https://www.youtube.com/watch?v=3JGDOjY7Cqg&t=169s

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » do 12 dec, 2024 15:18

MvR schreef:
do 07 nov, 2024 1:13
'04 23' onder elkaar.
dat zal, net zoals in duitsland de datum zijn van aflopen. daar kan je ook makkelijk een tijdelijk kenteken aanvragen.
Afbeelding

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » zo 12 okt, 2025 18:35

Je kan alleen niet met dat tijdelijke duitse kenteken Duitsland uit. Daar heb je een kenteken met rode band voor nodig, dat 21 dagen geldig is.

Toen ik in 2010 mijn zwarte 9000CD Griffin in München ophaalde had ik (achteraf gezien) het verkeerde kenteken bij me, want gele band. Ik heb er in Nederland nog 2 dagen mee gereden. Voornamelijk omdat het toen niet duidelijk was bij politie en douane welk kenteken nou waarvoor geldig was.

Plaats reactie