Dank voor jullie reacties!
9323 schreef: ↑vr 30 mei, 2025 20:47
1.8 Turbo? Dacht dat de 75 alleen met zescilinders was geleverd... Anyway, ik snap je wel! Prachtige auto's en vooral de eerste bouwjaren waren ook best wel goed geloof ik.
Fijn dat de koppakking al is gedaan. Vaste prik bij de K-motoren.
Nope, basis was de 1.8i met 120PK, dat is wel heel weinig..
Dan was er de keus tussen de 1.8T en de 2 liter V6, met beiden 150Pk, de 2.5 V6 met 180 PK, en op het laatst de waanzinnige V8, waarvoor het platform werd ingebouwd naar RWD. De kwaliteit is behoorlijk goed, al blijft het wel Engels...
De K-motor is een bekende voor mij, ik heb ook een MG-TF, en daarvoor had ik een MG-F.
caspar schreef: ↑vr 30 mei, 2025 21:32
Gaaf!!! Leuke aankoop!
Thanks
Luthart schreef: ↑vr 30 mei, 2025 21:32
Altijd een mooie auto gevonden. De MG uitvoeringen helemaal. Destijds van BMW dacht ik.
Klopt, de 75/ZT is onder BMW ontwikkeld.
9-3turbo205 schreef: ↑vr 30 mei, 2025 21:42
Goed gedaan! Komt er bij mij ook nog wel een keer, een fijne 2.5 liter in Sterling uitvoering ofzo.
Niet te lang met wachten. Ze worden hard zeldzaam, zeker de goeie.
De V6 heeft zo zijn eigen aandachtspunten, onder meer het brandstof verbruik..
KeesB schreef: ↑vr 30 mei, 2025 22:23
Mooie auto, ik heb zelf een zilvere 75 1.8T gehad.
Een MGF heb ik nog.
Kijk, nog eentje met een Engelse afwijking
Zit je ook bij de MGCCH?
Dominique montfort schreef: ↑za 31 mei, 2025 2:55
Top! Mooie auto. Impuls aankoop is altijd goed. Dit zijn toch auto's die het verdienen om liefde te krijgen. Ooit heeft iemand deze rover gekocht voor wellicht een behoorlijk bedrag. Trots rijdend met uitzicht op al dat mooie hout en in elk raam kijkend naar zijn eigen passage. En dat koop je nu voor "een appel en een ei" min of meer.
Veel plezier ermee!
Dank je wel, deze was bijna €35.000,-
En ze worden zeldzaam..