Mazda 2 versus Peugeot 308
-
menner
- Donateur

Mazda 2 versus Peugeot 308
Eind vorige week heb ik mijn Mazda 2 uit 2018 weer opgehaald na herstel van flinke schade na een kop-staart botsing. Dan weet je weer hoe hard een trekhaak binnen komt. De auto was op een haartje na total loss. Gelukkig had ik mijn al risks nog niet gestopt..als leenauto heb ik een week gereden in een peugeot 308 uit 2024. Wat een verschil in rijbeleving, logica van de dasboard indeling en de ergonomie. En niet in het voordeel van de Peus. Rommelig dashboard, veel functies achter een scherm gestopt, en een volstrekt onlogische groepering van functies in een dikke stengel , verscholen achter het (vierkante) stuurtje .En schakelen is vergeleken met de de Mazda roeren in een bord havermout. De driepitter turbo is wel pittiger dan de wat slome viercilinder van de Mazda, maar is ook duidelijk hoorbaar. Weer genieten van de mooie cockpit van de Mazda en het heerlijke weggedrag...die gaat voorlopig niet weg.
-
LarsJanse
- Donateur

Re: Mazda 2 versus Peugeot 308
Zo’n Mazda 2 is ook een hartstikke fijn autootje, wel regelmatig meegekregen als leenauto toen ik een Mazda 6 station had. Heerlijke auto…. Nog steeds weleens buikpijn van dat ik die heb verkocht toen het financieel ff wat minder ging.. maar die motoren moet je inderdaad flink op toeren jagen wil je er echt trekkracht uit halen, dan is een (Saab) turbomotor wel vele malen prettiger.
Dat moderne spul kan mij meestal ook maar matig plezieren, maar daarom rijd ik ook in een Saab rond
Dat moderne spul kan mij meestal ook maar matig plezieren, maar daarom rijd ik ook in een Saab rond
-
menner
- Donateur

Re: Mazda 2 versus Peugeot 308
[]
Ik heb mijn 96 als mooi weer auto. Ik durf het niet goed aan om een `modernere`Saab als dagelijkse auto aan te schaffen. Ik ben niet technisch genoeg om dat zelf allemaal in goeie conditie te houden...
Ik heb mijn 96 als mooi weer auto. Ik durf het niet goed aan om een `modernere`Saab als dagelijkse auto aan te schaffen. Ik ben niet technisch genoeg om dat zelf allemaal in goeie conditie te houden...
Reden: onnodige quote verwijderd