TaTa Motor Limited koopt jaguar en Landrover

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » do 03 jan, 2008 21:29

Haha, ik zeg ook niks meer:)

Zaap
Geregistreerd lid

Bericht door Zaap » vr 04 jan, 2008 12:05

In India ze je weinig anders dan Tata op de weg; oude Mercedes vrachtwagens in licentie gebouwd en door eigenaren van onder tot boven gedecoreerd; kleine, moderne Skoda-achtige autotjes in de burt van de stad en de onvermijdelijke "terreinwagens" (vaak twiewiel aangedreven) in de bergen. Die dingen brengen je wel op de wonderlijkste plekken! Bijvoorbeeld de hoogste bereidbare bergpas van de wereld.
Kortom: geen kwaad woord over TaTa (en nee, ik heb er geen aandelen en zou voor geen goud mijn Zaap er voor inruilen)

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 04 jan, 2008 12:29

TaTa Motor Limited is heus niet slecht,maar bij velen onbekend
Hoe komt men anders aan de centjes om in jaguar en landrover te kunnen investeren en Ford zal de 2 ook niet echt voor weinig van de hand doen.
Men zal toch qualiteit moeten leveren om de benodigde centjes binnen te halen om daarmee te kunnen investeren.

India is op auto gebied dan minder bekend maar ik zou toch velen malen liever een TaTa uit India aanschaffen op dit moment dan welk product (auto) uit china dan ook :wink:

TaTa Limited bestaat uit een totaal van 98 bedrijven en maakt dus van alles net als de Japanse Mitsubishi Corporationdie audio-apparatuur/airco's /auto's/vrachtwagens etc. maakt.

en niet te vergeten:the Hyundai corporation

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » vr 04 jan, 2008 12:53

Zo zie je maar weer:

een goede auto is niet per sé een mooie auto (en andersom)

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 04 jan, 2008 12:55

N207 schreef:Zo zie je maar weer:

Neen, en er zijn er voor mij maar weinig die aan BEIDE criteria voldoen :wink:

Scandibus
Geregistreerd lid

Bericht door Scandibus » vr 04 jan, 2008 13:20

AlvarJens schreef: Wat zitten die voorstoelen trouwens abnormaal hoog in die "koets". Daar moet je verplicht een dakraam in nemen als je de lengte van de gemiddelde Indiër overstijgt! :lol:
Jesses, nu je het zegt: de hoofsteunen zitten bijna tegen het dak aan! :shock:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 04 jan, 2008 13:27

N207 schreef:Zo zie je maar weer:

Jaguar verkoop slecht in de US omdat Amerikanen teveel Fordcomponenten menen te herkennen, ben nieuwsgierig hoe men op Tata componenten gaat reageren... die stoelen zitten iig al lekker hoog :wink:

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » za 05 jan, 2008 21:31

Ho ho, elke auto die op de Indiase wegen in elkaar blijven, krijgt van mij een dikke plus. Rijdt veel en vaak in Indica's en Indigo's en dat valt verdomd goed mee.
Ze zijn in India een verdomd stuk verder met allerlei lpg en CNG technologie dan jullie zouden denken. Bovendien heb ik de electrische Rickshaws mee gemaakt en die zijn echt lachen, trekken als gekken op ;-)
en als ik lekker nostalgisch wil doen, laat ik de Hindustan Ambassador voor rijden ;-) Binnenkort weer naar Chennai (Madras) en lekker Somoza's pluf beef Naan's, yummie ;-)

Ik denk dat TaTa (is trouwens ook 1 van de grootste IT werkgevers ter wereld) nog wel eens paar leuke zaken met deze merken kan gaan doen ;-) Mijn steun hebben ze ;-)

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 09 jan, 2008 23:21

AMSTERDAM - Tata wil de spotgoedkope auto die het concern momenteel in ontwikkeling heeft niet in het thuisland India vervaardigen, maar in Thailand.

De autobouwer plant een uitvalsbasis in het land, waarvoor inmiddels de aanvragen bij de lokale overheden zijn ingediend.

Voor Tata Motors is Thailand geen onbekend terrein.
Het Indiase concern heeft al een faciliteit met de Thaise vrachtwagenfabrikant Thonburi voor de assemblage van onder andere pick-ups. Vanuit Thailand wil Tata zijn vleugels in Zuid-Oost Azië verder uitslaan. De nieuwe faciliteit vergt een investering van tussen de 200 en 230 miljoen dollar.

De geplande Thaise Tata moet de goedkoopste nieuwe auto ter wereld worden.
De prijsstelling moet op omgerekend 1.750 euro (voor Nederland excl. belastingen) komen te liggen.
Binnenkort toont Tata een concept car.
De auto krijgt een wielbasis van 2,20 meter en beschikt over vier portieren. Voor de aandrijving plant Tata zowel benzine- als dieselmotoren. Het gaat om tweecilinders met een inhoud van respectievelijk 660 en 700 cc en een vermogen van zo'n 30 pk. De krachtbron zal achterin komen te hangen, het reservewiel ligt voorin. Naar verluidt komt begin volgend jaar de productieversie uit.

Tata wil op jaarbasis één miljoen eenheden vervaardigen, al zal in de beginfase de output op 250.000 units liggen. De wagen is hoofdzakelijk bedoeld voor India en andere markten waar steeds meer mensen een auto kunnen of willen kopen. Alleen al in India heeft de auto een bereik van acht miljoen kopers. Zij schaffen nu nog een gemotoriseerde tweewieler aan.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » do 10 jan, 2008 12:06

nics schreef:Ho ho, elke auto die op de Indiase wegen in elkaar blijven, krijgt van mij een dikke plus. Rijdt veel en vaak in Indica's en Indigo's en dat valt verdomd goed mee.
Ze zijn in India een verdomd stuk verder met allerlei lpg en CNG technologie dan jullie zouden denken. Bovendien heb ik de electrische Rickshaws mee gemaakt en die zijn echt lachen, trekken als gekken op ;-)
en als ik lekker nostalgisch wil doen, laat ik de Hindustan Ambassador voor rijden ;-) Binnenkort weer naar Chennai (Madras) en lekker Somoza's pluf beef Naan's, yummie ;-)

Ik denk dat TaTa (is trouwens ook 1 van de grootste IT werkgevers ter wereld) nog wel eens paar leuke zaken met deze merken kan gaan doen ;-) Mijn steun hebben ze ;-)
En bedenk dan ook nog even dat de eigenaars Britser dan Brits zijn: India is een oude Britse kolonie en er zijn Indiase families, waaronder deze, die in hun doen en laten niet te onderscheiden zijn van de koloniale Engelsen zelf. Geen slechte plek voor een stuk Brits erfgoed dus. (en heel wat beter dan de Amerikanen die wat mij betreft terecht hun eigen autoindustrie zien instorten).
willeme 1 schreef:...sluit ik me bij aan , maar moet wel opmerken dat de tatra diesel ook van gm afkomstig is
Tatra of Tata? Een beetje bij de les blijven he. Dit onderscheid was eerder in dit topic al gemaakt.

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » do 10 jan, 2008 17:16

Voor al die mensen die blijven volhouden dat de 9-3 een Opel Vectra is:

Aanschouw de nieuwe Jaguar Nano :wink: :
Afbeelding

AlvarJens
Geregistreerd lid

Bericht door AlvarJens » do 10 jan, 2008 19:57

Voor al die mensen die blijven volhouden dat de 9-3 een Opel Vectra is:

Aanschouw de nieuwe Jaguar Nano :
Haha, maar gelukkig herken je de sportieve aspiraties van Jaguar wel terug in de luchthappers voor de achterste wielkasten. Zo te zien heeft ie - met die achtermotor :P - alle koeling hard nodig! :lol:

Plaats reactie