Het gaat om een klassieke BMW; deze heeft geen gordels achterin. Mocht ik overgaan tot de koop van zo'n auto dan wil ik deze laten inbouwen zodat de kinderzitjes achterin kunnen.
Heeft iemand een goed adres waar ik gordels kan laten inbouwen, bij voorkeur in de buurt van Den Haag. Zou dit ook bij een dealer kunnen en enig idee wat dit kost?
Hartelijk dank voor de reacties.
Autogordels achterin - waar kan ik deze laten inbouwen?
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
Die BMW moet wel heel klassiek zijn als daar geen bevestigingspunten voor gordels inzitten. Mijn vader had midden jaren '70 een 5 serie BMW die die bevestigingspunten al had.
Gordels voor de achterbank kun je gewoon halen van de sloop of (wellicht beter) bij Halfords of Brezan oid kopen/bestellen. Met de juiste bouten en ringsleutel schroef je ze zo erin, met een half uurtje klussen ben je klaar...
Voor driepuntsgordels moet je alleen nog een gaatje prikken in de bekleding van het zijpaneel voor het bovenste bevestigingspunt.
Als er thuis een lamp stukgaat bel je toch ook geen electricien?
Gordels voor de achterbank kun je gewoon halen van de sloop of (wellicht beter) bij Halfords of Brezan oid kopen/bestellen. Met de juiste bouten en ringsleutel schroef je ze zo erin, met een half uurtje klussen ben je klaar...
Voor driepuntsgordels moet je alleen nog een gaatje prikken in de bekleding van het zijpaneel voor het bovenste bevestigingspunt.
-
cpulles
- Geregistreerd lid
-
donkeysbridge
- Geregistreerd lid
Ik denk dat je wel voorzichtig moet zijn. De (bevestiging) van de autogordels moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen, is het niet voor de wet, het gaat wel om de veiligheid van je kinderen ...bobkoppert schreef:Die BMW moet wel heel klassiek zijn als daar geen bevestigingspunten voor gordels inzitten. Mijn vader had midden jaren '70 een 5 serie BMW die die bevestigingspunten al had.
Misschien kost het wat meer, maar je zit toch iets lekkerder met je kinderen achterin, niet?
Snap dan ook niet waar de vergelijking met de kapotte lamp en electricien vandaan komt ... voor een nieuwe groep in de meterkast is het wel handiger om een electricien te laten komen
Beter even (vrijblijvend) checken bij iemand die er verstand van heeft, volgens mij is er altijd wel een anwb in de buurt of een rdw vestiging.
Succes.