Nog even kort t.a.v. het tippie van "gele aeo" (neem een dure), ben daar toch maar even voorzichtig mee.
Ervan uitgaande dat je een evt. procedure wint, zal een rechter namelijk bij het veroordelen van de wederpartij in de proceskosten (kosten advocaat, griffierecht etc.) een dubbele redelijksheidstoets toepassen. Is het redelijk dat de kosten zijn gemaakt én is de omvang van de geclaimde kosten redelijk t.a.v. het belang.
Zo zal voor een zaak met een belang van max € 3.500,- het niet snel redelijk geacht worden dat je € 5.000,- aan advocaatkosten maakt. Voor de meeste advocaten geldt dit toch min of meer wel als een standaardzaak. Geen reden om direct naar de duurste advocaat te rennen in ieder geval. Kunnen je eigen kosten nog best eens hoger uitvallen dan de reparatiekosten!
Naast alle andere tips zou je ook nog kunnen overwegen de nationale ombudsman in te schakelen. Die wil ook nog wel eens bemiddelen in dit soort zaken...
heb ik dat weer !!!
-
Jappieveder
- Geregistreerd lid
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Ik heb ook een keer zoiets gehad met mijn Toyota Starlet. Daar moest men het remsysteem gaan repareren. Ik vroeg aan die vent hoeveel dat zou gaan kosten. Antwoord was: "zo rond de 400 euro".
Dus ik akkoord. Kom ik 's avonds de auto halen was het plotseling 800 euro geworden.
Het idiote is dat dezelfde idioten wel voor onderdelen van een paar stuivers opbellen maar voor een bedrag van meer dan 400 euro extra nemen ze niet de moeite om mij even te bellen. Bleek trouwens daarna dat ze nogal wat foutjes hadden gemaakt. Zo hadden ze vergeten om de remleidingen allemaal goed af te sluiten waardoor ik op een gegeven moment aan de binnenkant van mijn velgen achter een hele smurrie remvloeistof had zitten.
Was een dealer die eerst Toyota dealer was en vervolgens was afgestoten door Toyota omdat ze niet op een A1 lokatie zaten. Vroeger een top-garage maar tegenwoordig naadje. Nu zit ik weer bij een officiele Toyota-garage en die leveren keurig werk. Laatst nog een radiator laten vervangen en dat hebben ze keurig netjes gedaan. Tot op de cent aan de afspraak gehouden.
Dus ik akkoord. Kom ik 's avonds de auto halen was het plotseling 800 euro geworden.
Het idiote is dat dezelfde idioten wel voor onderdelen van een paar stuivers opbellen maar voor een bedrag van meer dan 400 euro extra nemen ze niet de moeite om mij even te bellen. Bleek trouwens daarna dat ze nogal wat foutjes hadden gemaakt. Zo hadden ze vergeten om de remleidingen allemaal goed af te sluiten waardoor ik op een gegeven moment aan de binnenkant van mijn velgen achter een hele smurrie remvloeistof had zitten.
Was een dealer die eerst Toyota dealer was en vervolgens was afgestoten door Toyota omdat ze niet op een A1 lokatie zaten. Vroeger een top-garage maar tegenwoordig naadje. Nu zit ik weer bij een officiele Toyota-garage en die leveren keurig werk. Laatst nog een radiator laten vervangen en dat hebben ze keurig netjes gedaan. Tot op de cent aan de afspraak gehouden.
-
nacra 93
- Donateur