comonrail diesel
-
AeroMan
- Geregistreerd lid
De 4 Cilinder TDi's van VW zijn naar mijn weten allemaal direct ingespoten, en beschikken over de Pomp-Verstuiver techniek (Dus geen Common-Rail!
). Daardoor komt het dat een TDi niet erg stil loopt. Maar ik heb gelezen dat ze nu willen stoppen met de PD's en ook voor Common-Rail gaan, de grotere TDi's (V6, V8 & V10) hebben dit al ietsje langer.

-
Red76
- Geregistreerd lid
Vw diesel ve pomp: 90 pk 110pk en 68 pk sdiAeroMan schreef:De 4 Cilinder TDi's van VW zijn naar mijn weten allemaal direct ingespoten, en beschikken over de Pomp-Verstuiver techniek (Dus geen Common-Rail!). Daardoor komt het dat een TDi niet erg stil loopt. Maar ik heb gelezen dat ze nu willen stoppen met de PD's en ook voor Common-Rail gaan, de grotere TDi's (V6, V8 & V10) hebben dit al ietsje langer.
Vw diesel commonrail : 100pk,115 pk, 130 pk, 150 pk
-
B235R
- Lid van verdienste
Aeroman heeft gelijk, pompverstuiver is anders als commonrail.Red76 schreef:Vw diesel ve pomp: 90 pk 110pk en 68 pk sdiAeroMan schreef:De 4 Cilinder TDi's van VW zijn naar mijn weten allemaal direct ingespoten, en beschikken over de Pomp-Verstuiver techniek (Dus geen Common-Rail!). Daardoor komt het dat een TDi niet erg stil loopt. Maar ik heb gelezen dat ze nu willen stoppen met de PD's en ook voor Common-Rail gaan, de grotere TDi's (V6, V8 & V10) hebben dit al ietsje langer.
-
Red76
- Geregistreerd lid
B235R schreef:Aeroman heeft gelijk, pompverstuiver is anders als commonrail.Red76 schreef:Vw diesel ve pomp: 90 pk 110pk en 68 pk sdiAeroMan schreef:De 4 Cilinder TDi's van VW zijn naar mijn weten allemaal direct ingespoten, en beschikken over de Pomp-Verstuiver techniek (Dus geen Common-Rail!). Daardoor komt het dat een TDi niet erg stil loopt. Maar ik heb gelezen dat ze nu willen stoppen met de PD's en ook voor Common-Rail gaan, de grotere TDi's (V6, V8 & V10) hebben dit al ietsje langer.
Kan goed dat ik het fout heb!
Maar de 90,100 en 68 pk versies hebben een ve pomp toch
-
B235R
- Lid van verdienste
ja die wel. (v.d SDi weet ik het niet zeker)Red76 schreef:B235R schreef:Aeroman heeft gelijk, pompverstuiver is anders als commonrail.Red76 schreef: Vw diesel ve pomp: 90 pk 110pk en 68 pk sdi
Kan goed dat ik het fout heb!
Maar de 90,100 en 68 pk versies hebben een ve pomp toch
-
RoccoH
- Donateur (5x)

neej, was meer in het algemeen en in het bijzonder sloeg het op de opmerking van red76 dat een diesel injectoren heeft.Hanm schreef:Beweer ik een werking analoog aan die van een carburateur??RoccoH schreef:euhm, ooit een dieselmotor met carburateur tegen gekomen?!?
....
De voordelen waar ik het over had gaan idd meer over indirecte vs. directe brandstofinspuiting zoals je bv bij grote (vrachtwagen-/scheeps)motoren al vele jaren had zonder de electronica. Het grote voordeel van een moderne common rail is inderdaad de electronische regeling van het systeem, afgezien dus van de directe inspuiting.Hanm schreef:De voordelen die jij noemt zijn maar ten dele voordelen als gevolg van het principe an sich, ik blijf er bij dat de meer van software afhangende afstelling (en minder van mechanisch design) het grote voordeel is, waardoor de fabrikant een makkelijkere klus heeft in deze en er dus beter, sneller en goedkoper in slaagt de voordelen die jij noemt te realiseren.
-
Oostland
- Geregistreerd lid