Nwe Alfa's

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Elevation12,000
Geregistreerd lid

Nwe Alfa's

Bericht door Elevation12,000 » di 31 jan, 2006 12:05

Afbeelding
De truc vh boven de achterste zijruiten nog doorlopende dak hebben we al eerder gezien bij onze eigen 9-3 SportEstate

AutoWeek

Afbeelding
De koets dat wat gedrongene te hebben, iets wat ook een Maser Spyder zo kenmerkt

AutoWeek

Mooie auto's. Vd twee lijkt mij de Sportwagon de geslaagdere, maar in het echt zien is natuurlijk beter alvorens een oordeel te vellen.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 31 jan, 2006 16:24

Op zich een aardige auto de 159 vooral het front, maar zijn voorganger was toen ie op de markt kwam veel bijzonder... der (pff). En eigenlijk 'klopt' de 156 ook meer, hoewel afgezaagd omdat je hem zo vaak ziet.

De 156 sportswagon geldt hetzelfde voor, aparter dan de eigenlijk veel meer tot een station omgetoverde 159. Sic.

K Plop
Geregistreerd lid

Bericht door K Plop » di 31 jan, 2006 17:19

Wat ik zo jammer vindt aan beide auto's is dat de bolling in voor en achterscherm zo verschillend is. Daardoor lijkt de auto niet 1 geheel te zijn zoals dat bij de 156 wel was.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 31 jan, 2006 17:38

Ik vind de 159 Sportwagon ook het meest geslaagd, overigens wist ik al lang hoe de Spider eruit zou komen te zien, ik vond een in het geheim gemaakte fabrieksfoto op internet.

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » di 31 jan, 2006 19:22

Nwe 159 lijkt een beetje het midden te houden tussen zijn voorganger en de 166. Hij is zakelijker gepositioneerd om als meer passend alternatief voor Duits premium te kunnen dienen.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 31 jan, 2006 20:18

... en gemiddeld zo'n 300 kg zwaarder geworden.... Aaah de vooruitgang, je houdt haar niet tegen... Of moet ik zeggen: obesitas... Het heeft nix meer met het lichtvoetige te maken dat Alfa's kenmerkte. Lijkt ook meer op een kruising van BMW, Audi en... Alfa.

In een test met vier middenklassers kwam deze nieuwste creatie dan ook als slechtste uit de bus.

Plaats reactie