Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Elevation12,000
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door Elevation12,000 » do 26 dec, 2024 0:22

Ik ben bovenal autoliefhebber. Naast Saab rij ik Volvo 760, Ford Scorpio en Mitsubishi Sigma.

Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door Blacky Turbo S » do 26 dec, 2024 11:03

Elevation12,000 schreef:Ik ben bovenal autoliefhebber. Naast Saab rij ik Volvo 760, Ford Scorpio en Mitsubishi Sigma.
Afbeelding Een Scorpio en een Sigma. Werkelijk fantastisch! Youngtimers waar niemand meer aan denkt. Dat vind ik nou echt ge-wel-dig!AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

voodoo
Geregistreerd lid

Bericht door voodoo » do 26 dec, 2024 11:15

Ja, helemaal fantastisch!
(En van mij mogen er ook wel een paar plaatjes van de voertuigen in kwestie bij)

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » do 26 dec, 2024 11:21

Elevation12,000 schreef:
do 26 dec, 2024 0:22
Ik ben bovenal autoliefhebber. Naast Saab rij ik Volvo 760, Ford Scorpio en Mitsubishi Sigma.
Mooi lijstje! :love:
Bestaat er Toevallig een kans op het delen van wat plaatjes van de collectie?

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » do 26 dec, 2024 12:02

Gaaf inderdaad! Hier in het dorp rijdt ook een prachtige Scorpio Ghia (oude mode, hatchback). En voor Mitsubishi Sigma heb ik altijd een zoekopdracht op marktplaats aan staan (en daar heb ik er geen tientallen van), maar ze komen echt zelden voorbij.

Moeshkien
Geregistreerd lid

Bericht door Moeshkien » do 26 dec, 2024 13:51

Ik was altijd om AR 159SW dromen dus heb ik eentje gekocht :O:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 26 dec, 2024 14:02

Ewout schreef:
do 26 dec, 2024 12:02
Gaaf inderdaad! Hier in het dorp rijdt ook een prachtige Scorpio Ghia (oude mode, hatchback). En voor Mitsubishi Sigma heb ik altijd een zoekopdracht op marktplaats aan staan (en daar heb ik er geen tientallen van), maar ze komen echt zelden voorbij.
Mocht ooit 1993 of in die buurt bij een concurrentievergelijking in een maxima 2.0 6 cilinder rijden, wat een geweldige motor..

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » do 26 dec, 2024 22:37

Elevation12,000 schreef:
do 26 dec, 2024 0:22
Hierbij een paar foto's.

Afbeelding
De Volvo 760 GLE is van 1989. De auto heeft een B280E motor en AW71 transmissie. Het is zogenaamde facelift versie, dus met aluminium motorkap, verzonken wissers, gewijzigd dashboard en multi-link achterwielophanging. Noviteiten die ook op de eerste 960 terugkwamen. De auto is geheel verzinkt.

Afbeelding
De Sigma is van 1991 en heeft de 3.0 DOHC motor die met dubbele turbo ook in de 3000GT zat. Het is de 'basisversie', wat betekent dat de auto volgehangen is met alle denkbare luxe en technologie uitgezonderd de vierwielbesturing en de elektronisch geregelde vering van het model erboven.

Afbeelding
De Scorpio 2.0i GL is van 1989 en heeft de 'Pinto' viercilinder. Een Ghia V6 is leuk, maar dit is bijna de auto die mijn vader vroeger had. De Scorpio was net als de 760 en Sigma een auto uit het E-segment, maar destijds kon je voor één 760 twee Scorpio's 2.0i GL kopen. De aandrijflijn is minder verfijnd, maar aan de ruimte op de achterbank kunnen de andere twee niet tippen.

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » do 26 dec, 2024 23:00

Echt geweldig, zeg!

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » do 26 dec, 2024 23:19

Mooie volvo!

Ikzelf heb altijd de 780 bertone coupé van de 700-serie een erg begeerlijke auto gevonden! Vooral met een prv-v6 wat een v8 had moeten zijn…

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 27 dec, 2024 0:13

Mooie E-segmenters van weleer, daar heb ik ook een zwak voor. Vroeger was er in dat segment ook nog echt heel veel keuze, uit vele landen, in verschillende prijsklasses en waren ze doorgaans het uithangbord van de fabrikant.

Als ik niets anders te doen zou hebben dan mijn dagen vullen met automobiel tijdverdrijf, zou ik de volgende sedans verzamelen: Lancia Thesis (+ Kappa SW & Coupé), Citroëns C6, XM, CX (een vroege), SM Opéra en DS alsook een Xantia Activa (liftback maar ok), Talbot Tagora, Renault Safrane BiTurbo, Opel Lotus Omega, VW Phaeton, Jaguar XJ (X308 en X350), Saabs 900 CD, 9000 CD en 9-5, Honda Legend, Toyota Century, Lexus LS, Subaru Legacy Spec. B, Volvo S80 V8 ... en ga zo maar door. Vergelijk het aanbod van de jaren 80/90 eens met wat je tegenwoordig in dat segment kan kopen. Daar heeft een behoorlijke verschuiving plaatsgevonden naar klein en/of SUV/crossover.

Overigens zit de kerstvakantie er alweer bijna op en deze keer hadden we een Volvo XC60 B4 met 190pk diesel en AWD. Gelukkig ook deze keer een exemplaar op spijkerbanden, wat op de spekgladde wegen van midden Zweden geen overbodige luxe was. Fijne auto, maar ergens ook gewoon een auto, heb er geen gevoel bij.

paulzee
Geregistreerd lid

Bericht door paulzee » vr 27 dec, 2024 21:58

Misschien is zo’n xc60 over 40 jaar ook wel erg leuk.. maar van die andere weten we het zeker, binnenkort krijg ik er een 740 gl estate bij die ooit door mn broer nieuw gekocht is..

voodoo
Geregistreerd lid

Bericht door voodoo » vr 27 dec, 2024 22:24

Henk-Jan schreef:
vr 27 dec, 2024 0:13
Mooie E-segmenters van weleer, daar heb ik ook een zwak voor. Vroeger was er in dat segment ook nog echt heel veel keuze, uit vele landen, in verschillende prijsklasses en waren ze doorgaans het uithangbord van de fabrikant.

Als ik niets anders te doen zou hebben dan mijn dagen vullen met automobiel tijdverdrijf, zou ik de volgende sedans verzamelen: Lancia Thesis (+ Kappa SW & Coupé), Citroëns C6, XM, CX (een vroege), SM Opéra en DS alsook een Xantia Activa (liftback maar ok), Talbot Tagora, Renault Safrane BiTurbo, Opel Lotus Omega, VW Phaeton, Jaguar XJ (X308 en X350), Saabs 900 CD, 9000 CD en 9-5, Honda Legend, Toyota Century, Lexus LS, Subaru Legacy Spec. B, Volvo S80 V8 ... en ga zo maar door. Vergelijk het aanbod van de jaren 80/90 eens met wat je tegenwoordig in dat segment kan kopen. Daar heeft een behoorlijke verschuiving plaatsgevonden naar klein en/of SUV/crossover.

Overigens zit de kerstvakantie er alweer bijna op en deze keer hadden we een Volvo XC60 B4 met 190pk diesel en AWD. Gelukkig ook deze keer een exemplaar op spijkerbanden, wat op de spekgladde wegen van midden Zweden geen overbodige luxe was. Fijne auto, maar ergens ook gewoon een auto, heb er geen gevoel bij.
Gelukkig is je wensenlijst niet zo lang :mrgreen:

Maar ik zie wel een redelijke overlap met mijn lijst....

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » vr 27 dec, 2024 22:49

Elevation12,000 schreef:
do 26 dec, 2024 22:37
Hierbij een paar foto's.

8<~~~~

De Scorpio was net als de 760 en Sigma een auto uit het E-segment, maar destijds kon je voor één 760 twee Scorpio's 2.0i GL kopen. De aandrijflijn is minder verfijnd, maar aan de ruimte op de achterbank kunnen de andere twee niet tippen.
Fraaie auto's, en die Sigma is echt zeldzaam.

Wat Ford betreft, veel auto voor je geld.

Ik heb een Mondeo Turnier uit 2003 gehad vóór mijn huidige 9-5, maar qua sturen/wegligging en ruimte achterin kan de 9-5 niet aan de Mondeo tippen.

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » zo 29 dec, 2024 19:55

Moet een zeer bijzondere Mondeo geweest zijn :-)
Of er is iets ernstig mis met jouw 9-5, dat kan ook...

Plaats reactie