+1gudmundje schreef: ↑zo 29 dec, 2024 19:55Moet een zeer bijzondere Mondeo geweest zijn
Of er is iets ernstig mis met jouw 9-5, dat kan ook...
Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
-
op
- Donateur (4x)

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Het is inmiddels wel bekend dat z’n Mondeo heel behoorlijk stuurt. (Ford is momenteel de benchmark als het om strak sturende voorwielaangedreven middenklassers gaat).
Daarin tegen is een Saab niet bepaald een sporieve auto, eerder een GT. Genoeg vermogen voor een sprintje of vlot te kunnen inhalen, maar qua stuurgevoel is dat echt wel wolliger dan een Mondeo.
Onderstel van onze V60 is hetzelfde als van de Mondeo en stuurt behoorlijk strak.
Natuurlijk kun je aan een Saab alles doen om het strak te laten sturen maar in de basis is het vooral een op comfort gerichte auto zo’n 9-5. Eigelijk alle Saabs… Het enige model dat bij mij niet die indruk wekt is de zeer spartaanse Sonett.
Daarin tegen is een Saab niet bepaald een sporieve auto, eerder een GT. Genoeg vermogen voor een sprintje of vlot te kunnen inhalen, maar qua stuurgevoel is dat echt wel wolliger dan een Mondeo.
Onderstel van onze V60 is hetzelfde als van de Mondeo en stuurt behoorlijk strak.
Natuurlijk kun je aan een Saab alles doen om het strak te laten sturen maar in de basis is het vooral een op comfort gerichte auto zo’n 9-5. Eigelijk alle Saabs… Het enige model dat bij mij niet die indruk wekt is de zeer spartaanse Sonett.
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
Ford WAS de benchmark van het Ford dat we kenden is weinig tot niets meer over..
De V60 is ook twee generaties nieuwer dan een 9-5 (OG) het was ook schandalig geweest als dat niet te merken was, daarnaast is het überhaupt een rare vergelijking.
De V60 is ook twee generaties nieuwer dan een 9-5 (OG) het was ook schandalig geweest als dat niet te merken was, daarnaast is het überhaupt een rare vergelijking.
-
MVE
- Geregistreerd lid
Chris Harris heeft in een podcast weleens verteld dat in zijn ogen de best sturende betaalbare auto ooit de Focus van diezelfde generatie is…
Een Ford uit die tijd stuurt strakker en objectief beter, dat geloof ik direct.
Een Ford uit die tijd stuurt strakker en objectief beter, dat geloof ik direct.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ik reageerde eigenlijk op de opmerking van gudmundje…Flowe Kitttt99 schreef: ↑di 31 dec, 2024 0:37Ford WAS de benchmark van het Ford dat we kenden is weinig tot niets meer over..
Ik probeer hier ook geen vergelijk temaken, ik bedoel dat Ford wel degelijk goed sturende auto’s (heeft) gemaakt en dat ik daar min of meer ervaring mee heb in de vorm van onze V60.
-
gudmundje
- Donateur

Kameraad van mij had zo'n Mondeo als nieuwe firmawagen toen. Die parkeerde elke avond op straat in de stad en liet de sleutel op het portier zitten.
Elke morgen ontgoocheld want die Ford stond er nog
Elke morgen ontgoocheld want die Ford stond er nog
-
jgvdv
- Donateur

ook bmw gereden maar wel klaar met het imago en het gesleutel eraan
olielekkage etc bah
gewoon maar weer een volvo gekocht
olielekkage etc bah
gewoon maar weer een volvo gekocht
-
Luthart
- Geregistreerd lid
[]
Goed besluit lijkt me. Ik snap het helemaal. Heb zelf jaren een 320d gehad met nog het goede M47 blok…
BMW is fantastisch! De gedachte die ze lang erop na hebben gehouden hoe een auto hoort te zijn qua power, qua wegligging etc. Is echt top! Echter vanaf de E90/E91 LCI modellen zijn ze een verkeerde weg in gegaan. En ook de 1.6 uit de 1serie met ketting ellende…
Echte BMWs zijn oa de E30 en de E34. Vooral de M uitvoeringen. De M20B25 is feitelijk ook een van de beste motoren. De S38 motor uit de E34 M5 is ook een parel! Oorspronkelijk uit de M1 en in de E30 M3 met 2 cilinders minder. Gouden jaren.
Dat ‘freude am fahren’ war einmal… enfin… gefeliciteerd met het Zweeds werkpaard
Goed besluit lijkt me. Ik snap het helemaal. Heb zelf jaren een 320d gehad met nog het goede M47 blok…
BMW is fantastisch! De gedachte die ze lang erop na hebben gehouden hoe een auto hoort te zijn qua power, qua wegligging etc. Is echt top! Echter vanaf de E90/E91 LCI modellen zijn ze een verkeerde weg in gegaan. En ook de 1.6 uit de 1serie met ketting ellende…
Echte BMWs zijn oa de E30 en de E34. Vooral de M uitvoeringen. De M20B25 is feitelijk ook een van de beste motoren. De S38 motor uit de E34 M5 is ook een parel! Oorspronkelijk uit de M1 en in de E30 M3 met 2 cilinders minder. Gouden jaren.
Dat ‘freude am fahren’ war einmal… enfin… gefeliciteerd met het Zweeds werkpaard
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Tsja, de B38, B48 en B58 die ze nu in alles hangen zijn dan weer praktisch onverwoestbaar. Je noemt wel precies een periode waar geen enkele autofabrikant het goed voor elkaar had. Zelfs bij Saabs uit die jaren werden er aan de lopende band distributiekettingen vervangen..Luthart schreef: ↑di 28 jan, 2025 10:51Echter vanaf de E90/E91 LCI modellen zijn ze een verkeerde weg in gegaan. En ook de 1.6 uit de 1serie met ketting ellende…
-
Roeland92
- Geregistreerd lid
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ook een mooi blok. Vooral de S54 variant daarop uit de M3 met 343pk en 8000rpm. Geweldige sound. Helaas wel VANOS…
-
MVE
- Geregistreerd lid
Sjonge, zo kan je echt wel álle auto’s afkraken.Luthart schreef: ↑di 28 jan, 2025 19:34Ook een mooi blok. Vooral de S54 variant daarop uit de M3 met 343pk en 8000rpm. Geweldige sound. Helaas wel VANOS…
B204: Helaas wel black sludge
B205: Helaas wel black sludge en kettingen
B284: Helaas wel kettingen en uitlaatspruitstukken
Z19DTx: Helaas wel oliezeefrubbertjes
Etc etc etc… Alles heeft wel wat. Als je maar blij genoeg word van de auto als hij weer gefixt is!
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Afkraken is een groot woord.. een kleinigheidje hou je altijd. Geen enkel model of merk is foutloos. Dat hoeft ook niet!
Maar we kunnen niet ontkennen dat er de laatste zeg 10jaar veel rommel is gemaakt die veel mensen in de portemonnee raakt… na veel hoge kosten zal ik er wel flauw van worden! Men kan wel goede auto’s bouwen maar dat wordt niet meer gedaan omdat dat de winsten van fabrikanten drukt… enfin dat is off topic.
Ik zei (als ex bmw rijder) in eerste instantie alleen dat ik begreep waarom jgvdv klaar was met BMW… maar dat ik daarintegen ook modellen van het merk erg waardeer!
Maar we kunnen niet ontkennen dat er de laatste zeg 10jaar veel rommel is gemaakt die veel mensen in de portemonnee raakt… na veel hoge kosten zal ik er wel flauw van worden! Men kan wel goede auto’s bouwen maar dat wordt niet meer gedaan omdat dat de winsten van fabrikanten drukt… enfin dat is off topic.
Ik zei (als ex bmw rijder) in eerste instantie alleen dat ik begreep waarom jgvdv klaar was met BMW… maar dat ik daarintegen ook modellen van het merk erg waardeer!
-
Mickyman
- Geregistreerd lid
Naast mijn 9-3 NG cabrio die nu een winterslaapje heeft, reed ik tot 2 maand geleden een V60 R-Design uit 2021, die is nu vervangen door een Tesla model Y AWD, bevalt me super goed 

-
V6Aero
- Donateur (4x)

Na drie jaar gereden te hebben in een nieuwe zelf samengestelde Volvo hybride (S60 T6), vorig jaar privé een heerlijke BMW Vijf met de fameuze zescilinder diesel (B57) gekocht. Geen seconde spijt van en in mijn ouwelullenspec ook nog geen negatieve reacties op gehad.