Max Verstappen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

Re: Max Verstappen

Bericht door MvR » wo 15 dec, 2021 23:06

... daarom vermoed ik dat ze inzetten op het moment voor de crash van Latifi of in ieder geval op een moment vóór de laatste ronde. Toen reed LH nog aan de leiding.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 15 dec, 2021 23:39

En dat kan volgens mij weer niet, omdat dan de minimale race afstand niet is afgelegd

Jaap, dat klopt als hij er niet was geweest dan had Max geen concurrentie , zou toch wel saai zijn geweest
Nu keken er op het laatst 5 miljoen Nederlanders

Nog 24 uur wachten, ik durf er geen geld op te zetten

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » do 16 dec, 2021 12:14

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » do 16 dec, 2021 12:59

Mooi man, hoorde 1uurtje geleden nog een interview met Alard Kalff , dat nog niets zeker was. Nu dus wel, zal wel weer een leuk feestje worden morgen.
Denk toch dat LH meer "ballen" heeft dan verwacht!! Per slot was hij wel 1 van de eersten die Max feliciteerde, al was het natuurlijk wel wat zuur, maar wat wil je als je én de race én het WK verliest.
Ik hoop voor het volgend jaar dat de regels duidelijker worden en dat het een sportief evenement mag worden/ blijven.!!!!!!!!!
Daar is ook voor de FIA nog wel wat aan te sleutelen.
Red Bull: gefeliciteerd.
Mercedes: top.
(Al rij ik zelf al jaren op 4 en 2 wielen BMW)

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » do 16 dec, 2021 15:01

De imago schade zal voor mb te groot geweest zijn? En bovendien zal hun leger aan advokaten niets hebben kunnen vinden want
Masi maakte van zijn veto recht gebruik. Tja regels maar wat een onsportieve verliezer die gast en lh zal wel mee moeten
lijkt me met toto.

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » do 16 dec, 2021 17:09

turbopilot schreef:
wo 15 dec, 2021 23:39
...
Jaap, dat klopt als hij er niet was geweest dan had Max geen concurrentie , zou toch wel saai zijn geweest
...
Nog maar afwachten of we dat in 2022 nog gaan zien dan?
Wolff is er niet zeker van dat LH volgend jaar nog rijdt...

Of is ie zelfs off-season aan het sandbaggen? :roll:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 16 dec, 2021 17:11

Als iemand met een oranje bril, Max heeft het meer verdiend dan louwie.
Hele jaar hebben die meer geluk gehad ook nog in de eerste ronde bij de laatste race.

De laatste race heeft Mercedes zichzelf in de voet geschoten, ze hebben alleen maar geantwoord op RBR en niet de wedstrijd naar zich toe getrokken.

Lees ik net dat hij misschien wel gaat stoppen, mooi kan de vries instappen en zijn as zwager partij geven

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Bericht door Flowe Kitttt99 » do 16 dec, 2021 17:50

Ze konden de race niet naar zich toetrekken omdat Bottas niet meedeed, als hij derde had gereden had verstappen niet iedere keer voor banden kunnen pitten. Daarnaast was de strategie veel slimmer om voor track position (zoals ze zelf al aangaven) te gaan dan de ideale strategie. Want als hamilton banden was gaan halen was Verstappen buiten gebleven en was het risico op finishen achter de safety car te groot (gegronde vrees omdat dit de normale gang van zaken zou zijn geweest) aangezien niemand vooraf kan voorspellen dat dit de eerste keer was dat de safety car naar binnen ging in de ronde waarop de lapped cars zich mochten 'unlappen'.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 16 dec, 2021 18:11

Hamilton gaat stoppen denk ik. Hij ziet in dat een 8e wereldtitel met Verstappen naast hem heel moeilijk wordt. Ex aequo met Schumacher eruit stappen nav de laatste 'gestolen' race is wat dat betreft het slimste voor hem. Hij zal dan altijd het aureool houden van de coureur die 'eigenlijk' 8x wereldkampioen had moeten zijn

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 16 dec, 2021 18:42

je zegt het goed, dat denkt hij,

ik zal het mij altijd blijven herinneren als , hoe kun je met zoveel gemanipuleer geen kampioen worden. zelfs de baan aanpassen in Abu Dhabi voor de Mercedes standaard heeft niet geholpen.
en die motor en verstelbaar stuur in Brazilië kan nooit legaal geweest zijn
Honda had ook nog minder motoren nodig.

al je alles op een rij zet, dan is het bizar dat Max het nog behaald heeft, wat een waanzinnig seizoen.

Moet je de laatste ronde eens bekijken vanuit de auto van Ricardo, die 2 geven gas en zijn al weg en die reed ook op nieuwe rode banden.

beide zijn super coureurs, maar Hammie als persoon vindt ik niks.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 16 dec, 2021 19:25

turbopilot schreef:
do 16 dec, 2021 18:42
beide zijn super coureurs, maar Hammie als persoon vindt ik niks.
Dat gekniel en ander maatschappelijke woke geneuzel van Hamilton is niet mijn ding, idem met zijn boordradio communicatie.... te doorzichtig. Als coureur is hij goed. En ik vond hem (itt het Mercedes team) een sportieve verliezer afgelopen zondag

MB F1 22 team: George Russell en Nick de Vries zie ik wel zitten. Daar gaat Max nog een flinke kluif aan krijgen

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » do 16 dec, 2021 19:36

Lewis kan nog niet stoppen. Financieel heeft hij met 200 miljoen Euro nog niet zijn schaapjes op het droge.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 16 dec, 2021 22:56

Style&Co schreef:
do 16 dec, 2021 19:25

MB F1 22 team: George Russell en Nick de Vries zie ik wel zitten. Daar gaat Max nog een flinke kluif aan krijgen
Ook die rijdt hij op een hoop. Mits de 22 auto goed genoeg is.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 16 dec, 2021 23:46

Help me even met het volgende als je wilt:

Ik keek vanavond naar de samenvatting die Ziggo op YT gezet heeft. Die begint zo'n beetje op het moment dat Latifi in de muur verdwijnt.
- Safety car
- Max komt naar binnen voor rode banden
- Lewis komt niet naar binnen
- Lewis zit op dat moment vloekend in de auto (hele lange 'beeeeeeeeeep' op de boordradio). Daar kan enige vertraging in zitten; ik weet niet of dat live was.
- We zien een shot van de Mercedes pitcrew die een set gele banden weer naar binnen brengt.
- Lewis zegt: "This is unbelievable!" Op het moment dat er nog niets aan de hand is: hij ligt eerste en weet nog niet of de achterblijvers wel/niet er tussenuitgaan.
- Bono Bennington, de technicus van Lewis zegt: "Je was je positie verloren!"

Op dat moment lag Perez 27 seconden achter Verstappen; dus Lewis zou 1 plek zijn verloren, zo'n 11 sec achter Verstappen op de baan zijn gekomen en niet wetende dat Perez zou uitvallen. En vanaf nu is het speculeren...En Verstappen zou buiten zijn gebleven op witte banden...

- Verstappen moest nog voorbij de achterblijvers
- Masi haalde de achterblijvers er uit en de rest is geschiedenis

Lewis was die achterblijvers al voorbij. En de leider (zou Max dan zijn) gaat pal achter de SC rijden; zijn nog-in-te-halen tegenstanders zouden zich automatisch 'unlappen'. Lewis zou aansluiting hebben gevonden achter de SC en achter Max; de situatie zou dus net andersom zijn geweest. Maar nu, Lewis op geel en Max op wit... Dat zou een heel andere eindsprint zijn geworden, zonder drama voor Mercedes omdat ze niets tegen Masi's beslissing in zouden kunnen brengen - want Masi zou niets hebben hoeven te beslissen. Dat unlappen gaat automatisch omdat de SC op de leider wacht en die opvangt.

Mercedes heeft dus een verkeerde keuze gemaakt.

Zie ik dat goed?

En aan het ge'beeeeep' en "The is unbelievable!" wist Hamilton op dat moment dat de kansen gekeerd waren.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 17 dec, 2021 0:54

Ja je hebt gelijk, maar ik heb Mercedes al meer fouten zien maken,

Alleen dan een herstart Max op wit lewi op nieuwe geel (als hij die nog had) maar hoezo geel en geen rood?
Mec liep met geel naar buiten, ook dom volgens mij

Maar dan herstart, geen drs en Max liep harder, zou spannend worden
En Lewis zou moeten inhalen, tja dat gaat zo maar niet, het is nl een Verstappen
Komt ie er langs heeft Max niks
Gaan ze er samen af, Max kampioen, kwam door de mindere banden :wink:

Plaats reactie