Mooie lijst. En de verwachting is dat de actieradius ook voor de middenklasse auto's omhoog zal kruipen door technologische innovatie. Gedreven door consumentencriteria en financieel stimuleringsbeleid.RoelandV schreef: ↑wo 30 jan, 2019 0:11We dwalen zo wel heel erg af. Back on topic!
Om weer op het juiste spoor verder te gaan heb ik een lijst met de actieradius per EV:
https://ev-database.nl/cheatsheet/actie ... ische-auto
Welke actieradius zou een EV moeten hebben?
-
jelger
- Geregistreerd lid
Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?
-
verde900
- Donateur

Deze topic ging over wat is een acceptabele actieradius voor een EV is, ik zeg (zonder verder oordeel) minimaal 400km.
Dan krijgen we het hele circus van de jetsons langs die toch klaarblijkelijk toch nog wat in de ijle lucht verkeren over wat vandaag allemaal mogelijk zou
moeten zijn en ik lees toch echt alleen maar aannames.
Jelger doet daarbij nu of die toekomst er nu al is, en dat diegene die dat niet zo ziet wereldvreemd is, dat is dus niet zo, een EV is vandaag
een onpraktisch pleurisding dat beperkt inzetbaar is en veel teveel geld kost.
Even een concreet voorbeeld daarbij: https://www.autoscout24.com/offers/tesl ... ?cldtidx=5
Voel je vooral vrij zo'n geweldige gebruikte Tesla te kopen voor dat geld maar verwacht niet dat je er veel plezier van hebt, c.q. goedkoop rijdt, de 2e accu is
echt een kwestie van tijd en de 2e motor ook, het is op geen enkel front te vergelijken met een SAAB
Dan krijgen we het hele circus van de jetsons langs die toch klaarblijkelijk toch nog wat in de ijle lucht verkeren over wat vandaag allemaal mogelijk zou
moeten zijn en ik lees toch echt alleen maar aannames.
Jelger doet daarbij nu of die toekomst er nu al is, en dat diegene die dat niet zo ziet wereldvreemd is, dat is dus niet zo, een EV is vandaag
een onpraktisch pleurisding dat beperkt inzetbaar is en veel teveel geld kost.
Even een concreet voorbeeld daarbij: https://www.autoscout24.com/offers/tesl ... ?cldtidx=5
Voel je vooral vrij zo'n geweldige gebruikte Tesla te kopen voor dat geld maar verwacht niet dat je er veel plezier van hebt, c.q. goedkoop rijdt, de 2e accu is
echt een kwestie van tijd en de 2e motor ook, het is op geen enkel front te vergelijken met een SAAB
-
John
- Geregistreerd lid
<joker mode on> Jawel hoor, de bouwkwaliteit is net zo goed als die van de 1e generatie 9-3ss of 9-5 dame edna. <joker mode off>verde900 schreef: ↑do 31 jan, 2019 13:31het is op geen enkel front te vergelijken met een SAAB
Overigens complimenten dat dit internetdebat in mijn ogen toch wel netjes verloopt met verschillende standpunten.
Verder weer serieus on topic: 400 km bereik met een laadtijd van een kwartier tot zeg 80% (waarbij je dan wel in 95% van de gevallen moet kunnen laden) zou ik prima vinden. Daarom overwoog ik even de Porsche Tacan te bestellen. Oh wacht, die gaat maar 250 kmh......laat maar even <sorry, toch weer in verkeerde modus beland>
-
verde900
- Donateur

De oudste in Europa beschikbare Tesla is een 8 jaar oude roadster, alles zit derhalve nog in de garantie en ervaringen wat feitelijke kosten (buiten de garantie) zijn heeft niemand.
Iets roepen over vermeende degelijkheid slaat voorlopig dus nog helemaal nergens op.
SAAB's (we zijn tenslotte op een SAAB forum) hebben een zekerder trackrecord op dat vlak
Iets roepen over vermeende degelijkheid slaat voorlopig dus nog helemaal nergens op.
SAAB's (we zijn tenslotte op een SAAB forum) hebben een zekerder trackrecord op dat vlak
-
Theun49
- Geregistreerd lid
O ja, positief, die vorige van mij was een ..., nou ja, hij reed geweldig en hij heeft me maar twee keer laten staan (op mijn oprit, dus valt mee).
Vorig jaar had ik gelukkig een nieuwe bril nodig.
Vergeleken met andere ICE bakken en zeker uit een andere prijsklasse, met een andere toepassing, doet ie het niet slecht.
Ik weet heel erg veel van accu's (ook afgestudeerd en toevallig in die richting): geen enkel bezwaar om een Tesla model S met zeg 200.000 km op de teller te kopen uit 2013.
Maar net als bij ICE wel opletten: hoe ie is gebruikt, wie heeft 'm gebruikt, supercharger veel gebruikt, dat soort vragen en uiteraard even de online onderhoudshistorie bij Tesla inzien.
Prijs (particulier) zit zo rond de nieuwwaarde van de model III basisversie, die over pak 'm beet anderhalf jaar geleverd kan worden: €35000.
Koopje voor die kwaliteit.
Vorig jaar had ik gelukkig een nieuwe bril nodig.
Vergeleken met andere ICE bakken en zeker uit een andere prijsklasse, met een andere toepassing, doet ie het niet slecht.
Ik weet heel erg veel van accu's (ook afgestudeerd en toevallig in die richting): geen enkel bezwaar om een Tesla model S met zeg 200.000 km op de teller te kopen uit 2013.
Maar net als bij ICE wel opletten: hoe ie is gebruikt, wie heeft 'm gebruikt, supercharger veel gebruikt, dat soort vragen en uiteraard even de online onderhoudshistorie bij Tesla inzien.
Prijs (particulier) zit zo rond de nieuwwaarde van de model III basisversie, die over pak 'm beet anderhalf jaar geleverd kan worden: €35000.
Koopje voor die kwaliteit.
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Op het klimaatakkoord (Dijkhof, ik reken op een voordeeltje), en ik moet nog even een caravan sleuren (persoonlijke omstandigheden).
Dat sleuren gaan we niet doen met een EV (idioterie, toevallig tref je dan een bekende op de bestemming) en de prijs van de model III basisversie is er nog niet.
In 2019 komen er nog een aantal interessante modellen op de markt, waaronder de Hyundai Ioniq (zeer zuinig, lage CW) met 40kWh.
En wegens persoonlijke omstandigheden kan het zijn, dat het een praktische Nissan e-NV200 moet worden.
Dat sleuren gaan we niet doen met een EV (idioterie, toevallig tref je dan een bekende op de bestemming) en de prijs van de model III basisversie is er nog niet.
In 2019 komen er nog een aantal interessante modellen op de markt, waaronder de Hyundai Ioniq (zeer zuinig, lage CW) met 40kWh.
En wegens persoonlijke omstandigheden kan het zijn, dat het een praktische Nissan e-NV200 moet worden.
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Dit topic gaat over het bereik van een EV, maar als er toch een gebrek aan lithium ontstaat
, je weet nooit met Trump, dan is er altijd nog de trein ....
-
verde900
- Donateur

waar zouden we zijn zonder de trein....
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Weer off-topic, maar ja, grote steden zijn ondenkbaar zonder trein/metro.
-
ReinO
- Donateur (2x)

zo n ev is een speeltje voor de rijken nu nog -en ik moet het nog zien de komende jaren-en of dat anders gaat worden.
Ik herinner me een oud topic dat ook zo begon en na een jaar ophield te bestaan.
Een nieuw topic onder de naam 'luchtfietserij' of luchtkastelen zou passender zijn. Wanneer die dingen onder 30.000 euro gaan zakken met
overal laadpalen -Bijlmer doet ook mee?- en iedereen een stekker thuis en we hebben 5 werkende kerncentrales in Nederland. Tja dan praat ik wel weer mee, want
ergens in het jaar 2040 is het echt te duur om op benzine te rijden en komen later de ijstijden weer terug met een 40 meter lagere zeespiegel en
geen broeikasdiscussie. Over 100 jaar kent niemand dit gedoe meer: maar waarom heeft niemand het hier over?
en dus on topic vind ik.
Ik herinner me een oud topic dat ook zo begon en na een jaar ophield te bestaan.
Een nieuw topic onder de naam 'luchtfietserij' of luchtkastelen zou passender zijn. Wanneer die dingen onder 30.000 euro gaan zakken met
overal laadpalen -Bijlmer doet ook mee?- en iedereen een stekker thuis en we hebben 5 werkende kerncentrales in Nederland. Tja dan praat ik wel weer mee, want
ergens in het jaar 2040 is het echt te duur om op benzine te rijden en komen later de ijstijden weer terug met een 40 meter lagere zeespiegel en
geen broeikasdiscussie. Over 100 jaar kent niemand dit gedoe meer: maar waarom heeft niemand het hier over?
en dus on topic vind ik.
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Waarvan akte, de ontwikkelingen gaan snel. Nu al weer op de Urgenda.
-
verde900
- Donateur

Dat vurige gewenste voordeeltje moet een andere automobilist die geen >35k voor n EV kan ophoesten dan gaan betalen voor jou, kun jij het zelf niet betalen heb jij toch pech?Theun49 schreef: ↑vr 01 feb, 2019 13:49Op het klimaatakkoord (Dijkhof, ik reken op een voordeeltje)
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Ik heb geen kinderen, maar moet wel voor een ander zijn kinderen betalen en huis als ie een eigen huis heeft...verde900 schreef: ↑vr 01 feb, 2019 19:15Dat vurige gewenste voordeeltje moet een andere automobilist die geen >35k voor n EV kan ophoesten dan gaan betalen voor jou, kun jij het zelf niet betalen heb jij toch pech?Theun49 schreef: ↑vr 01 feb, 2019 13:49Op het klimaatakkoord (Dijkhof, ik reken op een voordeeltje)