benzineprijzen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: benzineprijzen

Bericht door 72sonett3 » wo 09 mar, 2022 10:25

Dat denk ik ook niet. Helemaal niet als Poetin de gas- en oliekraan dichtdraait.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 09 mar, 2022 10:32

Was vandaag weer 6 cent bij gekomen.

ghulst
Geregistreerd lid

benzineprijzen

Bericht door ghulst » wo 09 mar, 2022 10:38

Sonab schreef:De grote vraag is: tot hoever zal de prijsstijging reiken? Ik geloof nooit dat het bij €2,5 op gaat houden
Eerlijk gezegd, denk ik dat we daar voor het weekend al wel over gaan… Gisteravond bij een Shell pomp al 2,489 gezien. En dat was voor Euro 95. Diesel voor 2,419 en E5 V-Power voor 2,589.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 09 mar, 2022 11:09

Er is een petitie voor (tijdelijke) belasting-/accijnsverlaging gestart. Ik zou zeggen: "Tekenen!"

https://halveerdeaccijns.petities.nl/?t=Verlaag

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 09 mar, 2022 11:13

[q]

Da's een goeie! Meteen gedaan.
Reden: onnodige quote

Vincent9-3
Donateur
Donateur

Bericht door Vincent9-3 » wo 09 mar, 2022 11:17

Ik ben zeker voor goedkopere brandstof, dat zeker, maar ik vraag me af hoe realistisch een accijnsverlaging is, als ik eerlijk ben en vanuit mijn standpunt. Ook gezien er op een ander vlak geld terugverdiend moet worden, en bijv. de adviesprijs van diesel weer 13 cent gestegen is in één dag. Heeft meer met een gek hier 2000 km naar het oosten te maken

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 09 mar, 2022 11:24

jelger schreef:
wo 09 mar, 2022 0:37
Ik werk nu 2 jaar voltijd thuis, hond niet naar een opvang adres, nauwelijks rijden. Die prijs aan de pomp doet me eigenlijk niks. :oops:
...
Same here, en het mag zo blijven ook (thuiswerken) !
Het is vooral de vrouw die nog wat km's doet, maar ook die probeert structureel 1 dag in de week thuis te werken.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » wo 09 mar, 2022 17:25

bijv. de adviesprijs van diesel weer 13 cent gestegen is in één dag. Heeft meer met een gek hier 2000 km naar het oosten te maken
Nou daar geloof ik helemaal niks meer van, teneerste de brandstof hier aan de pomp was al hier in nederland, en de brandstofprijzen in Oekraine zelf schommelen rond 1 euro, die gek daar in Rusland heeft z,n eigen voorraden, die haalt echt niet hier bij ons in NL de olie vandaan. Dit is gewoon om de prijs op te drijven aan de pomp. We worden zoals gewoonlijk belazerd.

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » wo 09 mar, 2022 17:52

Nee hij koopt hier geen olie maar andersom (Europa in Rusland) en dat kan nu niet meer. Daarom stijgt de olieprijs en de prijs aan de pomp stijgt mee. Dat er een groot deel accijns en belasting overheen gaat klopt natuurlijk, maar die gek uit het oosten is wel degelijk een belangrijke oorzaak van de stijgende prijzen.

Voor goedkoop tanken moet je overigens in Libië of Iran zijn, voor een paar eurocent per liter.

KeesB
Geregistreerd lid

Bericht door KeesB » wo 09 mar, 2022 17:53

Langs de A2, euro 95 vandaag 2,609 :shock:

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » wo 09 mar, 2022 18:13

nog even en je hebt de aanbieding "3 liter voor 9,99".
:oops:

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » wo 09 mar, 2022 18:24

Aangezien de accijns een percentage is lijkt het me dat de staat momenteel flinke klappers maakt momenteel? Hoe hoger de prijs hoe meer accijns er binnen komt of zie ik dat verkeerd?

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door phanot » wo 09 mar, 2022 18:32

Er is nog hoop, er komt zeer waarschijnlijk een accijnsverlaging op benzine in Belgie, die toch al 40 cent goedkoper was dan in NL
https://www.bd.nl/brabant/uitkomst-voor ... gle.com%2F
Dan loont het misschien :D ook voor de inwoners van provincie Groningen om in Belgie te tanken. :D
Nu nog madam Kaag ervan overtuigen dat ze haar hobby's even links moet laten liggen en wat meer aan de pijn van de burger doet.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 09 mar, 2022 18:35

jansen schreef:
wo 09 mar, 2022 17:25
Nou daar geloof ik helemaal niks meer van, teneerste de brandstof hier aan de pomp was al hier in nederland, en de brandstofprijzen in Oekraine zelf schommelen rond 1 euro, die gek daar in Rusland heeft z,n eigen voorraden, die haalt echt niet hier bij ons in NL de olie vandaan. Dit is gewoon om de prijs op te drijven aan de pomp. We worden zoals gewoonlijk belazerd.
Vandaar ook dat het hier in CH ook door de 2 Franken per liter is gegaan. Vandaag nog foto's doorgestuurd gekregen uit Zweden waar de gewone diesel al bijna op 30 SEK per liter stond. Of wordt iedereen in Europa belazerd door een oliekartel? (de discussie terzijde latend wat de redenen allemaal zijn voor de inval van Oekraïne...)

Even eerlijk, ik vind het ook waardeloos, maar ik snap ook dat de prijsverhoging voor de ruwe olie nu al verrekend wordt. Zoveel tijd zal er niet zitten tussen het binnenkomen van een vat ruwe olie en het moment dat je het als benzine aan de pomp tankt. Daarnaast is het een kwestie van vraag en aanbod, met genoeg mensen die nog even snel gaan tanken als de prijzen een stijgende lijn vertonen. Als ze het niet verkocht zouden krijgen, zouden ze de prijzen niet zo snel verhogen.

Als je de keuze hebt, kan je minder en/of zuiniger gaan rijden en kijken waar we in een aantal maanden staan. Waardeloos als je die keuze niet hebt en al krap bij kas zit.

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » wo 09 mar, 2022 20:53

Tsjah… ik kan me er totaal niet druk over maken als ik eerlijk ben… al gaat het 4,- per liter kosten (niet ondenkbaar)…

Ik heb meer zorg over een reactor die wellicht over verhit raakt… zolang er geen kernwapens neervallen… er geen kernreactor ploft valt “ons leed” echt heel erg mee vergeleken met mensen wiens totale bezit kapot gebombardeerd is..

En ik rijd met veel plezier in mijn oude Saab… maar ik besef me ook dat het eindig is… het fossiele tijdperk zit in de blessuretijd… dus geniet zolang het kan.. en het zal niet goedkoop worden.. tijden veranderen.

Plaats reactie