Leuk concept, maar ik mis nog een heleboel targets waar ze op richten om de exploitatie economisch levensvatbaar te maken (bijvoorbeeld: laadduur en daarmee turnaround time). M.a.w. fijn dat de ontwikkeling er is, maar als ik mag aannemen dat je deze start-up hebt genoemd omdat ze tot de meest vergevorderde horen, dan hebben we nog wel 15-20 jaar te gaan voordat überhaupt het merendeel van de vluchten onder 3 uur (laat staan langer) met name door elektrische vliegtuigen gedaan zal worden. In die tussentijd lijkt me een synthetisch alternatief voor kerosine een goede tussenoplossing, net als (plug-in) hybride voertuigen dat voor auto's zijn.Theun49 schreef: ↑vr 05 nov, 2021 16:48Hier is een voorbeeld van elektrisch vliegen voor trajecten van een uur (ongeveer dezelfde afstand) met 100 passagiers in een modern vliegtuig:
https://www.greencarcongress.com/2021/1 ... right.html
@ Verde; ik zou eigenlijk ook haast geen moderne auto met verbrandingsmotor meer durven kopen, als ik eerlijk ben, met het oog op toekomstig onderhoud. De auto's die we nu hebben kosten me al een lieve duit.
Toevallig vandaag gesproken met een aantal collega's met elektrische auto's en mijn manager (die kan rekenen) had het erover dat hij gemiddeld 3 Fr per 100km aan brandstof kwijt is. Ter vergelijking, ik ben bij 1:10 momenteel 17 Fr/100km kwijt. Als je bij huis kan laden, is een "modale" elektrische auto zo gek nog niet en ik zou me best kunnen indenken voor dagelijks elektrisch te rijden. Al is het alleen maar omdat ik toch nog een ICE zou aanhouden voor de lol (en het geval dat).