Het grote Range Rover, Jaguar en Mercedes topic

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Re: Het grote Range Rover, Jaguar en Mercedes topic

Bericht door Blacky Turbo S » do 02 sep, 2010 16:09

M119 of M117 motor, maakt niet uit. De Hammer is :bow: :bow:, dus de E60 met 21 paardjes meer is ook :shock: 8) :bow: :bow:

Overigens las ik laatst dat er op z'n minst ook 1 W123 500TE AMG van 340 PK bestaat. Dat vind ik helemaal :shock: :wow: .
Ben alleen niet zo weg van zo'n mat zwarte gril, maar da's geen thema.

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » do 02 sep, 2010 19:49

Blacky Turbo S schreef:M119 of M117 motor, maakt niet uit. De Hammer is :bow: :bow:, dus de E60 met 21 paardjes meer is ook :shock: 8) :bow: :bow:

Overigens las ik laatst dat er op z'n minst ook 1 W123 500TE AMG van 340 PK bestaat. Dat vind ik helemaal :shock: :wow: .
Ben alleen niet zo weg van zo'n mat zwarte gril, maar da's geen thema.

Die W123 bestaat inderdaad " Master " :O: , ook bestaan er 3 W124 500TE's

De wielen zitten erop moet alleen morgen de niveau regeling iets naar beneden zetten staat wat te hoog omdat de MAE's groter waren in omtrek de snelheidsmeternaald schiet nu nog sneller :twisted: .

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » di 07 sep, 2010 13:32

Afbeelding

Alleen nog een beetje poetsen, donderdag de originele koplampen terug.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 07 sep, 2010 18:34

Hey nh, leuk dat je ook een Reiserechner hebt, zie je niet heel vaak (ook niet op 500E's).

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » di 07 sep, 2010 19:20

Henk-Jan schreef:Hey nh, leuk dat je ook een Reiserechner hebt, zie je niet heel vaak (ook niet op 500E's).
Ja is en geinig ding zo een vooroorlogse boardcomputer, was zijn tijd ver vooruit hij berekend o.a.
gemiddeld benzineverbruik
gemiddelde snelheid
tijd van/naar
hoeveel km afgelegd en nog te gaan

Dit is actueel af te lezen tijdens het rijden, geen naberekening ofzo (met vors optrekken zit je snel over de 100l per 100km).
1 van de enige opties die ik niet heb is een standkachel voor de rest is tie redelijk compleet.

We gaan proberen een 3.07 of 3.27 diff te monteren ipv een 2.82 maar dat was geen optie destijds.

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » ma 13 sep, 2010 17:56

Gisteren hebben we een grote meeting georganiseerd van het mercedesforum.nl en hadden we de gehele dag een SLS AMG te leen van MBNL (gelukkig met tankpas). Wat een geweld onbeschrijvelijk :evil: :evil:
Heb een filmpje gemaakt van 1 van de ritten, als je achter het stuur zit met die grote kap voor voel je onoverwinnelijk. In de regen zit je met een 7 seconden op 160-170 :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=xOOIv03S-7s" onclick="window.open(this.href);return false;

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 13 sep, 2010 20:38

Leuk leuk, lekker geluidje zit er ook in.

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » ma 13 sep, 2010 22:30

taaffert schreef:Leuk leuk, lekker geluidje zit er ook in.
Die van mij blaft en ploft maar de SLS is koning :D

Frans1
Geregistreerd lid

Bericht door Frans1 » di 14 sep, 2010 14:40

Dat is wel erg tof van MB NL dat je zo'n auto meekrijgt. Een hele gave ervaring! Ben er tot nu toe nog maar eentje tegengekomen. Was een rode op een parkeerplaats in Duitsland die onderdeel uitmaakte van een AMG club die een zaterdaguitje hadden. In een woord geweldig! Die auto maakt indruk!

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » di 14 sep, 2010 19:10

Frans1 schreef:Dat is wel erg tof van MB NL dat je zo'n auto meekrijgt. Een hele gave ervaring! Ben er tot nu toe nog maar eentje tegengekomen. Was een rode op een parkeerplaats in Duitsland die onderdeel uitmaakte van een AMG club die een zaterdaguitje hadden. In een woord geweldig! Die auto maakt indruk!
Het is wat makkelijker nu we sinds een jaar officieel partner zijn van MBNL, daar zit een enthousiaste club mensen die dit soort dingen voor elkaar kunnen krijgen. Pas nog geweest voor de presentatie van de CL65 Biturbo incl. testrondje :O: en rondleiding in de oval waar alle snoepjes staan.

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » wo 15 sep, 2010 20:53

Nog een paar filmpjes van de meeting, in elkaar geplakt filmpje SLS, mijn E60 en een airride

http://www.youtube.com/watch?v=XE0OhsRE ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=d5Y-w4CI ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=-hyhYD9q ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » za 18 sep, 2010 10:59

Op de volgende meeting hebben we een W126 station en een W123 met M119 motor.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 18 sep, 2010 12:01

Ik denk niet dat veel mensen (waaronder ik) de foto's kunnen zien, gezien we geen Mercedesforumlid zijn.

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » za 18 sep, 2010 14:03

MM staan in een beschermd deel nu wel?

Afbeelding

Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 18 sep, 2010 16:04

Ja, nu kan ik ze zien.

Zo met de originele koplampen enzo vind ik het zeker geen verkeerde verschijning. Sowieso respect voor al het werk wat erin is gegaan en het zal vast en zeker ongelooflijk goed rijden.

Plaats reactie