Bericht
door jwaterink » za 11 dec, 2010 1:16
Pfew, ben net thuis.
Wat een hoerenbak! Heb morgenvroeg nog even een goed gesprek met de taxi centrale waar ik de Jaguar weg heb.
Bestel je een trouwauto (Jaguar MK2 uit 1960) met bloemstuk en fles champus voor niet al te mals geld.
8 week geleden besteld
2 week geleden gebeld of er geen problemen zijn ivm vorst of sneeuw. Waren er niet.
Donderdagmorgen nog contact gehad hoe laat ik de auto kom halen, geen probleem hij staat klaar.
Vanmorgen
Auto stond achterop terein buiten met motorkap los en zonder accu. Bleek gisteren niet te willen starten, lege accu. Die is eruit gehaald en binnen gezet aan de oplader. Ding zat dus potdicht gevroren, niet gepoetst, geen bloemstuk erbij, geen champagne. Kreeg een noodaccu met startkabels mee.
Op de snelweg, alleen richting naar rechts werkt. Lucht in koppelingscylinder, moet 2x trappen om voldoende druk te krijgen om vrij te trappen. Aanjager alleen koude lucht, kachel werkt niet meer dus alle ramen weer potdicht.
1 klapraam achter kapot, wou niet meer dicht dus tochten als de ziekte, bruidegom moest die vandaag met zijn elleboog dichthouden anders zat die in de regen.
Vanavond vanaf restaurant terug naar woning echtpaar, slaat de auto af start nooit weer. Blijkt de dynamo zo weinig laadvermogen te hebben, met alleen verlichting en ruitenwissers blijft de laadmeter negatief. Met alleen ruitewissers aan gaat het net goed boven de 2500 toeren. Stadslicht en acherlampjes volgen. Heb dat lijk aan de oplader gezet en ben met zijn polo weer naar huis, morgenvroeg om half 9 vertrekt de tocht om dat ding te retourneren.
Ik snap nu volledig de term, Lucas Prince of Darkness
(voor de liefhebbers van die zooi, ja ik ben bekend dat massa en plus andersom zitten, chassis is + pool)