waarom lopen wij altijd achteraan? / en Zweden voorop!
-
schumbie
- Geregistreerd lid
-
gj900
- Donateur (9x)

-
jelger
- Geregistreerd lid
in reactie op Topic Opener.. ik zou willen suggereren om je iets beter te informeren (uiteraard heb je vrijheid van meningsuiting die ik je niet probeer te ontnemen).
Je stelling in je titel, en wat daarna komt houdt kant noch wal. sterker : internationaal gezien staat nederland niet zo laag als je doet voorkomen.
EK, je hebt door de EU waar Zweden immers (dom genoeg uiteraard..
) ook lid van is, vrije vestiging mbt baan, wonen etc.
DAT is nu juist het mooie van de EU. oa.
ik zou zeggen doe wat met beide suggesties.
Je stelling in je titel, en wat daarna komt houdt kant noch wal. sterker : internationaal gezien staat nederland niet zo laag als je doet voorkomen.
EK, je hebt door de EU waar Zweden immers (dom genoeg uiteraard..
DAT is nu juist het mooie van de EU. oa.
ik zou zeggen doe wat met beide suggesties.
-
Troll fan
- Geregistreerd lid
Re: re
Maar gelukkig hebben wij Spijkerverde900 schreef: Zowel Duitsland als Zweden hebben een eigen autoindustrie, zou dat ook niet een beetje van invloed zijn op ontwikkelingen die de eigen autoindustrie een voordeel geven?...
We rijden ook al langere tijd LPG maar helaas beloont de overheid deze schonere vorm met extra wegenbelasting
En als een gemeente dan de traktoren uit het centrum wil weren dan kan dit niet ?!!
Toch heeft de overheid wel hart voor het milieu want als je een volledig elektrisch aangedreven auto hebt, dan betaal je geen wegenbelasting !
(jammer dat er naast een paar omgebouwde golfjes nauwelijks een elektro auto te vinden is). Toch maar een Spijkstaal melboerkar dan ?
Jammer dat GM's EV1 zo snel in de doofpot is gestopt, zou er graag een willen overnemen ! Een paar zonnepanelen op het garagedak en je rijd bijna voor niets.
Ben dus ook van mening dat er hier veel te weinig stimulans/voordeel is om milieu vriendelijker te gaan rijden !
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Re
Is een onderwerp wat Den Haag weinig interesseerd, de stimulans vanuit Den Haag is ver te zoeken, dat is wat ik bedoel,er wel over O H-en en weinig stimulerend zijn naar de burger toe en dan hoeven ze van mij ook weinig te verwachten zolang het mij fin. niets opleverd want het levert D H zat op !Troll fan schreef:Ben dus ook van mening dat er hier veel te weinig stimulans/voordeel is om milieu vriendelijker te gaan rijden !
-
jelger
- Geregistreerd lid
die weer geneutraliseerd wordt door een lagere accijns op de pomp kosten....We rijden ook al langere tijd LPG maar helaas beloont de overheid deze schonere vorm met extra wegenbelasting
en als er dan een idee is ergens bij ee links partijtje staat de burgerij op zijn kop en schreeuwt "bomenknuffelaars daar in den haag!!"de stimulans vanuit Den Haag is ver te zoeken
tja, wat moet je als overheid met zo'n ongelooflijk recalcitrant volk?
maar goed, ik geef je gelijk dat er meer visie had mogen zijn. maar helaas heeft de bevolking zelf duidelijk in 2002 EN 2003 uitdrukkelijk NIET gekozen voor partijen die innovatie en onderwijs / onderzoek (waar de innovatie-gerichtheid uiteindelijk begint) hoog in het vaandel hebben staan...
dus ja, beetje kip en ei, en pot verwijt de ketel...
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Sweden Leads European Bioethanol Market
Detroit, Mich. -- Sweden is leading Europe in encouraging the growth of bioethanol as an eco-friendly renewable fuel.
It is part of the Swedish government's strategy to free the country of dependency on oil by 2020.
At the same time, Saab is struggling to keep pace with customer demand for its new 9-5 BioPower model in Sweden as thousands of drivers switch from gasoline to enjoy the environmental and performance benefits of bioethanol, a renewable and sustainable fuel.
More than 5,500 cars have been ordered since sales began in Sweden in July last year and the
Saab 9-5 BioPower is now established as the country's top selling environmentally-friendly vehicle (ELV), outselling all its competitors put together.
Ethanol history
There is nothing new about using bioethanol as a fuel. The first Model T Fords were designed to run on it and it has been used as an emergency back-up during times of war. However, once the world's reserves of cheap oil began to flow freely, alcohol-based fuels - whether bioethanol or methanol - quickly became a curiosity, confined almost exclusively for use in high-powered, competition engines.
Now, as the world begins to come to terms with the environmental fall-out of industrialisation and the prospect of diminishing oil supplies, bioethanol - a renewable and potentially carbon-neutral fuel - is back on the agenda. And in Sweden that means it is available at filling station pumps.
Continue reading "Saab Biopower Update" »
Posted by Swade at 10:46 AM | Permalink | Comments

Detroit, Mich. -- Sweden is leading Europe in encouraging the growth of bioethanol as an eco-friendly renewable fuel.
At the same time, Saab is struggling to keep pace with customer demand for its new 9-5 BioPower model in Sweden as thousands of drivers switch from gasoline to enjoy the environmental and performance benefits of bioethanol, a renewable and sustainable fuel.
More than 5,500 cars have been ordered since sales began in Sweden in July last year and the
Ethanol history
There is nothing new about using bioethanol as a fuel. The first Model T Fords were designed to run on it and it has been used as an emergency back-up during times of war. However, once the world's reserves of cheap oil began to flow freely, alcohol-based fuels - whether bioethanol or methanol - quickly became a curiosity, confined almost exclusively for use in high-powered, competition engines.
Now, as the world begins to come to terms with the environmental fall-out of industrialisation and the prospect of diminishing oil supplies, bioethanol - a renewable and potentially carbon-neutral fuel - is back on the agenda. And in Sweden that means it is available at filling station pumps.
Continue reading "Saab Biopower Update" »
Posted by Swade at 10:46 AM | Permalink | Comments

-
jelger
- Geregistreerd lid
tja, en onze regering probeert een diesel filter er eerder doorheen te krijgen, en wordt teruggefloten.
tja, zo blijf je wel "achter", en krijgt den haag wel de schuld van achterblijven.
verder wordt er in nederland middels overheidssubsidies veel gedaan aan wetenschappelijk onderzoek mbt milieuproblematiek. en is er een goede reputatie opgebouwd op dat gebied. wat dat achterlopen valt het wel mee, er is echter een verschil in beleid tav de alledaagse praktijk. dit heeft lijkt me ook te maken met het feit dat nederland (zowel publiek als overheid) nog veel belangen heeft (werkgelegenheid en inkomsten) in de fossiele brandstoffensector. conflict of interest.
tja, zo blijf je wel "achter", en krijgt den haag wel de schuld van achterblijven.
verder wordt er in nederland middels overheidssubsidies veel gedaan aan wetenschappelijk onderzoek mbt milieuproblematiek. en is er een goede reputatie opgebouwd op dat gebied. wat dat achterlopen valt het wel mee, er is echter een verschil in beleid tav de alledaagse praktijk. dit heeft lijkt me ook te maken met het feit dat nederland (zowel publiek als overheid) nog veel belangen heeft (werkgelegenheid en inkomsten) in de fossiele brandstoffensector. conflict of interest.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
FIJN HE 1 EUROPA , AFSCHAFFEN, ALLEEN MAAR LAST VAN en kost klauwen geld.jelger schreef:tja, en onze regering probeert een diesel filter er eerder doorheen te krijgen, en wordt teruggefloten.
Kan je dus nu zorgen belangen/ aandeel te krijgen in de bio-ethanol industrie voor als zometeen de belangen en verdiensten in de fossiele sector teruglopen.
-
jelger
- Geregistreerd lid
als jij een keer een slecht besluit neemt zeg ik toch ook niet afschaffen die edwardkommeren? of als de eigenaar van je werk idioterie begaat zeg je toch ook niet "sluiten die tent"?
nee, die Verheugen en een paar anderen, die moeten gewoon weg.
(want ander nieuws was ook, dat de EU expansie economisch totaal geen windeieren legt....maar dat is te goed nieuws, en moet maar meteen verdrongen worden)
nee, die Verheugen en een paar anderen, die moeten gewoon weg.
(want ander nieuws was ook, dat de EU expansie economisch totaal geen windeieren legt....maar dat is te goed nieuws, en moet maar meteen verdrongen worden)
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Maar dat ge O-H in europees verband is toch nergens goed voor zolang goede innitiatieve gedwarsboomd worden, of zie ik het verkeerd. Zonder europa had Ned dit gewoon in kunnen voeren en die dure europeese ambtenarenmolen houdt het nu tegen.Heb tot nu toe nog niet het idee dat er iemand beter geworden is van een europa behalve de regeringen en de bedrijven, en het gewone volk ? , hogere kosten en minder geld............, over en uit.jelger schreef:als jij een keer een slecht besluit neemt zeg ik toch ook niet afschaffen die edwardkommeren?
nee, die Verheugen, die moest gewoon weg.
-
MISTY
- Geregistreerd lid