Alfa Romeo 159 Sportwagon

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » za 03 jun, 2006 20:26

Red76 schreef:
jonatas 900s schreef::donot:
:nod:

:donot: , Omdat, dat een opvatting is die stamt uit de alfasud tijd.
Alfa maakt auto's die qua betrouwbaarheid beter zijn als menig groot duits merk tegenwoordig (opel, mercedes) om een paar voorbeelden te noemen.

Hoge kilometerstanden zijn voor alfa heel gewoon tegenwoordig, vooral de JTD motoren zijn onverwoestbaar, en de rest is ook goed !

Nee ik werk niet bij alfa, maar heb wel veel ervaring met het merk.

krokoklaas
Geregistreerd lid

Bericht door krokoklaas » za 03 jun, 2006 20:34

Van buiten zie tie er prachtig uit, helaas is het van binnen altijd een zooitje met die Italianen. Na een paar jaar zijn alle weekmakers uit het plastic weg en knappen de panelen spontaan.

Jacow
Geregistreerd lid

Bericht door Jacow » za 03 jun, 2006 21:25

Red76 schreef:
jonatas 900s schreef::donot:
:nod:
mijn nog immer Alfa-hart bloedt toch wel een beetje bij zoveel vooringenomenheid. Jarenlang heb ik mogen ervaren dat het Alfa-virus niet zomaar uit je aderen verdwijnt en waarom? Ga eens rijden in een 156 3.2 V6 vergelijkbaar bijvoorbeeld met een Maptun stage 2 en je weet dat fantastisch autorijden niet zomaar meer PK's betekent. Zelfs een 33 heeft een betere wegligging dan menig Saab. Afgezien van het geluid dat een V6 maakt, een Alfa V6 bedoel ik dan. Op dit moment rijd ik heerlijk in een 9000, maar dikwijls verlang ik weer naar die fantastische wegligging van mijn oude V6 en die heerlijke sound als je door de tunneltjes in Italië rijdt.
Ach noem het vergane glorie, maar oordeel niet uit onwetendheid of op basis van vooroordelen.

groetjes,

Jacow

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » za 03 jun, 2006 21:43

Jacow schreef: Ach noem het vergane glorie, maar oordeel niet uit onwetendheid of op basis van vooroordelen.
Het is geen onwetendheid maar een feit.
Ik werk dag in dag uit met auto's.

Alfa-Romeo is zeer mooi om te zien, klinkt fantasties maar het is te vergelijken met bv een mini, rommel dus. :roll:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 03 jun, 2006 22:14

Hmmm, kan exemplarisch zijn, neem als voorbeeld maar even een 156 1.9 JTD uit '98 die vorig jaar in Autoweek stond met 342.000 km, zonder een centje pijn!

In een grijs verleden waren de Alfa's pas slecht, de Alfasud roestte in de folder al!

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » za 03 jun, 2006 22:16

Red76 schreef:
Jacow schreef: Ach noem het vergane glorie, maar oordeel niet uit onwetendheid of op basis van vooroordelen.
Het is geen onwetendheid maar een feit.
Ik werk dag in dag uit met auto's.

Alfa-Romeo is zeer mooi om te zien, klinkt fantasties maar het is te vergelijken met bv een mini, rommel dus. :roll:
Dan werk je zeker bij een sloperij? :lol: :lol: :lol:

:wink:

Maar effe serieus, als je met "auto's" werkt, is het niet met met moderne.
Anders had je beter moeten weten.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » za 03 jun, 2006 22:43

Deze alfa 1.6 16v ts van '97 had ik vorig jaar mee op vakantie, zo'n 2500 km naar tjechie op lpg!
Deze auto had 152000 km gelopen , en geen rammeltje of kraakje erin.
Op de autobaan contsant tussen de 160 en 180 gereden, en geen slag verkeerd ! wegligging een dikke 9 .

Ik had deze staan, en omdat hij op lpg liep en er in duitsland en tjechie genoeg mogelijkheden zijn om lpg te tanken , was de reis erg goedkoop. :D

Ik (we) willen het merk niet romantiseren, maar ook geen onrecht aandoen.
Alfa's hebben zeker een karakter, net zoals (oudere) saab's en volvo's
:wink:
Afbeelding

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » za 03 jun, 2006 22:47

jonatas 900s schreef: is het niet met met moderne.
Juist de moderne Alfa's :roll:

Oudere Alfa kom ik niet tegen in de handel deze liggen al op de sloop :wink:

Jacow
Geregistreerd lid

Bericht door Jacow » za 03 jun, 2006 23:57

Red76 schreef:
jonatas 900s schreef: is het niet met met moderne.
Juist de moderne Alfa's :roll:

Oudere Alfa kom ik niet tegen in de handel deze liggen al op de sloop :wink:
...ik dacht dat jij iets met kunstenaars deed?...en nu met auto's...ander vak of rijden die kunstenaars in beschilderde auto's?

groetjes,

Jacow

PS...ben er zelf ook een, maar daar was geen droog brood mee te verdienen, ze schilderen in China net zo goed, maar voor de helft minder
U is toch niet van de Kunstfabriek? :twisted: :wink:

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » zo 04 jun, 2006 8:25

Jacow schreef: ...ik dacht dat jij iets met kunstenaars deed?...en nu met auto's...ander vak of rijden die kunstenaars in beschilderde auto's?
Klopt, ik verkoop auto's aan kunstenaars :wink: en vuilnismannen, adviseurs, boekhouders etc etc

Ik heb trouwens wel een Herman Brood Willy's jeep staan. :D

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » zo 04 jun, 2006 9:05

Mooi. Lekk're wielen. Alleen jammer dat ie 200 kg zwaarder, ruim 2 dm langer en een dm breder is dan zijn voorganger.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » zo 04 jun, 2006 9:41

Red76 schreef:Alleen jammer dat ie bij 100.000km van ellende uit elkaar valt :shock:
Dat valt heel erg mee, de gemiddelde lompe leaserijders hebben er mischien problemen mee, maar de autoliefhebbers kunnen erg lang met deze auto's doen. Het is een beetje een oud vooroordeel dat alfa, fiat lancia snel uit elkaar valt, ze zijn tegenwoordig een stuk beter. Maar gelukkig hebben onze saabjes ook nooit problemen :roll:

krokoklaas
Geregistreerd lid

Bericht door krokoklaas » zo 04 jun, 2006 9:49

MXL schreef:
Het is een beetje een oud vooroordeel dat alfa, fiat lancia snel uit elkaar valt
Voor mijn werk als inbouwer van autoelectronica knutsel ik geregeld aan Fiat, Alfa en soms Lancia. Laat dat oude maar weg. ?Helaas is het nog steeds zo dat er veel onderdelen onlogisch en van bedenkelijke kwaliteit in elkaar geschroefd zijn. Je hoeft geen ingenieur te zijn om in te zien dat een hoop van die onderdelen niet een lang leven beschoren zijn.

Jacow
Geregistreerd lid

Bericht door Jacow » zo 04 jun, 2006 10:49

krokoklaas schreef:MXL schreef:
Het is een beetje een oud vooroordeel dat alfa, fiat lancia snel uit elkaar valt
Je hoeft geen ingenieur te zijn om in te zien dat een hoop van die onderdelen niet een lang leven beschoren zijn.
Je hoeft ook geen Alfaliefhebber te zijn om te zien dat in de Autoweektevredenheidsonderzoekenjavascript:emoticon(':P') van de laatste jaren Alfa regelmatig in de top tien staat. Dat gaat van design tot betrouwbaarheid. Het is nog niet top, maar er zit progressie in, ehhh ze staan eigenlijk elk jaar boven Saab.....Zou het er mee te maken hebben dat bijvoorbeeld Opel, één van de best verkopende merken, ergens in de achterhoede te vinden is en dat Saab en Opel eigenlijk één en dezelfde auto is...(ongeveer, om en nabij, zo goed als) Er gaat niets boven mijn 9000 op dit moment, maar van electronica had Saab indertijd nog geen kaas gegeten, bovendien zijn de meeste onderdelen Duits(Bosch e.d.) in Alfa's.
(btw waar staat VW eigenlijk in die onderzoeken.....need I say more?)

groetjes,

Jacow

ajb
Geregistreerd lid

Bericht door ajb » ma 05 jun, 2006 20:20

erg gave bak. Tis dat de Alfa te laat was anders was ik nooit op dit forum gekomen denk ik. En ach mijn vorige auto was een 147 en in de 3 jaar dat ik die heb gereden (ca. 100.000 km) nooit ergens last van gehad. Mijn Saab moest na 15.000 km weggesleept worden.... :cry:

Plaats reactie