B=BenGRIFFIN schreef:Ja is dat kleine landje (maar je ziet het amper staan op de kaart) dat zich net onder dat van de hol landers bevindt
E=Eerst
L=Limburger
G=Geweest
Griffin toch, gij holle broeder

Lijkt me strak plan(ben Nederlander), alleen krijgen we dan ook een heilige oorlog om de stad Brussel?bas.kuijpers schreef:Effe de spreekwoordelijke knuppel in het spreekwoordelijke hoenderhok gooien:
Vlaanderen en Wallonië kunnen niet goed samen door één deur, zullen we maar zeggen. Dat is in het verleden al diverse keren gebleken. Dus waarom sluit Vlaanderen zich niet weer aan bij Nederland en Wallonië bij Frankrijk? Zo was het vroeger ook en Vlaanderen met Nederland levert een inwonertal van zo'n 20 miljoen op schat ik, wat ons meer macht geeft in de EU.
Ben benieuwd naar de reacties, vooral naar die vanuit Vlaanderen.

Wallonnië mag Brussel hebben. Is toch al bijna geheel verfranst. Las onlangs in de krant dat ook het laatste Vlaamse café gaat verdwijnen in de stad en dat de stad meer en meer Frans wordt. Bovendien: Vlaanderen is veel rijker dan Wallonië. Wat hebben we dan aan Brussel?De Flok schreef:Lijkt me strak plan(ben Nederlander), alleen krijgen we dan ook een heilige oorlog om de stad Brussel?bas.kuijpers schreef:Effe de spreekwoordelijke knuppel in het spreekwoordelijke hoenderhok gooien:
Vlaanderen en Wallonië kunnen niet goed samen door één deur, zullen we maar zeggen. Dat is in het verleden al diverse keren gebleken. Dus waarom sluit Vlaanderen zich niet weer aan bij Nederland en Wallonië bij Frankrijk? Zo was het vroeger ook en Vlaanderen met Nederland levert een inwonertal van zo'n 20 miljoen op schat ik, wat ons meer macht geeft in de EU.
Ben benieuwd naar de reacties, vooral naar die vanuit Vlaanderen.
Zal ik ook eens een boompje opzetten over wat er allemaal wél goed gaat in Belgiëjelger schreef:die rascisten/fascisten bij NL??? nou dat wordt wat... nee hoor... laat ze het maar zelf regelen. "ze" wilden zo nodig van de calvinisten weg in 1830... laat het dan maar lekker zo
ik zou eerder R'dam naar Belgie verplaatsen, want lui als Pastors en Smit kunnen me ook gestolen worden. kunnen ze daar een Blank Blok vormen.
Wij hebben (opgeleide) immigratie nodig, en daar passen geen anti-kleurling mensen bij.
Brussel kan mooi "neutraal" blijven en dus zoals Washington DC een eigen eilandje blijven, waardoor het alleen maar een meer valide Europese hoofdstad wordt.
zo, heb ook mijn knuppels even vergooid
Ok, dan is het goed.jelger schreef:![]()
er gaat zat fout in NL hoor (en dan met name het plebs), en ik ben ook de beroerste niet om daar wat over te zeggen..
Ja graag, daar ben ik wel in geïnteresseerd. (Oprecht)S@@bman schreef:Zal ik ook eens een boompje opzetten over wat er allemaal wél goed gaat in Belgiëjelger schreef:die rascisten/fascisten bij NL??? nou dat wordt wat... nee hoor... laat ze het maar zelf regelen. "ze" wilden zo nodig van de calvinisten weg in 1830... laat het dan maar lekker zo
ik zou eerder R'dam naar Belgie verplaatsen, want lui als Pastors en Smit kunnen me ook gestolen worden. kunnen ze daar een Blank Blok vormen.
Wij hebben (opgeleide) immigratie nodig, en daar passen geen anti-kleurling mensen bij.
Brussel kan mooi "neutraal" blijven en dus zoals Washington DC een eigen eilandje blijven, waardoor het alleen maar een meer valide Europese hoofdstad wordt.
zo, heb ook mijn knuppels even vergooid.
nee, het plebs schuift namelijk de laatste jaren alles (wat fout gaat) op "den haag", met een gemak wat jij net beschrijft, zonder daarbij zich af te vragen of zij zelf geen onderdeel zijn van die fouten, ... ik kaats de bal alleen maar keihard terug.S@@bman schreef: Als je automatisch hetgene wat fout gaat, in de schoenen van 'het plebs' schuift, dan is het natuurlijk ook niet moeilijk om een zondebok te vinden.
Ik wil maar zeggen dat plebs vooral plebs wordt/is omdat ze voor de handliggende fouten maken.
Ja, de bal keihard terug kaatsen, daar zijn de Nederlanders dan weer erg goed injelger schreef:nee, het plebs schuift namelijk de laatste jaren alles (wat fout gaat) op "den haag", met een gemak wat jij net beschrijft, zonder daarbij zich af te vragen of zij zelf geen onderdeel zijn van die fouten, ... ik kaats de bal alleen maar keihard terug.S@@bman schreef: Als je automatisch hetgene wat fout gaat, in de schoenen van 'het plebs' schuift, dan is het natuurlijk ook niet moeilijk om een zondebok te vinden.
Ik wil maar zeggen dat plebs vooral plebs wordt/is omdat ze voor de handliggende fouten maken.
Zo simpel is het nu ook weer niet, vrees ik.jelger schreef:maarre, wat nu als we Brussel uit Belgie liften en er een administratieve "unit" van maken met eeen Europees Mandaat?
alle problemen weg toch? geen taalstrijd... dat gezeur met grens-relletjes en kiesdistricten (en taal, partijen etc) ook weg.