Fileprobleem: hoe lossen we dat op?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Hoggie
Geregistreerd lid

Re: Fileprobleem: hoe lossen we dat op?

Bericht door Hoggie » zo 04 nov, 2018 18:11

mentaliteit veranderen op de weg
weg met ikke, ikke, ikke
fileprobleem wordt nooit opgelost....
busje a rijdt naar plaats b omdat het net iets goedkoper kan klussen
busje b rijdt naar plaats a omdat het net iets goedkoper kan klussen
waarom kan a niet bij a blijven en bij b bij b?
kent iemand het liedje 15 miljoen mensen nog van 20 jaar geleden?
ergens begin dit jaar ( of misschien vorig jaar alweer) waren het er 17 miljoen
en dan de gastarbeiders tellen ze vast niet mee
ik ben al eens van baan gewisseld omdat mijn reistijd was verdubbeld
5,5 jaar later is het weer verdubbeld, dus we hebben onze biezen gepakt in Nederland, niet alleen voor de files...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 04 nov, 2018 18:29

Door alle internet aankopen rijden er tig busjes per dag door de wijken, ook op zondagen en maandagen....
Alles moet individueel...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 04 nov, 2018 18:35

Stel je voor dat al die mensen met de auto naar de koopgoot gaan.

Ik geef toe, het helpt niet als je elke week een andere buurtchauffeur hebt die je huis niet kan vinden. Maar dat lijkt me eerder een flex-arbeid dingetje.

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » zo 04 nov, 2018 18:40

Ik woon en werk in de randstad. Dat werken doe ik in een 3 ploegendienst. Van file,s heb ik (nog) geen last :wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 04 nov, 2018 18:51

Ja, dat aantrekken van de economie zat idd niemand op te wachten...
Je moet er toch niet aan denken dat ook de rente nog omhoog gaat....

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 04 nov, 2018 18:56

Yep, tijdens de zomer viel mij op: meer als de helft overdag is 65 plus en grootste deel rijd in een nieuwe suv achtige hoge auto.,lieft ook nog met 2 elektrische fietsen achterop.

Zaterdag onderweg naar de onderdelendag A1 A50 en A12 omstreeks een uur of 10, ongelofelijk wat een verkeer en wat gevaarlijk

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 04 nov, 2018 18:58

Toch betalen die vermaledijde 65plussers hetzelfde tarief qua accijnzen en mrb, dat geeft ze wat mij betreft dezelfde rechten...

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » zo 04 nov, 2018 19:07

Als we de ouderen gaan inperken in hun vrijheden, mogen we wat mij betreft ook eenieder die geen bijdrage levert aan de BV Nederland een verplaats-/autoverbod opleggen. Tenzij voor een sollicitatie naar een betaalde baan.

(Dat gaat hem niet worden dus :wink: )

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 04 nov, 2018 19:10

Grijze kentekens (minder mrb en geen bpm) een begrensde top van 100km/uur, dat zal zeker ongelukken met die 1 tons busjes (en files) schelen ..
Betaal je minder heb je ook minder faciliteiten..

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » zo 04 nov, 2018 19:36

Dat wordt genieten dan als die busjes op een tweebaans snelweg vrachtwagens gaan inhalen :O:

Over vrachtverkeer gesproken, wat mij betreft mogen ze per direct een 24/7 inhaalverbod invoeren voor vrachtwagens. En de handhaving dan gewoon met camera’s; linkerbaan = dikke prent. Ik ben ervan overtuigd dat dat een significante bijdrage zal leveren aan het oplossen van het fileprobleem.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 04 nov, 2018 19:42

Beroepschauffeurs veroorzaken te veel ongelukken

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 04 nov, 2018 19:58

Vraag mij af of die vrachtwagens wel echt vol zitten.

Als ik alleen hier thuis al kijk wat de jeugd via de pakketdienst aan laat leveren :shock:

Wat die oudjes betreft ieder zijn ding, moeten ze helemaal zelf weten, economisch gaat het waarschijnlijk bij het grootste gros dus gewoon goed. Dus iedereen gaat op pad.

Maar het zou ook handig zijn als iedereen even nadenkt wanneer ze wat gaan doen.

Ken iemand, die gaat altijd ff stukje fietsen net na 5 uur. Die woont vlak bij een kruispunt van 2 te druk bereden provinciale N wegen. Tja die drukt ff op het knopje en voila 100 man in de wacht.

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » zo 04 nov, 2018 19:59

Even terugkomen op openbaar vervoer. Het punt is natuurlijk dat er een complete desinvestering is in het openbaar vervoer. In België geeft de overheid jaarlijks vijf miljard uit aan subsidiëren bedrijfswagens en 3,5 miljard aan openbaar vervoer. Gevolg, tragere reistijden dan 10 jaar geleden, meer pannes, meer vertraging, afbouwen dienstverlening.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 04 nov, 2018 20:00

verde900 schreef:
zo 04 nov, 2018 18:51
Ja, dat aantrekken van de economie zat idd niemand op te wachten...
Je moet er toch niet aan denken dat ook de rente nog omhoog gaat....
Je hebt een goed gevoel voor humor! :D :D :D

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 04 nov, 2018 20:37

Ik denk dat het combineren van alle aangedragen ideeën tot een oplossing kan leiden, mits:

- het OV teruggaat naar vadertje staat zodat het winstbejag niet meer voorop staat en er ruim voldoende treinen en bussen met zitplaatsen voor alle reizigers komen.
- het OV moet uitgebreid en beter georganiseerd om de hierboven door beschreven onacceptabel lange reistijden te verkorten.
- het OV schoner wordt door schoonmakers tijdens de reis te laten werken en het asociale gedrag van vervuilers en bekladders met harde hand wordt bestraft
- het OV moet ook veel goedkoper. Het moet gewoon de helft kosten van het reizen met de eigen auto, in plaats van net meer kosten zoals nu. En zonder dat het autorijden duurder wordt gemaakt.
- de leegstaande kantoorgebouwen in stadscentra van projectontwikkelaars onteigend worden, of deze eigenaren met eventueel belastingvoordeel, lokale verordeningen door burgemeesters en gesteund door een milieumaatregel in de wet, gedwongen worden om de kantoorruimte voor flexwerkers in te richten tegen tarieven met een puntenstelsel zoals ook bij sociale huurwoningen het geval is. Het forenzen kan ook verminderen op die manier en door thuiswerken zoals V6Aero schreef.
- grote werkgevers zoals bijvoorbeeld KPN in Den Haag zouden bussen moeten aanschaffen die personeel van buiten de stad, systematisch van lokale en regionale opstaplocaties kan worden afgehaald. Bij voorkeur met een betaalbare ontbijtmogelijkheid onderweg, zodat mensen eerder van huis kunnen en het reizen minder als tijdverspilling ervaren. Een ochtendkrant en WiFi erbij en het feestje is compleet.
- OV-chipkaart wegdoen. Mensen gewoon allemaal dezelfde korting ongeacht reisfrequentie en gewoon met PIN, contant of CHIPknip en contactloos laten betalen.
- die kutpoortjes weghalen en meerbewakend personeel aannemen (persoonlijke vrijheid om je geliefde(n) uit te zwaaien en werkgelegenheid gaan voor!)
- OV-salarissen omhoog om meer personeel aan te trekken.

Plaats reactie