Porsche

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
John
Geregistreerd lid

Re: Porsche

Bericht door John » vr 28 jun, 2019 17:10

Veel plezier, mooie auto. Ik heb zelf een 944 cup (straatlegaal). Zo ongeveer onverslaanbaar in de bochten. Op rechte stukken mag er wel een pk of 300 meer in 8)
Een 924 wil denk ik ook heel goed de bocht om :-)

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » vr 28 jun, 2019 17:49

Heb er nog geen meter in gereden, heb hem met een lekke kop gekocht. Kop gedemonteerd en naar een revisie bedrijf gebracht, zag er volgens hun nog goed uit. Verder was er al veel aangepakt, alle remmen nieuw, alle remleidingen ook, dynamo, waterpomp, distributie etc, alles nieuw in 2018. Alle facturen aantoonbaar, en heel toevallig uitgevoerd door een garage bedrijf die ik wel ken. Een 944 vind ik ook erg mooi, zit jij ook op het 924 944 forum? Komen we elkaar misschien nog een keer tegen

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 28 jun, 2019 18:02

Reed net nog achter een 944 Carrera GT ( met blauwe plaat en tripmaster spulletjes). Was vroeger knetter verliefd op zo’n apparaat, reed er achter met een gekietelde 900 Classic caab met de kap open en machtig uitlaat geluid.
Moest er nog aan denken, ben toch meer verliefd op de Saab , zeker met dit weer :mrgreen:

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » vr 28 jun, 2019 18:44

Ben blij dat ik hem heb thuis gelaten, tis hier al dagen 35 graden,weinig wind, en dat op leer, brand je gewoon letterlijk uit de auto. 22 graden met clima control vind ik ook niet erg.
Heb ook makkelijk praten, want de caab staat thuis met een lekke koppakking

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 28 jun, 2019 19:31

Ik doe dak altijd dicht op mijn werk, wat je zegt veel te heet op het leer
Stoel voorover, voor geval dat
En als het heel heet is, kap dicht laten en airco aan , is een ex Italiaan , schijnbaar is het daar vaak te heet.

Maar het geluid in een tunneltje met open kap is o zo verslavend :wow:

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » vr 28 jun, 2019 20:06

Oh, jazeker, niets mooier dan met een caab door de bergen of een tunnel, en dan even het gas erop.
Heb hier nog maar 1 9-3 gezien, en dat was geen caab.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » za 29 jun, 2019 0:10

jaap noord schreef:
vr 28 jun, 2019 17:49
zit jij ook op het 924 944 forum? Komen we elkaar misschien nog een keer tegenAfbeelding
Op Porscheforum wel, niet op 924 944

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 29 jun, 2019 16:34

Leuk man! Een vriend van mij had een paar jaar zo'n identieke witte 924 van '86. Was een 2,5. Was van eerste eigenaar, maar zijn schoonvader durfde niet meer te rijden. Zodoende deed hij er regelmatig een rondje mee om de auto goed te houden. Reed echt als een speer. Veel succes met klussen!

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » za 29 jun, 2019 18:02

Haha, bedankt voor alle reacties, een beetje succes bij het sleutelen is altijd welkom. Zo kom je ook weer dingen tegen die net weer anders werken, zoals een luchtweger icm inspuiting.
Best wel een leuke techniek.
Zal zo af en toe iets posten in het algemene deel, dit is wel een Saab forum natuurlijk. Afbeelding
Nog 1 foto voor het afleren. Afbeelding

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 29 jun, 2019 18:45

jaap noord schreef:
za 29 jun, 2019 18:02
Zo kom je ook weer dingen tegen die net weer anders werken, zoals een luchtweger icm inspuiting.
Best wel een leuke techniek.
Bosch K-jetronic. Zit ook op een heel aantal Saabjes 8)

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » za 29 jun, 2019 21:56

Klopt!!!

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » zo 30 jun, 2019 12:31

Hebben ze bij Saab dan later die lucht weger ingeruild voor de LMM ??? Want de NG had toch ook nog K-Tronic ?

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 30 jun, 2019 15:13

Nee, de 900 NG had Bosch Motronic (voor wat betreft de non-turbo modellen dan). K-jetronic is alleen op achtkleppers geleverd.

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » zo 30 jun, 2019 17:45

Dank!!!! Weer wat geleerd.
Moet me nog wat verder inlezen in het K-jet tronic.
Zijn hier boeken van?

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » zo 30 jun, 2019 18:13

Een witte, carrosserie lijkt erg netjes, met originele wielen, en blauwe platen, wat weer niet klopt :mrgreen:

Ik was denk ik 12 toen onze buurman zo'n ding kocht, een witte ook, later kocht hij een rode 944.

Succes met jullie project, je ziet ze te weinig meer!

Plaats reactie