Zowel op de fiets wielen als onder de Saab heb ik Vredestein banden gemonteerd.
De TX is voorzien van de Quatrac5 in de maat 245*45*18 made in Enschede, The Netherlands.
Deze set vervangt de Michelin banden die er op zaten.
Ben over de Vredestein's erg tevreden loopt mooi en is minder lawaaierig dan de vorige banden ondanks het wat grovere profiel.
Ook wat regen en remweg eigenschappen betreft is het prima voor mekaar.
Nu heb ik begrepen dat de specialties in Enschede worden geproduceerd en de long runs overgeheveld zijn naar Hongarije.
Wat gebeurt er op de bandenmarkt?
-
jelger
- Geregistreerd lid
Re: Wat gebeurt er op de bandenmarkt?
Ik moet dit jaar de banden vervangen (voor moet eigenlijk al een poosje achter kan nog even) en had daarvoor ook al de ogen laten vallen op Nokian (WeatherProof)
Scheelt dat ik nauwelijks meer rij momenteel. Hoe dan ook, moet voor het najaar gebeurd zijn, in ieder geval de voorbanden.
Ik zou normaliter voor Michelin gaan, maar daarvan is de 4-seizoensband met sneeuwvlok niet in de maat voor de 9-5 NG met 19 inch wielen te krijgen. Althans, de laatste keer dat ik het internet er naar afstruinde. Zodoende op de Nokian gekomen als plan B. De eigenschappen van Vredestein leken net wat minder dan de Finse band.
Scheelt dat ik nauwelijks meer rij momenteel. Hoe dan ook, moet voor het najaar gebeurd zijn, in ieder geval de voorbanden.
Ik zou normaliter voor Michelin gaan, maar daarvan is de 4-seizoensband met sneeuwvlok niet in de maat voor de 9-5 NG met 19 inch wielen te krijgen. Althans, de laatste keer dat ik het internet er naar afstruinde. Zodoende op de Nokian gekomen als plan B. De eigenschappen van Vredestein leken net wat minder dan de Finse band.