Gårdarket schreef: ↑do 30 dec, 2021 16:11
Gewoon een Subaru Forester kopen, veel beter dan dat wordt het niet.
Afgelopen jaar een Forester verkocht met 345k op de teller. Naast de gewone slijtage delen is er in 15 jaar, behalve een knock sensor
helemaal niets aan die auto kapot gegaan. Echt ongekende kwaliteit die oude Foresters.
Mede (lokale) Triumph TR-eigenaar heeft na zijn pensionering zijn Bucketlist-met-maar-1-ding gedaan. Voor 1000 euro een Subaru (Legacy) met 300k kms op de teller gekocht en er Paris-Dakar mee gereden. In dit geval: Veluwe-Paris-Dakar. Alleen vooraf de radiator laten spoelen en een carter- en differentieelbescherming eronder geschroefd. Verder niets. Paar dakdragers erop met extra banden + velgen en gaan.
Kwam zonder problemen aan in Dakar. Heeft daar de auto verkocht aan iemand die 'm als taxi wilde gaan gebruiken. En mijn TR-buddy is met het vliegtuig weer naar huis gekomen. Ton aan foto's en verhalen. Dus ja, ik zie wel wat in een 'Scooby'. Maar... ze zijn te lomp voor mijn doel. Helaas.
Vandaag naar de Samurai wezen kijken. Stond op de oprit van de eigenaar te glimmen. Toen ik 'm zag, wist ik het al: deze is te mooi om af te raggen in mijn bos. Heb wel een proefrit gemaakt. Oh blijdschap, alsof ik weer 25 jaar jonger was. Lekker rijden, hangen aan het stuur; bijna een Saab. En wat een stuiterbal. Maar wat word je er vrolijk van!
Ik heb de eigenaar eerlijk gezegd dat zijn auto te mooi is voor mijn doel en dat ik 'm daar om niet koop.
Op naar de volgende (heb een Jimmy zien staan in de buurt van Zwolle).