Je kan online zien welke kentekens nog beschikbaar zijn en daar dan een van reserveren. Je kan geen vrije tekst zoals in bijv. Zweden kiezen, je bent gebonden aan de letter-cijfer kombinaties die vrijgegeven zijn. Mijn 900 heeft DAH-TU900 gekregenEwout schreef: ↑vr 26 jan, 2024 10:47Supergaaf! Hoe werkt dat dan, vul je ergens in wat je wilt en hoor je vervolgens of het nog beschikbaar is? En mag alles (vast weer niet)?
Gepersonaliseerde kentekenplaten straks ook in NL
-
gj900
- Donateur (9x)

Re: Gepersonaliseerde kentekenplaten straks ook in NL
-
Carroda
- Geregistreerd lid
Dat kan idd op die manier. Maar je kun took via de website van de gemeente (AH = gemeente Ahaus, dat kun je dus niet echt kiezen.) kijken wat beschikbaar is, en voor een paar euro (meen 3 euro ofzo) het kenteken voor 3 maand reserveren. Verder kost het je niets meer dan een 'normaal' kenteken. Dus als je niets reserveerd, en hij is toevallig vrij, kost het je niets meer dan een random toegewezen kenteken.Ewout schreef: ↑vr 26 jan, 2024 10:47Supergaaf! Hoe werkt dat dan, vul je ergens in wat je wilt en hoor je vervolgens of het nog beschikbaar is? En mag alles (vast weer niet)?
Helaas was AH-CS-9000 niet beschikbaar, maar gezien het een 9000CSE was, vond ik AH-CE-9000 close enough.
-
gudmundje
- Donateur

Het voegt niks toe maar het is wel leukRik H. schreef: ↑vr 26 jan, 2024 8:41Als de formerende partijen zich hierover druk wensen te maken, dan valt het met de ‘grote’ problemen die in Nederland aangepakt moeten worden blijkbaar nog wel mee.
Leuk dat het misschien mogelijk wordt, maar wat voegt het toe?
En misschien word ik wel een oude zeur, dat kan ook.![]()

-
MvR
- Geregistreerd lid
Als gevolg van dit draadje ben ik er op gaan letten. En ik zie best wel veel Belgische vrachtwagens met de afkorting van de bedrijfsnaam op het kenteken. Vandaag een vrachtwagen gespot van houthandel Vandecasteele die met 'VDC-02' rond rijdt! Ik denk dat het een gouden handel wordt voor de overheid!
Enne, over 'grote problemen in Nederland': hoe vaak worden er geen kamervragen gesteld (en uitgebreid beantwoord) over zaken waarvan je je af kunt vragen of daar een bewindspersoon wel antwoord op moet geven... (Zoek maar eens op 'Jaap Baar').
Dan is dit toch een prachtig onderwerp. Zouden we blij van moeten worden op een autofiel forum! En het levert ongetwijfeld geld op!
Volgende stap: nummerbord-achtergrond naar keuze. (Gaat nooit gebeuren, maar wel mooi...).
Deze werd gespot door mijn vrouw een week geleden. Prachtig!

Enne, over 'grote problemen in Nederland': hoe vaak worden er geen kamervragen gesteld (en uitgebreid beantwoord) over zaken waarvan je je af kunt vragen of daar een bewindspersoon wel antwoord op moet geven... (Zoek maar eens op 'Jaap Baar').
Dan is dit toch een prachtig onderwerp. Zouden we blij van moeten worden op een autofiel forum! En het levert ongetwijfeld geld op!
Volgende stap: nummerbord-achtergrond naar keuze. (Gaat nooit gebeuren, maar wel mooi...).
Deze werd gespot door mijn vrouw een week geleden. Prachtig!

-
jelger
- Geregistreerd lid
Hobby van zorgeloze mensen. Gelukkig zijn die er genoeg.
-
phanot
- Donateur (2x)

De gepersonaliseerde nummerplaten zijn in Belgie fiscaal aftrekbaar als je iets hebt wat een beetje op een bedrijf lijkt.
Desondanks is de jaarlijkse opbrengst ca 7 miljoen euro voor de staat.
de platen HIHIHI en HAHAHA zijn toegekend aan hetzelfde gezin.
Desondanks is de jaarlijkse opbrengst ca 7 miljoen euro voor de staat.
de platen HIHIHI en HAHAHA zijn toegekend aan hetzelfde gezin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
Heb er een hier in Engeland. Ben benieuwd of de Nederlandse versie een bepaalde restrictie gaat hebben, of totaal vrij.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Er staat bij mij in de wijk geregeld ene "Erbil 1" uit België. Sinds kort op een dikke LaRo retro. Mag je raden waar de eigenaar vandaan komt. 
-
gudmundje
- Donateur

-
phanot
- Donateur (2x)

vriendelijke nummerplaat
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
odin1899
- Donateur

Heb wel met het idee gespeelt om vanity plates te bestellen hier, maar de 10000 NOK die dat kost per 10 jaar is me altijd een te grote drempel geweest.