Voor mij dus geen nieuwe auto meer...
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Re: Voor mij dus geen nieuwe auto meer...
Dat is juist heel belangrijk dat de overheid hier mee bezig is. Kan er uren over gaan typen, maar onderstaand fimpje wat het beter samen dan welke uitleg ook:
[youtube_new]https://youtu.be/ixIoDYVfKA0?feature=shared[/youtube_new]
-
sterkstromer
- Donateur

Lewis Carroll ook.Style&Co schreef: ↑vr 24 mei, 2024 11:50feit is dat door voortschrijdende technieken de overheid op alle vlakken (dus ook autos) meer regelzucht en controle tentoonspreidt. Om wat?
George Orwell heeft daar 75 jaar geleden nog een leuk boekje over geschreven.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Sa93Ve schreef: ↑do 23 mei, 2024 23:04Dit valt er op een of andere manier wel uit te slopen. Dat terzijde. Al die veiligheidsmaatregels in nieuwe auto's geeft een vals gevoel van veiligheid. Het is te makkelijk denken dat je auto het wel oplost. Het zijn hulpmiddelen. Niets meer of minder.
Je kunt bovendien ook met je brein fouten maken door verkeerde beoordeling van de piepjes. Omdat je er 1 gemist hebt of dat je in een andere auto stapt dan je reguliere en het allemaal net anders klinkt. Overheden slaan helemaal door in het regelgeven. Ik ben voor een regel die het onmogelijk maakt dat overheden nog met nieuwe regels komen en de bestaande verminderen, zodat we dagelijks weer meer onze eigen hersens gebruiken.
Tijdens de lunch werd ik nog geconfronteerd met de idiote consquenties van regelgeving: "Smeerbare Echte Boter met koolzaadolie". Dat is dus absoluut geen Echte Boter.
#IkDoeNietNuEchtHelemaalNietMeerMee-ZoekHetMaarUitMetJeNuttelozeRegels
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ik weet niet helemaal waar je op doelt. Het gaat in het filmpje in principe om self-driving cars. Dat is een op dit moment niet existerende situatie. Maar goed, er zijn groepen individuen en overheden die die kant op willen. Ik ben daar niet een van. Computers of AI laten beslissen omdat iemand uit ons midden weleens een verkeerde beslissing zou kunnen maken. In het filmpje worden eigenlijk situaties aangehaald waarbij het niet mogelijk is om een beste keuze te maken. Er zullen - ook volgens het filmpje - altijd ongelukken gebeuren en slachtoffers vallen of schade ontstaan. Goed daarmee is voor mij aangetoond dat AI en computers die beslissingen maken in auto's overbodig zijn. Hulpmiddelen als ABS en tractiecontrole is één ding, betutteling middels piepjes is iets heel anders. We zijn mensen, geen robots. We maken allemaal fouten. Dat moeten we gewoon met zijn allen accepteren.Gele aero schreef: ↑vr 24 mei, 2024 12:02Dat is juist heel belangrijk dat de overheid hier mee bezig is. Kan er uren over gaan typen, maar onderstaand fimpje wat het beter samen dan welke uitleg ook:
Het boeit absoluut niet of je nu 95 of 105 km/h rijdt waar je 100 geacht wordt te rijden. De verschillen zorgen juist voor minder monotonie door noodzakelijke inhaalmanoeuvres, vrijheid om even te kunnen versnellen om iemand die (echt of voor jou gevoel) te dicht achter je zit vlotter ruim baan te kunnen geven, of meer lucht in een hele sliert auto's te geven die allemaal voorbij een vrachtauto willen. Daar moet een overheid zich helemaal niet druk om maken of de maximum snelheid wer omhoog schalen.
De Nederlandse overheid (althans, een aantal individuen uit die onhandig gekozen selectie) heeft met de 100km/h maatregel het bumperkleven tot nationale volkssport gemaakt. Gefeliciteerd! En nu een piepje erbij om het nog moeilijker te maken om aan alle regels tegelijk te voldoen. Bij de volgende verkeizingen moeten we dit soort personen massaal wegpiepen. Dat is me wel duidelijk.
-
Lafrance1
- Geregistreerd lid
Buiten genoemde nadelen voordelen zullen files en ongelukken toenemen.
Bv als er op een parallelle weg een bord 80 staat terwijl je 130 knort en voor je een nieuwe automobiel plots in de ankers gaat...
Fictie ? Nee is al gebeurd.
Bv als er op een parallelle weg een bord 80 staat terwijl je 130 knort en voor je een nieuwe automobiel plots in de ankers gaat...
Fictie ? Nee is al gebeurd.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

@steve-o; filmpje is bedoeld om aan te geven dat de overheid juist met regelgeving moet komen omdat auto’s in toenemende mate helpen/zelf beslissing maken. Het filmpje gaat inderdaad over zelfrijdende auto’s maar een deel van het dilemma is nu ook al van toepassing; op dit moment bepalen techneuten wat er moet gebeuren in bepaalde omstandigheden en de auto gaat dit dan doen, dat betekent dat niet langer het een impulsieve (re)actie van een bestuurder is, maar moedwillige/bewuste actie van de auto/fabrikant, dit betekent nogal wat en hier kun je als overheid niet opzij kijken, ongeacht de vraag of je nu voor of tegen regelgeving bent.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Als je met lane assist bij het inhalen gewoon netjes je knipperlicht aanzet dan krijg je geen waarschuwing hoor.
-
verde900
- Donateur

Ik heb er niet zulke problemen mee, vindt adaptieve cruise controle geweldig, lane departure warning is soms wat aanwezig maar wel zinvol, verkeersbord herkenning is gewoon handig met de wildgroei van verschillende snelheden
-
phanot
- Donateur (2x)

Als ik volgend bericht uit het AD lees, steek ik toch veel liever 9000 euro in het opfrissen van een oude Saab dan in een set lampen van een nieuwe wagen. Alles gaat uiteindelijk stuk en met alle onzin die er niet opzit heb je dan ook geen problemen.
https://www.ad.nl/auto/complexiteit-van ... ~a0e328c2/
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Bizarre prijzenphanot schreef: ↑za 25 mei, 2024 6:55Als ik volgend bericht uit het AD lees, steek ik toch veel liever 9000 euro in het opfrissen van een oude Saab dan in een set lampen van een nieuwe wagen. Alles gaat uiteindelijk stuk en met alle onzin die er niet opzit heb je dan ook geen problemen.
€9k voor lampen bij een Hyundai Kona… dat waren vroeger de goedkopere auto’s!
-
verde900
- Donateur

Het siert saab rijders dat ze liever hun oude saab blijven rijden
-
Steve-O
- Donateur (8x)

@Gele aero:
Dank voor je toelichting.
Dank voor je toelichting.
-
Ewout
- Donateur (5x)

Quote:phanot schreef: ↑za 25 mei, 2024 6:55Als ik volgend bericht uit het AD lees, steek ik toch veel liever 9000 euro in het opfrissen van een oude Saab dan in een set lampen van een nieuwe wagen. Alles gaat uiteindelijk stuk en met alle onzin die er niet opzit heb je dan ook geen problemen.
"De led-technologie wordt al gebruikt sinds 2011, toen Audi als eerste lichtgevende diodes in zijn koplampen introduceerde. In het begin werd het gebruikt voor dagrijverlichting, maar nu de technologie verder geëvolueerd is, zie je leds in het dim- en grootlicht, en ook in de achterlichten."
Had de 9-5ng niet al in 2010 een LED-bar achterop?
-
verde900
- Donateur

Veel nieuwkomers op de huidige automarkt hebben geen toekomst door hoge onderdelenprijzen en een groot gebrek aan de beschikbaarheid ervan.
Los daarvan, wie wil er een 4 jaar oude auto van een merk zonder historie, zonder dealers en van een fabrikant die straks niet thuis is voor noodzakelijke software updates
Los daarvan, wie wil er een 4 jaar oude auto van een merk zonder historie, zonder dealers en van een fabrikant die straks niet thuis is voor noodzakelijke software updates
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
zolang het mag, blijf ik lekker in mijn inmiddels 19 jaar jonge, Volvo V70 rijden, want dat is naar mijn idee wat duurzaam betekent: zo lang mogelijk met je spullen doen. de meest nutteloze optie van deze auto is al sinds aanschaf, nu 2,5 jaar geleden, soms wel en soms niet defect: de parkeersensoren aan de achterzijde. die heb je met een vierkante kont echt niet nodig: waar de achterruit staat, eindigt de auto
oké, er mankeert zo hier en daar wat aan, maar het meeste daarvan zit in de achterklep (iets met draadbreuk in de kabelboom, waardoor geen achterruitverwarming en geen -wisser. en gut-gut: de auto knippert niet als ik 'm afsluit
). binnenkort het Zwaard van Damocles (apk) zien te ontwijken en dan gewoon lekker doorroffelen.
zou ik dan wel weer eens 'wat nieuwers' willen? ja, wie niet. maar een V70 van na 2008, een V90, die ik eens van de dealert als leenauto meehad (dankzij een noodgreep van de verkoper
, want after-sales/receptie had de leenauto al uitgegeven. het begrip 'leenauto' is altijd een 'dingetje' gebleven bij die Volvo-garage), of een V60 (nieuwe type) liggen nog iets boven mijn budget, zeg maar.
hoe meer frutsels er op/in een auto zitten, hoe groter de kans dat ze caduque gaan. heeft Europa geen zinniger dingen om zich mee te bemoeien dan de knipperfrequentie van een richtingaanwijzer?
oké, er mankeert zo hier en daar wat aan, maar het meeste daarvan zit in de achterklep (iets met draadbreuk in de kabelboom, waardoor geen achterruitverwarming en geen -wisser. en gut-gut: de auto knippert niet als ik 'm afsluit
zou ik dan wel weer eens 'wat nieuwers' willen? ja, wie niet. maar een V70 van na 2008, een V90, die ik eens van de dealert als leenauto meehad (dankzij een noodgreep van de verkoper
hoe meer frutsels er op/in een auto zitten, hoe groter de kans dat ze caduque gaan. heeft Europa geen zinniger dingen om zich mee te bemoeien dan de knipperfrequentie van een richtingaanwijzer?