Victor Muller gaat Spyker reanimeren
-
busy
- Donateur (4x)

Re: Victor Muller gaat Spyker reanimeren
Wat gaaf, oud SAAB en Nevs medewerkers, bekende namen. Nu nog een serieuze investeerder(s) voor de lange termijn
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Die Oekrainse bitcoin miljardair kan naast Spyker ook wel investeren in Sonett. Geld zat. En dan spreidt hij zijn risicos... dat vinden beleggers altijd interessantbusy schreef: ↑wo 17 jun, 2026 13:12Nu nog een serieuze investeerder(s) voor de lange termijn
-
Henk-Jan
- Donateur

Ware het niet dat een investeerder graag uitzicht heeft op een interessante return on invested capital. 
-
busy
- Donateur (4x)

ander soort investeerders heb je nodig met een lange termijn visie. En geen ROI van 3 - 5 jaar Starten: klein beginnen en dan rustig uitbouwen.
-
Henk-Jan
- Donateur

Dat moge zo zijn, maar ook een investeerder op lange termijn zal rente-op-rente verwachten (compounding interest), omdat hij dat bij alternatieve investeringsopties ook zal mogen verwachten. Dan wordt het al snel een niet te klimmen berg voor een kapitaal intensieve onderneming in een zeer competitieve markt met spelers die waarschijnlijk veel efficiënter kunnen produceren.
M.a.w. ik zie Emily niet gebeuren.
Spyker is een andere kwestie, dat is een hobby.
M.a.w. ik zie Emily niet gebeuren.
Spyker is een andere kwestie, dat is een hobby.
-
busy
- Donateur (4x)

dat kan zijn, je hebt ander soort investeerders nodig om dit van de grond te trekken. SAAB is ook ooit klein begonnen zonder boekhouders aan het roer. Agree to disagree 
-
Henk-Jan
- Donateur

Niet voor niets wilde Wallenberg op een gegeven moment van de autosparte af en toen moest de grote kaalslag in Europa nog echt beginnen (we zijn nu met de tweede ronde bezig).
We gaan het zien of er voldoende kapitaal van durfinvesteerders samen komt om Emily het levenslicht te laten zien. Momenteel ziet het er niet goed uit voor de Europese auto industrie en dit zal het Emily / Sonett project niet helpen kapitaal aan te trekken - of ze durf hebben of niet.
We gaan het zien of er voldoende kapitaal van durfinvesteerders samen komt om Emily het levenslicht te laten zien. Momenteel ziet het er niet goed uit voor de Europese auto industrie en dit zal het Emily / Sonett project niet helpen kapitaal aan te trekken - of ze durf hebben of niet.
-
Ibanez
- Geregistreerd lid
Lef heeft deze meneer zonder meer. Maar naar mijn mening slaat zijn 'groot' denken ook wel behoorlijk door. Ook dat heeft het verleden ons geleerd. Dat in combinatie met nogal dubieuze investeerders - ook in het verleden.... Voelt voor mij allemaal weer erg discutabel.
Maar goed, laat het tegendeel maar bewezen worden.
Maar goed, laat het tegendeel maar bewezen worden.
-
verde900
- Donateur

Een soort co ouderschap?theun schreef: ↑di 16 jun, 2026 20:41Ja… en ik ga morgen op een dino-ei broeden en zorgen dat de T-Rex weer tot leven komt.
-
9323
- Donateur (2x)

Je hebt een petrolhead nodig met heel diepe zakken die niet maalt om snelle roi. Jim Ratcliffe, zo'n type. De INEOS Grenadier is ook een pet project dat 'm bakken met geld kost.