W124 E73T AMG

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » zo 13 mei, 2007 17:56

Werd vandaag bij Weeler dealers eentje opgeknapt, maar dat waseen Cosworth, leek heel erg op de AMG is dat een engelse AMG ofzo?

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » zo 13 mei, 2007 18:01

Als dat een herhaling was, dan is dat een 190 E 2.5 16V cossworth geweest. Die is in ieder geval al eens in Wheeler Dealers geweest.

Afbeelding

Lab6
Geregistreerd lid

Bericht door Lab6 » zo 13 mei, 2007 18:03

Ik heb me er ook over verbaasd, maar het was gewoon een 190E 2.3-16.
Later bekend als de 190E 2.5-16
De motor is een door Cosworth ontwikkeld blok, maar vreemd dat dat ding in UK 190 Cosworth heet...

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 13 mei, 2007 18:03

jwaterink schreef:Als dat een herhaling was, dan is dat een 190 E 2.5 16V cossworth geweest. Die is in ieder geval al eens in Wheeler Dealers geweest.

Afbeelding
Knetterfoute auto, dan maar die Combi :lol:

Lab6
Geregistreerd lid

Bericht door Lab6 » zo 13 mei, 2007 18:03

:lol:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 13 mei, 2007 18:13

Lab6 schreef:Ik heb me er ook over verbaasd, maar het was gewoon een 190E 2.3-16.
Later bekend als de 190E 2.5-16
De motor is een door Cosworth ontwikkeld blok, maar vreemd dat dat ding in UK 190 Cosworth heet...
Ach, eigenlijk net zoals diverse Opels daar als Vauxhall verkocht worden en nog zo'n voorbeeld? :idea:
Wie kent die nog, de Fiat Ritmo, in de UK de Fiat Strada geheten :!:
En de Ford Scorpio?
In de UK hielden ze een aantal jaar nog de naam van de voorganger aan.
Welke??
Ford Granada.
En er zijn wel meer voorbeelden hiervan, maar ik vind dit in dit geval voldoende als informatie. :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 13 mei, 2007 18:16

Even, staat de auto waarover dit topic gaat ergens te koop? Of zijn er ergens exemplaren van te koop?

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 13 mei, 2007 18:22

sjoerdk schreef:Even, staat de auto waarover dit topic gaat ergens te koop? Of zijn er ergens exemplaren van te koop?
KLIK HIER!! :wink:
Want afkomstig van deze website volgens mij. :roll:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 13 mei, 2007 19:00

sjoerdk schreef:Even, staat de auto waarover dit topic gaat ergens te koop? Of zijn er ergens exemplaren van te koop?
Hij staat inderdaad te koop ja, weet niet precies waar. Volgens iemand op het AW-forum (onderdeel 'Het grote Teutonia-topic') voor rond de €60000. :?

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 13 mei, 2007 19:04

H.E.N.K.I.E schreef:
Hij staat inderdaad te koop ja,.......................voor rond de €60000.
Denk maar zo: "Wie mooi wil zijn, moet p..... ....... :!: :!: :wink:

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » zo 13 mei, 2007 19:05

Die V8 is dus wel te koop die ik poste. Spoor een paar originele AMG velgen op en je bent de man/(kamper) :lol:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 13 mei, 2007 19:06

H.E.N.K.I.E schreef:
Hij staat inderdaad te koop ja, weet niet precies waar. Volgens iemand op het AW-forum (onderdeel 'Het grote Teutonia-topic') voor rond de €60000. :?
Dat valt me nog mee voor zo'n kanon! Ik ga even kijken op het Autoweek forum.
Het geluid van een 500E is trouwens verbluffend gaaf, een heerlijke hamerende en roffelende V8 8)

http://www.youtube.com/watch?v=2A_e5_pNiho

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » zo 13 mei, 2007 22:47

Vind een 400E stiekem dan nog iets aantrekkelijker (goed fout), want anoniemer. Geen uitgeklopte spatbordjes of dieper gelegd, of andere koplampen. Een opgetuigde Benz is toch al snel fout fout.

Helaas is de W124 T niet (standaard) met V8 geleverd, evenmin als de cabrio of coupé. Zou een van de weinige auto's zijn waarop ik mijn 9000 zou willen inruilen. Coupé of cabrio vind ik ook verrukkelijk, mits niet versjonniet. :badteeth1:

Caspar

Bericht door Caspar » ma 14 mei, 2007 9:32

ik vind de anders duitse tegenhanger van de 500 e erg leuk..de bmw m5 touring..

maar deze 500 e is zeker leuk..

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » ma 14 mei, 2007 16:32

wel leuk zo´n station ja ... eindelijk ook een W124 die een beetje "dik" is uitgerust met opties. en 530 PK is natuurlijk óók leuk :)

Plaats reactie