Op de snelweg knapte de V-snaar van de waterpomp en de dynamo. Toch maar de ANWB gebeld (ook al is het eigenlijk tegen mijn principes, want ik sleutel altijd zelf
Al met al was mijn auto in een kwartiertje voorzien van een nieuwe V-snaar en ik hoefde alleen die af te rekenen voor een heel schappelijk bedrag. Auto gefixed en ik kon weer verder. Daarna nog even een babbeltje gemaakt met de ANWB pipo. Natuurlijk ook even over de concurrentie RM gehad. Hij zei het volgende (misschien een beetje subjectief...):
-RM is auto gebonden, in tegenstelling tot ANWB dat persoonsgebonden is. Sta je dus met een ander zijn auto met pech en je hebt voor je eigen auto een abonnement op RM, dan heb je geen recht op hulp als de auto waar je op dat moment in rijdt geen abonnement heeft;
-Voor RM werken hoofdzakelijk bergingsbedrijven die alleen hele simpele reparaties kunnen doen. De kans dat je naar de dichtsbijzijnde dealer wordt gesleept is dan ook aanzienlijk groter.
Ze zijn idd door de bank genomen goedkoper, maar er zitten wel wat addertjes onder het gras.