doe de test

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 28 okt, 2007 20:15

WMB schreef:IMG werkt bij plaatjes (.jpg, .gif), niet bij .php... toch?
Het fotoalbum geeft helaas geen url's die op .jpg of .gif eindigen. Heb er nu maar een url van gemaakt in mijn post, maar ondertussen staat dezelfde code nu in meerdere quotes.

Blijft een crime, dat fotoalbum. Zucht ...

WMB
Geregistreerd lid

Bericht door WMB » zo 28 okt, 2007 20:25

Steve-O schreef:Blijft een crime, dat fotoalbum. Zucht ...
Valt wel mee toch?

Afbeelding

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » zo 28 okt, 2007 20:27

joehoe Brad pitt en gorbatsov en vrouwen jagen op me, AGNES!

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » zo 28 okt, 2007 20:36

Dat ding is niet eens in staat om mijn achternaam correct te spellen.... (ja, ik kan dat zelf wel :D )

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 28 okt, 2007 21:57

oeps, dubbel.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 28 okt, 2007 22:00

WMB schreef:
Steve-O schreef:Blijft een crime, dat fotoalbum. Zucht ...
Valt wel mee toch?

Afbeelding
Jammer dat die url nergens te bekennen is als je in het fotoalbum zelf scharrelt. Staat zeker ergens anders uitgelegd op het forum? Niet in de FAQ, in ieder geval.

En wat is de truc om de afbeelding op ware grootte te tonen? Zonder eerst te hoeven klikken.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » zo 28 okt, 2007 23:20

Och Steven, leef jij nog in de illusie dat je incognito door het leven kan gaan? ;)

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 29 okt, 2007 1:06

Nee hoor, helemaal niet. Maar je mag mensen toch wel wijzen op het feit dat "slimme rakkers" langs allerlei slinkse wegen informatie ontfutselen zonder dat ze dat in de gaten hebben?

Af en toe moet je er eens een flink te kijk zetten. Zeker als het verpakt wordt in een sausje voor de gein. Daarnaast slaan de algoritmes die Elsevier (want die zitten er dus achter) zogenaamd gebruiken helemaal nergens op. Het heeft er alle schijn van dat er een willekeurig getal tussen 90 en 99% wordt gekozen.

Onder het mom van een lolletje wordt hier gewoon geld verdient met informatie die ze via cookies ontfutselen. Daar vind ik persoonlijk niks leuks aan. Je krijgt ook geen beloning voor het verstrekken van die informatie. Slechts onzin. Iedereen ziet hetzelfde resultaat, dezelfde afbeeldingen met je naam of initialen erin verwerkt. Het pretendeert iets unieks te zijn voor eenieder die 'langskomt' maar het is pulp.

Het zou echt leuk zijn als de achterliggende bibiliotheek met plaatjes groter was, de keuze van plaatjes werkelijk aan een of andere berekening was ontleend en er tot slot een soort rapportje verscheen dat je kon downloaden of printen. Samen met de uitdrukkelijke vermelding dat er via cookies marketinginformatie wordt verzameld als je verder klikt.
Dat zou fair zijn.

Maar goed, we kunnen scriptje schrijven dat vanaf een server deze site 10x per minuut met dezelfde of random data benaderd. Daar zijn ze vast heel blij mee.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 29 okt, 2007 1:07

Battlestations :!:

:wink:

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » ma 29 okt, 2007 1:41

Snelle korte check: Hoe langer je voor en achternaam hoe hoger het getal, zo heb ik het idee. Onzinnog ding dit, maar ach, voor de zondagavond. En nu koppelen ze bij Reed Elsevier Jan l*l aan ene Plafundum op Saabforum. Succes ermee.
Steve-O schreef: Windows will be as secure as OS X when pig shit smells like French perfume.
Hee Steve-o, nog met een slaapzak voor de deur gelegen bij Apple voor dat nieuwe OS?

WMB
Geregistreerd lid

Bericht door WMB » ma 29 okt, 2007 12:26

Steve-O schreef:En wat is de truc om de afbeelding op ware grootte te tonen? Zonder eerst te hoeven klikken.
Truc: in foto album rechts klikken op plaatje (in het formaat dat je wilt hebben) kies properties, kopieer de link die er staat, plak die tussen de IMG tags in je post.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 29 okt, 2007 12:36

@steve-o: nu ik mijn naam heb ingevuld; wat kan ik verwachten aan reclame-uitingen? Persoonlijke banners?

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » ma 29 okt, 2007 18:06

Slappe Hap ook!

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » wo 31 okt, 2007 22:42

Erik schreef:Slappe Hap ook!
ben wat simpel , dus verklaar je nader

mvg bert

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » wo 31 okt, 2007 23:03

Steve-O schreef:Zeker als het verpakt wordt in een sausje voor de gein. Daarnaast slaan de algoritmes die Elsevier (want die zitten er dus achter) zogenaamd gebruiken helemaal nergens op. Het heeft er alle schijn van dat er een willekeurig getal tussen 90 en 99% wordt gekozen.

Iedereen ziet hetzelfde resultaat, dezelfde afbeeldingen met je naam of initialen erin verwerkt. Het pretendeert iets unieks te zijn voor eenieder die 'langskomt' maar het is pulp.

Het zou echt leuk zijn als de achterliggende bibiliotheek met plaatjes groter was, de keuze van plaatjes werkelijk aan een of andere berekening was ontleend en er tot slot een soort rapportje verscheen dat je kon downloaden of printen.
Volgens mij bedoel je bovenstaand allemaal serieus dus laat ik er dan ook maar even serieus op in gaan.

Ik neem aan dat je begrijpt dat dit gewoon een (leuk gevonden) marketing campagne is. Reed (of hun reclamebureau) hoopt inderdaad dat deze link her en der verspreid wordt (viral marketing) zodat ze op een goedkope manier veel mensen bereiken. That's it.

Logisch dat ze daarvoor geen ingewikkelde programmatuur gaan maken. Aangezien je aan de hand van een naam toch geen enkele zinvolle informatie kan produceren m.b.t. carrièreverloop heeft het dus ook geen enkele zin om er enige moeite in te stoppen. Daarnaast, wat zou jij er van denken als ie bij jou zegt dat je 43% kans hebt op een mooie carrière, en je collega 93%? Ook al is het onzin (wat misschien minder duidelijk wordt zodra je serieuze verschillen in de resultaten krijgt), het komt toch hard aan. Ik vind het alleen maar prima dat ze daar dan dus de veilige 90~99 (o.i.d.) range voor gebruiken.

En die achterdocht is denk ik ook nergens voor nodig. Los van het feit dat hun database (die ze overigens denk ik niet eens aanleggen) sowieso al vol met troep zal zitten vanwege figuren die fake namen opgeven en grapjassen die eindeloos blijven proberen tot ze de hoogste score hebben geproduceerd, is er ook vrij weinig met de informatie te doen. Aan de hand van een IP adres kun je in principe niets. Je kunt opvragen welke provider dat IP adres heeft uitgegeven, maar je kunt het echt niet herleiden naar jouw huisnummer. De provider kan dat wel, maar die geven die informatie echt niet zomaar weg voor marketingdoeleinden.

In het kort: ik denk dat je het allemaal een beetje te serieus neemt en dat je nogal overdrijft. En mocht het niet serieus bedoeld zijn, dan ben ik er mooi in getrapt.

disclaimer: ik heb enige ervaring met de materie dankzij mijn werk als webdeveloper

Plaats reactie