Algemeen Apple topic
-
Margreet
- Geregistreerd lid
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Quote van de Plug Suit site: "It's important to note that that plug-ins that were not designed with Leopard in mind may still have some problems or not function correctly." Dat gaat met name over Safari.
Ik heb wat dingen op deze site gevonden en ge-installeerd:
http://pimpmysafari.com/
Ongetwijfeld zitten daar wat dingen tussen die nog niet met Leopard en Safari samengaan. Dus ik wacht rustig af.
Het genoemde "Application enhancer" van Unsanity gebruik ik niet, dus daar hoef ik het niet om te laten.
Ik heb wat dingen op deze site gevonden en ge-installeerd:
http://pimpmysafari.com/
Ongetwijfeld zitten daar wat dingen tussen die nog niet met Leopard en Safari samengaan. Dus ik wacht rustig af.
Het genoemde "Application enhancer" van Unsanity gebruik ik niet, dus daar hoef ik het niet om te laten.
-
Thisafternoon
- Geregistreerd lid
Ja, onzinnig dat dit het nieuws haalt, maar er moet toch wat te zeiken zijn nietwaar... Vista heeft t wat dat betreft ook niet echt makkelijk 
Mensen zijn ongeduldig, dat moeten we natuurlijk ook zijn van Jobs, maar het kan geen kwaad om de kat ff uit de boom te kijken. Al is het inderdaad maar tot 10.5.1. Het is toch al een half jaar uitgesteld, dus een maandje kan ook nog wel.
@Edward, als je filmspoelen hebt, heb je dan ook een apparaat om ze af te spelen en zoja, hoe stuurt dit ding z'n video uit? Er zijn zat kastjes die analoog video signaal om kunnen zetten naar digitaal (Firewire) signaal, dat je vervolgens kunt capturen mbv iMovie of Final Cut. De kastjes heb je voor 100 euro tot boven de 1000... Maar je moet iets hebben zodat het als Firewire binnen kan komen op je Mac.
En buizen rulen de pan uit! Net nog lekker gespeeld met mijn bandje in 's Gravenzande, met m'n Hiwatt kei en kei hard in een apart hok. SUPER.
Mensen zijn ongeduldig, dat moeten we natuurlijk ook zijn van Jobs, maar het kan geen kwaad om de kat ff uit de boom te kijken. Al is het inderdaad maar tot 10.5.1. Het is toch al een half jaar uitgesteld, dus een maandje kan ook nog wel.
@Edward, als je filmspoelen hebt, heb je dan ook een apparaat om ze af te spelen en zoja, hoe stuurt dit ding z'n video uit? Er zijn zat kastjes die analoog video signaal om kunnen zetten naar digitaal (Firewire) signaal, dat je vervolgens kunt capturen mbv iMovie of Final Cut. De kastjes heb je voor 100 euro tot boven de 1000... Maar je moet iets hebben zodat het als Firewire binnen kan komen op je Mac.
En buizen rulen de pan uit! Net nog lekker gespeeld met mijn bandje in 's Gravenzande, met m'n Hiwatt kei en kei hard in een apart hok. SUPER.
-
Zaap
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
@This afternoon: een simpele DV-camera met S-VHS-ingang is in principe genoeg voor de conversie hoor 
Voor de rest wacht ik wat het nieuwe OS gewoon af tot na de eerste update voordat ik upgrade... mijn ervaring is dat rev-A edities van veel merken en Apple in het bijzonder vol met kinderziektes zitten. (zo heb ik hier mijn derde G5 dual 1.8 staan, omdat de eerste er spontaan mee ophield en de tweede om het uur vastliep wegens een nukkig logic board)
Voor de rest wacht ik wat het nieuwe OS gewoon af tot na de eerste update voordat ik upgrade... mijn ervaring is dat rev-A edities van veel merken en Apple in het bijzonder vol met kinderziektes zitten. (zo heb ik hier mijn derde G5 dual 1.8 staan, omdat de eerste er spontaan mee ophield en de tweede om het uur vastliep wegens een nukkig logic board)
-
Sander
- Forum Admin
Om niet te spreken van de 1e generatie Dual 2.7 GHz G5......... Die hebben we hier op mijn werk. Voor mij de slechtste Macs ooit gebouwdwaxle schreef:(zo heb ik hier mijn derde G5 dual 1.8 staan, omdat de eerste er spontaan mee ophield en de tweede om het uur vastliep wegens een nukkig logic board)
Helaas zijn ze pas over een jaar weer aan vervanging toe.
Maar dit terzijde (toch ff wat frustraties kwijt
-
Thisafternoon
- Geregistreerd lid
Dat is toch ook een kastje van tussen de 100 en 1000 euro?waxle schreef:@This afternoon: een simpele DV-camera met S-VHS-ingang is in principe genoeg voor de conversie hoor![]()
Over de dual1.8 heb ik meer matige verhalen gehoord... De 2.0 is stabiel, maar maakt een onprettig geluid bij het schakelen tussen processoren. Een soort gechierp.
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
hehehe, absoluut waar, maar je vergat het lensje op dat kastjeThisafternoon schreef:Dat is toch ook een kastje van tussen de 100 en 1000 euro?
Dat chirpen doet de 1.8 inderdaad soms ook; hoewel het sinds Tiger wel veel minder is geworden. Ook de 'random freezes' zijn sinds een update van de Quartz Extreme-engine tot het verleden gaan behoren... Ik kreeg na een boel stampij gemaakt te hebben met de helpdesk destijds iemand van Apple in Cupertino aan de telefoon die me vriendelijk verzocht de Quartz Extreme - engine (eigenlijk alleen maar een gimmick om bepaalde kekke GUI-transities mogelijk te maken op dat moment) via de Terminal stop te zetten.
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Zaap
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
1992! Achja, in die tijd was er voor Typografen en ontwerpers ook geen echt alternatief ja... ik heb nog les gehad op een Quadra met Photoshop 3, man man man wat een trage bedoening was dat. 66Mhz?
Ik ben in 2003 overgegaan met de beruchte 1.8 dual, het feit dat ik sinds kort een MBP mag bevoelen maakt wel duidelijk dat ik ondanks alles toch gevallen ben voor deze zonderlinge religie (denk dat dat wel een analogie met het merk SAAB genoemd mag worden)
Ik wil ook best kwijt dat ik met Windoos A-merk-machines als die van Compaq En Seunie evenveel/zo niet meer gezeik gehad heb, wellicht dat het misschien toch gewoon een gevalletje bad karma is.
Ik ben in 2003 overgegaan met de beruchte 1.8 dual, het feit dat ik sinds kort een MBP mag bevoelen maakt wel duidelijk dat ik ondanks alles toch gevallen ben voor deze zonderlinge religie (denk dat dat wel een analogie met het merk SAAB genoemd mag worden)
Ik wil ook best kwijt dat ik met Windoos A-merk-machines als die van Compaq En Seunie evenveel/zo niet meer gezeik gehad heb, wellicht dat het misschien toch gewoon een gevalletje bad karma is.
-
MacGriffin
- Geregistreerd lid
hoi Thisafternoon,
Eh... het apparaat project de beeldjes op een scherm. Geen andere "uitgangen". Hoe krijg je zoiets digitaal?
Wat voor muziek maak jij?
Edward
Eh... het apparaat project de beeldjes op een scherm. Geen andere "uitgangen". Hoe krijg je zoiets digitaal?
Edward
Thisafternoon schreef: @Edward, als je filmspoelen hebt, heb je dan ook een apparaat om ze af te spelen en zoja, hoe stuurt dit ding z'n video uit? Er zijn zat kastjes die analoog video signaal om kunnen zetten naar digitaal (Firewire) signaal, dat je vervolgens kunt capturen mbv iMovie of Final Cut. De kastjes heb je voor 100 euro tot boven de 1000... Maar je moet iets hebben zodat het als Firewire binnen kan komen op je Mac.
-
Thisafternoon
- Geregistreerd lid
Hmm interessant! Je hebt dus een soort 'scanner' nodig, of een apparaat dat die banden om kan zetten in een digitaal signaal.MacGriffin schreef:hoi Thisafternoon,
Edward
Dat laatste zul je wellicht ergens kunnen huren. Het is vaak wel professioneel en duur, en soms zit er niet eens een FiWi uitgang op, maar wellicht kun je iets vinden.
Een andere, laagdrempelige oplossing is om het beeld te projecteren en 'op te nemen' met een digitale videocamera en dit eventueel direct te capturen met iMovie of FCP.
Misschien kun je die ergens lenen/huren. Je zou dan ideale omstandigheden moeten creëren om het geprojecteerde beeld zo goed mogelijk op te nemen. Ik heb hier geen ervaring mee, maar met een beetje pielen en afstellen moet je een eind kunnen komen denk ik.
Ik speel overigens een soort triprock... Instrumentale rock met samples. Beetje ambient, beetje psychedelisch afgewisseld met lekker beuken
Jij?
-
MacGriffin
- Geregistreerd lid
Hoi Thisafternoon,
Bedankt voor de video-tip.
triprock? Zoals je het beschrijft klinkt het als Dream Theater. Maarre, spul als Satriani, Petrucci en Vai (sommige, nie alles) vind ik wel aardig. Vai gebruikt een Mac overigens voor zn muziekcomposities.
Edward
Bedankt voor de video-tip.
triprock? Zoals je het beschrijft klinkt het als Dream Theater. Maarre, spul als Satriani, Petrucci en Vai (sommige, nie alles) vind ik wel aardig. Vai gebruikt een Mac overigens voor zn muziekcomposities.
Edward
Thisafternoon schreef:
Hmm interessant! Je hebt dus een soort 'scanner' nodig, of een apparaat dat die banden om kan zetten in een digitaal signaal.
Ik speel overigens een soort triprock... Instrumentale rock met samples. Beetje ambient, beetje psychedelisch afgewisseld met lekker beuken
Jij?
-
Thisafternoon
- Geregistreerd lid
Het is zeker geen Dream Theater
Veel 'organischer', geen over de top spierballenwerk met maatwisselingen. Het heeft soms wat weg van (oude) Pink Floyd of Ozric Tentacles vertelde iemand me (OT ken ik zelf niet).
http://youtube.com/solidsys
Dit is van zomer '06. We hebben een jaar stil gelegen omdat de drummer in Afrika zat, maar pakken de draad nu weer op.
In januari willen we klaar zijn om live te spelen...
Vai is overigens geniaal, ben een grote fan. Afgelopen zomer heb ik em nog in de Melkweg gezien. Heerlijk
Wat hij als gitarist doet overtreft alles en iedereen, en ook zichzelf.
http://youtube.com/solidsys
Dit is van zomer '06. We hebben een jaar stil gelegen omdat de drummer in Afrika zat, maar pakken de draad nu weer op.
In januari willen we klaar zijn om live te spelen...
Vai is overigens geniaal, ben een grote fan. Afgelopen zomer heb ik em nog in de Melkweg gezien. Heerlijk