Ja, en voor dat prijsverschil van 7 euro moet je om de auto te schorsen zelf met de papieren naar het postkantoor (kost tijd, in de rij staan, ergernis...), de APK boete wordt gratis thuisbezorgd.RobbertS schreef:Kortom een kwestie van kansberekening.
APK
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
Robbert
- Donateur (6x)

Waarom ergernis?72sonett3 schreef:Ja, en voor dat prijsverschil van 7 euro moet je om de auto te schorsen zelf met de papieren naar het postkantoor (kost tijd, in de rij staan, ergernis...), de APK boete wordt gratis thuisbezorgd.RobbertS schreef:Kortom een kwestie van kansberekening.
Maar op deze manier is de keuze wel erg makkelijk te maken.
-
sb129h
- Donateur (2x)

Vooruit, je krijgt gedeeltelijk gelijk:72sonett3 schreef:Helaas, dat mag ook niet...sb129h schreef:... Je mag er niet mee rijden, auto mag wel op de openbare weg staan.
RDW schreef:Wat betreft uw APK, kan ik u het volgende vertellen:
Als de APK van uw voertuig vervallen is, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Wel mag het voertuig maximaal nog twee maanden na de vervaldatum op de openbare weg stil staan.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Bij de RDW weten ze het zelf ook niet meer;sb129h schreef:Wel mag het voertuig maximaal nog twee maanden na de vervaldatum op de openbare weg stil staan.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... ruiken.htm
Je kunt nog discussieren over het woordje 'langs'... 'op' mag dan blijkbaar weer wel.Niet op de openbare weg
Als de geldigheid van het voor uw voertuig afgegeven kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Dat geldt zowel in Nederland als in het buitenland. Uw voertuig mag ook niet langs de openbare weg geparkeerd staan.
-
brinky
- Donateur

-
TV9000aero
- Geregistreerd lid
Ik heb een subura impreza staan die van september 2007 niet meer gekeurd is, nog geen boete gehad en is ook niet geschorst
Heb trouwens wel een keer een boete gehad en 6 maanden zonder apk rond gereden zonder dat ik het wist(fout van de dealer bij aflevering)
Kreeg ik netjes een boete toegestuurd van 90 euro die de dealer overigens betaald heeft
Dus het lijkt wel of het steekproefgewijs gebeurt die boetes
Heb trouwens wel een keer een boete gehad en 6 maanden zonder apk rond gereden zonder dat ik het wist(fout van de dealer bij aflevering)
Kreeg ik netjes een boete toegestuurd van 90 euro die de dealer overigens betaald heeft
Dus het lijkt wel of het steekproefgewijs gebeurt die boetes
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Dacht dat ze dat een steekproefsgewijze registercontrole noemen.TV9000aero schreef:Dus het lijkt wel of het steekproefgewijs gebeurt die boetes
Maar denk dan dat het eerder naar registercontrole (lees : geautomatiseerd) dan naar steekproefsgewijs neigt.
Er is toch geen hond die dat kan controleren.