APK

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 06 feb, 2008 20:36

RobbertS schreef:Kortom een kwestie van kansberekening.
Ja, en voor dat prijsverschil van 7 euro moet je om de auto te schorsen zelf met de papieren naar het postkantoor (kost tijd, in de rij staan, ergernis...), de APK boete wordt gratis thuisbezorgd. :D

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 06 feb, 2008 21:37

72sonett3 schreef:
RobbertS schreef:Kortom een kwestie van kansberekening.
Ja, en voor dat prijsverschil van 7 euro moet je om de auto te schorsen zelf met de papieren naar het postkantoor (kost tijd, in de rij staan, ergernis...), de APK boete wordt gratis thuisbezorgd. :D
Waarom ergernis?

Maar op deze manier is de keuze wel erg makkelijk te maken.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » wo 06 feb, 2008 22:14

72sonett3 schreef:
sb129h schreef:... Je mag er niet mee rijden, auto mag wel op de openbare weg staan.
Helaas, dat mag ook niet...
Vooruit, je krijgt gedeeltelijk gelijk:
RDW schreef:Wat betreft uw APK, kan ik u het volgende vertellen:

Als de APK van uw voertuig vervallen is, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Wel mag het voertuig maximaal nog twee maanden na de vervaldatum op de openbare weg stil staan.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 06 feb, 2008 23:38

sb129h schreef:Wel mag het voertuig maximaal nog twee maanden na de vervaldatum op de openbare weg stil staan.
Bij de RDW weten ze het zelf ook niet meer;
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... ruiken.htm
Niet op de openbare weg
Als de geldigheid van het voor uw voertuig afgegeven kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Dat geldt zowel in Nederland als in het buitenland. Uw voertuig mag ook niet langs de openbare weg geparkeerd staan.
Je kunt nog discussieren over het woordje 'langs'... 'op' mag dan blijkbaar weer wel. :roll:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 06 feb, 2008 23:40

Alweer fout, 72sonett3. SB heeft het over een verlopen APK, jij praat over een geschorst voertuig. Twee heel verschillende dingen.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 06 feb, 2008 23:41

brinky schreef:Alweer fout, 72sonett3.
Ja, :oops: het wordt te laat...

TV9000aero
Geregistreerd lid

Bericht door TV9000aero » do 07 feb, 2008 17:17

Ik heb een subura impreza staan die van september 2007 niet meer gekeurd is, nog geen boete gehad en is ook niet geschorst

Heb trouwens wel een keer een boete gehad en 6 maanden zonder apk rond gereden zonder dat ik het wist(fout van de dealer bij aflevering)
Kreeg ik netjes een boete toegestuurd van 90 euro die de dealer overigens betaald heeft

Dus het lijkt wel of het steekproefgewijs gebeurt die boetes

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » do 07 feb, 2008 23:53

TV9000aero schreef:Dus het lijkt wel of het steekproefgewijs gebeurt die boetes
Dacht dat ze dat een steekproefsgewijze registercontrole noemen.
Maar denk dan dat het eerder naar registercontrole (lees : geautomatiseerd) dan naar steekproefsgewijs neigt.
Er is toch geen hond die dat kan controleren.

Plaats reactie