Studenten arm?!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Derek
Geregistreerd lid

Re: Studenten arm?!

Bericht door Derek » di 27 apr, 2004 22:54

Ik ben 19.
Mijn 900i 16V heb ik op mijn eigen naam staan, en betaal 59,55 Euro aan verzekering per maand.
De 900T 16S die ik bezit staat niet op mijn naam "wegens het sportieve karakter van de auto, en uw leeftijd zijn wij niet in staat u te verzekeren". - Univé ... daar plukt u de vruchten van ! :lol:

Oliver
Geregistreerd lid

Bericht door Oliver » za 01 mei, 2004 1:41

Mijn 900i staat op mijn moeders naam, maar haar auto staat op mijn naam en kost me 1100 euro per jaar verzekering.
De T16 die ik heb is nog niet verzekerd maar kan ik als tweede auto gerust als classic car inschrijven.
Verder betaal ik ook alle kosten zelf, benzine, reparaties, restauraties, enz... Ik doe een 35000 km per jaar.
Tjah aan de andere kant mag ik zeker niet klagen, ik verdien ruim genoeg om rond te komen, en daarnaast nog een hoop extra's te kunnen veroorloven :wink:

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » zo 22 aug, 2004 13:11

Mijn vorige 900 uit '92 was WA verzekerd voor zo'n 80 Euri per maand. Een flinke aanslag op mijn budget en ook reden om dit onderwerp aan te snijden.

Met mijn nieuwe 900 uit '85 hoopte ik al wat meer mogelijkheden te hebben op een (semi-)klassiekerverzekering. Dat viel niet mee, want de auto is 19 jaar oud (vaak ligt de grens bij 20 jaar) en ikzelf ben nog 23 jaar oud (en dit moet vaak die tergende leeftijdsgrens van 24 jaar zijn).

Maar zoekt en gij zult vinden.. Ik heb de wagen nu verzekerd voor 118 Euri per jaar. 'T is voor niks! Een aanrader dus voor de overige armlastige studenten op het forum. Leeftijd van bestuurder en auto doen er dus niet toe. De enige "maar"-en in het verhaal zijn dat je een normaal verzekerde auto ernaast moet hebben (in mijn geval de mini) en dat je niet meer dan 5000 kilometer per jaar mag maken (precies goed, hoewel ik na m'n 24ste verjaardag mag doorschuiven naar 7500 km / jaar).

Ik zat zelfs nog te denken aan all-risk verzekeren voor 170 Euri per jaar, maar dan moest ik de wagen ook laten taxeren. En dat kost al snel die hele jaarpremie, net iets te gek voor zo'n goedkope wagen.

Het adres voor dit spul is http://www.diks.nl. Volgens mij een klein bedrijf, maar dat betaalt zich uit in een prima persoonlijke service.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 22 aug, 2004 19:57

Ik had bij GIO de 99 (klassieker) verzekerd, hij was toen 'nog maar' 17 jaar oud. daar werden ook 900's ingenomen.

inderdaad, mijn primaire vervormiddel was de NS/OV jaarkaart die ik in principe zelf betaalde (maar via reiskostenvergoeding weer gedekt werd).

De verzekering hanteert het ongelooflijke belachelijke principe dat ik ondanks dat ik een NS kaart a 500 gulden per maand zelf betaal, ik dus wel elke dag met de auto zal gaan (nog meer logica??? :roll: ) , en dus moest ik em als 'primair' verzekeren bij hullie.

dat was evengoed naar ik meen ca 750 gulden (max km's, etc) , dat was de helft van wat bv Woudsend mij bood (via een kennis).

Het kan bij hun nog veel goedkoper MITS je een andere auto er bij hebt.
:roll: want met de trein .. nee.. dat erkennen ze niet..

ofwel, hoe creeer je een 'ov.. neee.. dat is alleen voor sukkels en arme sloebers' mentaliteit in een land.. :?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 29 aug, 2006 17:25

stel: mijn ouders hebben als derde auto een 9000 (van 1990) als oldtimer verzekerd... zij staan ook als 'regelmatige bestuurders' opgegeven

ben ik dan verzekerd als ik met mijn 19 jaar en nog geen jaar rijbewijs die auto zo af en toe es 'leen'? :roll:

davidjoost

9000H
Geregistreerd lid

Bericht door 9000H » di 29 aug, 2006 18:38

davidjoost schreef:
ben ik dan verzekerd als ik met mijn 19 jaar en nog geen jaar rijbewijs die auto zo af en toe es 'leen'? :roll:

davidjoost
voor dit soort vragen kun je gewoon het best even zelf de verzekeringsmaatschappij bellen. Zo liep mijn zus op krukken omdat ze een operatie aan haar linker knie had ondergaan, maar ze wilde wel met de auto op stap (met automaat). Probleem dacht ze, maar na een telefoontje mocht ze toch gewoon autorijden, mits automaat.

deed me een beetje denken aan die saabreclame met sensonic..... :shock:

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 29 aug, 2006 20:43

maar er is niemand hier die het weet...?

davidjoost

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 29 aug, 2006 20:49

Officieel is het fraude, maar het is in jouw geval moeilijk te controleren.
Als blijkt dat niet je moeder maar jij de regelmatige bestuurder bent van deze wagen, overtreed je de voorwaarden van de polis en zal een verzekering bij constatering niet uitkeren in geval van schade.
Maar zoals ik zei: moeilijk te controleren... hoewel: je moeder woont in Wolvega en jij in Groningen, waar zal de auto dan meestal staan?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 29 aug, 2006 22:16

ja ze komen toch niet langs bij je huis om te kijken of de auto er staat?!

juist omdat ik in groningen woon zou ik kunnen zeggen dat ik er bijna nooit gebruik van kan maken omdat ie in wolvega staat

davidjoost

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » di 29 aug, 2006 22:23

Dan moet je wel opletten dat je geen bekeuringen krijgt bij jou in de buurt. Als ze altijd daar geconstateerd worden, ga je alsnog voor de bijl.
Verzekeringen kijken sinds dit jaar heel erg nauw, vanwege dit soort vormen van "oplichting" :shock:

Maarten

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 29 aug, 2006 22:25

ik krijg nooit boetes! 8)

ik heb dan ook geen 340pk natuurlijk :wink:

davidjoost

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » di 29 aug, 2006 22:28

Nog niet :lol: Ze komen vanzelf. En wat denk je van een ongeluk, als iemand bij jou achter op de auto rijdt. Allemaal buiten jou schuld maar wel in de niet woonplaats van de verzekeringhouder geconstateerd, en bestuurd door een student die in groningen woont. Ga zo nog maar even door. Zoals ik al zei, ze zoeken tegenwoordig dit soort dingen vaker tot op die bodem uit :P

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 30 aug, 2006 1:38

en het alternatief is....? meer dan 1000 euro per jaar lappen aan verzekering op mijn eigen naam? ze accepteren me niet eens met mijn leeftijd :roll:

nee ik 'leen' de auto van mams wel ;)

davidjoost

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 30 aug, 2006 7:48

Waarom denk je zelf dat ze je niet accepteren? je bent als risico statistisch vrijwel onverzekerbaar, mocht je een aanspraak moeten maken kun je door het niet naar waarheid voorstellen van zaken vreselijk voor gaas gaan, dat kost jou of je ouders dan ineens een veelvoud van die € 1.000,--

900 turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door 900 turbo S » wo 30 aug, 2006 8:24

Toen ik nog student was had ik meerdere Saab's (99 en 96) die op naam van mijn ouders stonden en ook via hen waren verzekerd (terwijl zij notabene in het buitenland woonden) en nooit problemen gehad in NL, ook niet bij een ongeval (niet door mij veroorzaakt) waarbij mijn auto eigenlijk total loss was verklaard vanwege restwaarde. dankzij herstelbedrijf toch weer volledig opgeknapt en heb nog jaren mee gereden.

Nadat ik afgestudeerd was heb ik de auto's op mijn naam gezet en heb volledige no claim gekregen omdat ik "al jaren in de auto's van mijn ouders heb gereden zonder ongevallen te hebben veroorzaakt"". Recentelijk hier wéér voordeel mee gehaald nu ik ook een motor heb (mijn 1e) . M'n ouwe heer heeft een oude H-D waar ik regelmatig gebruik van maakte (sinds 10 jr motorrijbewijs) , verzekering (interpolis) gebeld, uitgelegt en ja wel maximale no claim voor een motor.

Gr.
Marnix

Plaats reactie