Xenon afkeur?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » ma 31 okt, 2005 1:12

Het is in geval van een verkoop van een auto beter als er zijdelings een discussie gevoerd wordt. Dit kan natuurlijk makkelijk in een subforum waar dat onderwerp dan thuis hoort.

Het is voor de verkoper erg frustrerend als zijn aanbieding meteen ondersneeuwd met een discussie die (deels) apart staat van zijn poging tot verkoop.
Voor je het weet loopt de discussie uit de hand en verwijderd de verkoper zijn aanbieding... ook gebeurd.

Discuseer maar raak, maar los van de aanbieding van de auto graag!

Groet,
Sander

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 31 okt, 2005 1:12

Ik niet, verkoop = verkoop, de andere subfora zijn bedoeld voor dit soort discussies daar kun je zeggen wat je wil.

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » ma 31 okt, 2005 1:14

Ruud schreef:Ik niet, verkoop = verkoop, de andere subfora zijn bedoeld voor dit soort discussies daar kun je zeggen wat je wil.
Precies, mee eens!

Sander

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 31 okt, 2005 1:28

Een auto te koop aanbieden op dit forum maakt altijd reakties los. Het is onrealistisch te denken dat er alleen maar vragen komen over de km-stand e.d. Het is al vaker gezegd en geschreven, een forum is er om meningen en info uit te wisselen, op deze wijze wordt dat dus beperkt. Laten we in het vervolg dan gewoon automatisch direkt een slotje zetten op elk item dat te koop wordt aangeboden en de evt. vragen per pb regelen, ideetje?

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » ma 31 okt, 2005 11:18

gj9000 schreef:Een auto te koop aanbieden op dit forum maakt altijd reakties los. Het is onrealistisch te denken dat er alleen maar vragen komen over de km-stand e.d. Het is al vaker gezegd en geschreven, een forum is er om meningen en info uit te wisselen, op deze wijze wordt dat dus beperkt. Laten we in het vervolg dan gewoon automatisch direkt een slotje zetten op elk item dat te koop wordt aangeboden en de evt. vragen per pb regelen, ideetje?
Reacties zullen er inderdaad altijd blijven. Op het moment dat er een discussie over een reactie ontstaat die serieus begint af te wijken van het doel (aanbieden van een auto/onderdeel) dan kunnen wij moderators de discussie afsplitsen en kan de discussie verder gaan.

Sander

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 31 okt, 2005 20:54

Sander schreef:
Op het moment dat er een discussie over een reactie ontstaat die serieus begint af te wijken van het doel (aanbieden van een auto/onderdeel) dan kunnen wij moderators de discussie afsplitsen en kan de discussie verder gaan.

Sander
En even later mag je dan daarvoor verantwoording komen afleggen :roll: :roll: :roll:

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » ma 31 okt, 2005 20:58

marky schreef:
Sander schreef:
Op het moment dat er een discussie over een reactie ontstaat die serieus begint af te wijken van het doel (aanbieden van een auto/onderdeel) dan kunnen wij moderators de discussie afsplitsen en kan de discussie verder gaan.

Sander
En even later mag je dan daarvoor verantwoording komen afleggen :roll: :roll: :roll:
Nee hoor, lees de algemene voorwaarden nog maar eens. Wij moderators mogen alles ;)

Sander

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » ma 31 okt, 2005 23:47

Even on topic:

Dat de eisen voor Xenon sinds kort strenger zijn is niet voor niets:

Mijn Tech-One xenon conversion kit "blinkt" uit in constructiefouten.
Had al eerder twijfels maar tijdens de saab technische dag duidelijk;
de set geeft te veel strooilicht en een goede hoogte-instelling is niet te vinden, kans op verblinding van tegenliggers is dus erg groot.

Klagen bij de leverancier en de fabrikant heeft niets opgeleverd.
Het E14 keur dat deze set heeft is niets zeggend, dit slaat namelijk alleen op de elektronica en zegt niets over de lamp.

Naderhand heb ik de xenon lampen vergeleken met de originele H4 halogeen lampen en de volgende aanpassingen gemaakt:

Het brandpunt zat er ver naast, de Xenon lichtbron zat op de plaats waar normaal de grootlicht gloeispiraal zit !

Het kapje dat bij dimlicht de onderzijde van de reflector afschermt ontbrak, in plaats hiervan was een (te) klein stukje van de xenonlamp voorzien van een zwart laagje. Dit laagje is symmetrisch aangebracht, leuk voor de export naar Engeland maar je het dus geen "bermlicht sector".

Voor het verplichte grootlicht was een halogeenlampje naast de Xenon geplaatst, maar dit verstrooit het dimlicht aan een zijde geheel.

Met veel moeite heb ik dit grotendeels kunnen corrigeren maar mis nu wel het grootlicht en kom dus zeker niet door de APK.
Met dimlicht heb ik nu wel een mooie bundel met duidelijke scheiding en niet verblindend. Verrassend genoeg nu ook veel meer licht op het wegdek vlak voor me, daar waar het hoort !

Het blijft echter bij bruggen en tunnels toch oppassen, ik zet dan de koplampen even een stuk lager omdat je anders toch je tegenliggers verblindt.
Ook een automatische hoogteregeling zal hier niet helpen !

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 10 nov, 2005 15:00

http://www.bovagkrant.nl/index.asp?id=449

De bovag over Xenon

Strikte eisen xenon alleen voor nieuwe auto's
donderdag, 10 november 2005 - Alle auto’s die vanaf begin 2006 op kenteken worden gezet en die voorzien zijn van xenonlicht, moeten aan dezelfde eisen voldoen. Ongeacht of de xenoninstallatie voor of na kentekening is gemonteerd. Auto's van voor 2006 waarbij reeds xenon is aangebracht, of alsnog wordt aangebracht, zijn nog uitgezonderd van de nieuwe eisen.

Volgens de nieuwe regels moeten alle auto's met een kenteken uit 2006 of later die voorzien zijn van xenonlicht, verplicht een koplampwiswasinstallatie en automatische niveauregeling hebben. Het maakt niet uit of de xenonverlichting in de autofabriek of door het autobedrijf is aangebracht. De eisen zijn identiek.
Auto’s met een kenteken van 2005 of ouder, hoeven niet, zoals aanvankelijk de bedoeling was van het ministerie van Verkeer, aan de nieuwe regels te voldoen. BOVAG en Rai hebben het ministerie er van kunnen overtuigen dat dat een onwerkbare situatie zou opleveren. ‘Wiswas en niveauregeling zijn voorzieningen die praktisch nauwelijks achteraf zijn aan te brengen’, zegt Boudewijn Hamel, hoofd van de BOVAG after salesdienst. ‘Bovendien zouden duizenden installaties uitgebouwd moeten worden. Dat kun je autobezitters niet aandoen als overheid.’
De exacte ingangsdatum van de nieuwe regeling is nog niet bekend. Reken op begin volgend jaar.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » do 10 nov, 2005 19:52

kijk aan, das duidelijk nieuws!

peijs :devil_finger:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 10 nov, 2005 20:02

Toch een raar verhaal, xenon voldoet (te) vaak niet aan de elementaire eisen waaraan verlichting moet voldoen en het voldoet zeker niet aan de typegoedkeuringeisen waaraan het voertuig waar het inzit aan moest voldoen.
Omdat het goed laten functioneren tamelijk moeilijk wordt (de geachte bovagleden kunnen het wel gebrekkig laten functioneren maar goed is net even te moeilijk) en de controle er op ook laten we het dan maar zo, dit is eigenlijk een vrijbrief voor het ongelimiteerd rotzooien met auto's met een kenteken < 2006.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » do 10 nov, 2005 20:13

:D prachtig nieuws........dan kan ik mijn setje weer van zolder afhalen en weer inbouwen!

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » do 10 nov, 2005 21:08

verde900 schreef:Toch een raar verhaal, xenon voldoet (te) vaak niet aan de elementaire eisen waaraan verlichting moet voldoen en het voldoet zeker niet aan de typegoedkeuringeisen waaraan het voertuig waar het inzit aan moest voldoen.
Omdat het goed laten functioneren tamelijk moeilijk wordt (de geachte bovagleden kunnen het wel gebrekkig laten functioneren maar goed is net even te moeilijk) en de controle er op ook laten we het dan maar zo, dit is eigenlijk een vrijbrief voor het ongelimiteerd rotzooien met auto's met een kenteken < 2006.
Uitgaande van de eisen die men bijvoorbeeld aan dimlicht stelt, hoeveel procent van die aftermarket setjes wijkt dan zoveel af (lees slecht) dat je er last van hebt. Dat valt volgens mij reuze mee, ik kom onderweg meer eikels tegen die met kapotte verlichting rondtouren of die het voor elkaar krijgen halogeenkoplampen op de kop te monteren......

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 10 nov, 2005 21:18

B235R schreef:
verde900 schreef:Toch een raar verhaal, xenon voldoet (te) vaak niet aan de elementaire eisen waaraan verlichting moet voldoen en het voldoet zeker niet aan de typegoedkeuringeisen waaraan het voertuig waar het inzit aan moest voldoen.
Uitgaande van de eisen die men bijvoorbeeld aan dimlicht stelt, hoeveel procent van die aftermarket setjes wijkt dan zoveel af (lees slecht) dat je er last van hebt. Dat valt volgens mij reuze mee, ik kom onderweg meer eikels tegen die met kapotte verlichting rondtouren of die het voor elkaar krijgen halogeenkoplampen op de kop te monteren......
Dat is zo... of helemaal zonder licht (vaak VW's :twisted: ) maar dat laat onverlet dat over xenon ook hier gezegt wordt dat het moeilijk goed af te stellen blijkt, ik zie onze overheid zomaar weer een ander standpunt innemen en het weer met hetelfde gemak toch verbieden.
Op dit moment wordt er uit gemakzucht iets illegaals (het voldoet niet aan wettelijke typegoedkeuringseisen) gelegaliseerd.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » do 10 nov, 2005 21:28

verde900 schreef: Dat is zo... of helemaal zonder licht (vaak VW's :twisted: ) maar dat laat onverlet dat over xenon ook hier gezegt wordt dat het moeilijk goed af te stellen blijkt, ik zie onze overheid zomaar weer een ander standpunt innemen en het weer met hetelfde gemak toch verbieden.
ligt aan het soort setje, een beetje kwaliteits setje geeft geen problemen en leverd ook een heel mooi strak beeld. bijvoorbeeld hella

Plaats reactie