Saab & Stikstof

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
jelger
Geregistreerd lid

Re: Saab & Stikstof

Bericht door jelger » ma 25 nov, 2019 19:37

Die paar druppels merkt niemand wat van. En je hebt er onmeetbare (nihil) schade mee veroorzaakt. Je lijdt aan milieuschaamte Steve-o. :wink: :wink: :wink: :-P+

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 25 nov, 2019 20:49

zand op de olieplekken en op den duur wordt het toch beter afhankelijk van hoeveel te stenen doorlaten.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 26 nov, 2019 2:02

Dank voor de bemoedigende woorden. Kattebakkorrels van Jumbo inderdaad (gedroogde klei). Morgen maar eens wegscheppen. Zal nu wel verzadigd zijn. En dan erover en een plank als ik er weer onderkruip met het goeie filter.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 26 nov, 2019 8:21

Zwart vochtig zand, (geen rood zand)
Zal wel via principe gaan, olie drijft op water en de olie trekt in het zand.

Of geel groene dasty, verkleuren wel de stenen.

En wat de bladblazer betreft, schijnt dat Nederland de hoogste dichtheid heeft. ( heb wel eens gehoord van 1 miljoen stuks).
En ja mijn vrouw heeft er ooit ook eens 1 gekocht, zo’n ding werkt op 3kW elektrisch :shock:

Leuk speelgoed, maar als je het niet afmaakt, verplaats je het probleem alleen maar :D
Gewoon een hark en bezem, is niks mis mee :wink:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 26 nov, 2019 9:49

en laat het liggen voor het ongedierte waar de vogels weer van leven en waardoor je vaste planten stevige vorst beter aankunnen.

Killercave86
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Killercave86 » wo 27 nov, 2019 10:36

https://youtu.be/ZbNJECeldLQ

Zeer alarmerend filmpje

Een laat nou net die zandverstuiving opervlakte zo stikstof gevoelig zijn

Dus oplossing is alles weer aanplanten met bomen!
Zou ook verplicht moeten zijn anders kun je het niet neutraal noemen die biomassa

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 27 nov, 2019 11:30

Ach, er is allang weer een nieuw en veel groter gevaar gesignaleerd! De huiskat!!
Onaangelijnd = in strijd met de europese wetgeving en veroorzaakt een ecologische ramp van ongekende omvang.
Afschieten mag ook al niet? Wat nu?
Toch maar de bladblazer erop? Stikstofrijk dieet? Omtoveren tot beschermde Natura2000 status? Verplicht viermaal daags bijvoederen?

Killercave86
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Killercave86 » wo 27 nov, 2019 11:59

Ja hoorde ik ook al op het nieuws niet te geloven
Een kat is een natuurlijk dier die zich aangepast heeft aan de stad en bij mensen woont niks mis mee en als die een keer een vogeltje vangt dan is dat een natuurlijke manier van voedsel
Ik heb zelf een aantal katten die ik minimaal voer zodat ze de muizen uit de buurt van mijn huis houden en dat werkt perfect

Naja een iedergeval zijn we mooi klaar met die regeldruk van uit de Eu vond ik een aantal jaar geleden de Brexit nog zeer onozel maar nu ik me er wat meer er in verdiep snap ik ze wel! Ik ben dan ook voor een nexit! Ook al zal dat de economie tijdelijk wat schaden dat heb ik dan liever dan de democratie verliezen

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 27 nov, 2019 12:14

Een van de gevolgen van Brexit is dat reizigers met honden het weer lastiger gemaakt wordt te reizen naar het VK met hun huisdier. De rabiës titer (antistoffen test) is nu niet nodig, straks zeer waarschijnlijk wel. Daarnaast kan het zijn dat het dierenpaspoort niet geldig zal zijn. Natuurlijk, als je geen hond hebt denk je "nou en, wat da f* heb ik daar mee te maken".
Dat dus.

Enfin, een klein voorbeeld van hoe de EU toch wel fijn samen dingen regelt en wat er nu kan veranderen: https://www.gov.uk/guidance/pet-travel- ... ter-brexit

Aangezien er geen enkel signaal is wat voor relatie het VK met de EU aan wil gaan zullen ook deze regels geheel ongewis blijken, in het ergste geval een no-deal. Dit betekent chaos voor de Britse families die hier wonen en frequent naar het VK reizen voor vakantie, familie bezoek etc.

Maar om duidelijk te maken dat lidstaten nog steeds binnen de EU verschillende regels kunnen houden ("soevereiniteit"): als je nu naar VK gaat moet je tussen 1 en 5 dagen voor vertrek een wormenkuur hebben laten doen door een dierenarts die dat aftekent met tijdstip (minder dan 24 uur voor binnenkomst kom je er niet in).

Tot zover huisdieren, EU, Saab en stikstof. Wilde toch even benoemd hebben wat zulke ondoordachte stappen betekenen: "we fixen het wel even" is de politiek van de sloophamer en dan alle brokken teruglijmen.

Killercave86
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Killercave86 » wo 27 nov, 2019 12:44

Heb je het filmpje wel gezien jelger?
Word allemaal uitgevoerd met Europese subsidie die bomenkap ben wel benieuwd of je ook vind dat dat moet stoppen

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 27 nov, 2019 14:41

Bomenkap. Breek me de bek niet open.
Koop je een paradijselijk appartement met een groenjungle om je private achterterras in de zomer, is het na die ene zomer afgelopen met de pret.

http://pieterstienstrad66.blogspot.com/ ... e.html?m=1

Twee zomers verder is het er niet verl beter op geworden. Door een hete zomer gingen een paar sprietige boompjes meteen dood, en is er geen moeite gedaan om struikgewas te herplanten. En andere hogere bomen. Het ziet er nu in het najaar net zo miserabel uit als op de foto's net na de kap.

En als het gaat om stuifduinen: ook dat heb ik van dichtbij meegekregen op mijn voormalige stek aan het Haagse Westduinpark.

De video kan ik niet feitelijk beoordelen, maar we hebben in brede zin wel een probleem met bomenkap in dit land. Ik kan de Schoorlse kap niet beoordelen op hun merites, maar ze komt mij ongeinformeerd als onzinnig over. Het terughalen van onze EU afdracht middels onzinnige subsidies is een sport op zich zou je haast denken.

93Rookie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 93Rookie » wo 27 nov, 2019 18:22

Maar weer eens een leuk plaatje en linkje.
Deels :offtopic:

Even geen stikstof maar zuurstof, bijkomend voordeel CO2 opslag in en door grote walvissen.

Afbeelding

https://www.ad.nl/buitenland/walvissen ... a417f4bb/

Voor deze Rookie is de wereld toch zo eenvoudig :-P+

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 28 nov, 2019 1:22

En die karkassen dan? Wat gebeurt daarmee als die vergaan of wellicht opgepeuzeld worden door wat op de zeebodem leeft?

93Rookie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 93Rookie » do 28 nov, 2019 10:14

Mariene biologen hebben onlangs ontdekt dat walvissen,
met name de grote exemplaren zoals potvissen,
een belangrijke bijdrage leveren aan het uit de lucht halen van CO₂.

De gigantische zoogdieren slaan tijdens hun leven indrukwekkende hoeveelheden CO₂ op in hun lichamen.
Als ze sterven, nemen ze die broeikasgassen met zich mee naar de bodem van de oceaan.
Daar blijft die CO₂ voor eeuwen begraven.
Per grote walvis gaat het gemiddeld om 33 ton CO₂.
Ter vergelijking: daarvoor kun je 231 keer vliegen naar Parijs.
Rookie heeft het maar even uit de Link geciteerd. :D

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 28 nov, 2019 13:42

Is maar een conclusie mogelijk: Walvisvaarders niet meer uit laten varen, maar in hun thuishaven tot zinken brengen. Of Japan en Noorwegen compleet boycotten. De Noorse zalm is in 80% van de gevallen toch al een product dat geteeld is met tonnen antibiotica. Dat moet je toch al niet willen vreten.
Ik denk dat de eerste methode sneller en effectiever is. Helaas is dat dan wel een juridisch incorrecte handeling.

Plaats reactie