Wat vinden we van Mercedes?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 05 okt, 2007 21:09

9-5 aero-estate schreef:
Henk-Jan schreef:Ik denk dat er weinig "normale" c.q. "alledaagse" auto's zijn die hetzelfde gevoel zouden kunnen geven. Namelijk een oude Jaguar (Daimler) en in mindere mate een Lexus.
Toch krijg ik het van een Audi, Mercedes of BMW warmer dan van een Lexus. Daar vind ik echt geen bal aan, hoe goed ze ook schijnen te zijn.
Goed is tegenwoordig maar een relatief begrip bij Lexus, alleen de LS 460/600h is echt goed, de IS en de GS worden nog steeds niet geroemd om hun geweldige materialengebruik.

Bovendien waren kopers/leaserijders nu niet echt te spreken over de IS220d, met naar verluid 177 pk en 400 Nm. (Effectief waren het er 150 en hooguit 350 Nm, bovendien was de acceleratie in de hoogste versnelling tenenkrommend langzaam, wat te danken was aan de versnellingsbak.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 05 okt, 2007 21:11

9-5 aero-estate schreef:
sjoerdk schreef:Vandaar het besluit om naast de komende 9-5 de 9000 er misschien toch maar bij te houden, "Afscheid nemen bestaat niet!"
Wanneer komt de 9-5, denk je?
Rond de lente, dus iets van april/mei/juni? Er worden eind dit jaar nog wat dingen aan gedaan, nieuwe motorsteunen, nieuwe banden, alle olie verversen, dat soort dingen.

Mocht hij namelijk blijven dan heb je er een tijdje geen omkijken naar, en mocht hij toch weggaan dan is dat fijn voor de nieuwe eigenaar.

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » vr 05 okt, 2007 21:11

(...) Heidemarie <b>Hirsch</b>, een nazaat van autopionier Carl Benz (...)
De autowereld lijkt wel een grote familie :P :lol:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 05 okt, 2007 21:11

Het ging hier meer om het "wij-gevoel". :wink:

Al zie je in de randstad overal van die oude XJ's rijden. :roll:

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » vr 05 okt, 2007 21:13

sjoerdk schreef:Rond de lente, dus iets van april/mei/juni?
Dat is een leuk vooruitzicht!

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 05 okt, 2007 21:14

9-5 aero-estate schreef:
sjoerdk schreef:Rond de lente, dus iets van april/mei/juni?
Dat is een leuk vooruitzicht!
Jep, zeker! Helemaal omdat ik begin juli m'n eerste rijlessen heb :)

Het jaar daarop ga ik samen met m'n vader naar Duitsland voor zaken en hobby, in de zomer ook naar Engeland, dus dan mag ik lekker rijden!

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » vr 05 okt, 2007 21:14

@Sjoerd

Wordt het een sedan of estate? Eentje van MY02 - 04, toch?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 05 okt, 2007 21:15

9-5 aero-estate schreef:@Sjoerd

Wordt het een sedan of estate? Eentje van MY02 - 04, toch?
M'n vader wil het liefst een Estate, alhoewel hij een Estate ook zeer fraai vind.
Inderdaad eentje van '02, '03 of '04, lekker modern en nog net even wat lekkerder dan de Aero tot MY2001. 8)

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » vr 05 okt, 2007 21:17

sjoerdk schreef:M'n vader wil het liefst een Estate, alhoewel hij een Estate ook zeer fraai vind.
:lol: De tweede keer Estate had Sedan moeten zijn, denk ik. :P

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 05 okt, 2007 21:18

9-5 aero-estate schreef:
sjoerdk schreef:M'n vader wil het liefst een Estate, alhoewel hij een Estate ook zeer fraai vind.
:lol: De tweede keer Estate had Sedan moeten zijn, denk ik. :P
:oops:

Inderdaad! :wink:

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » vr 05 okt, 2007 21:20

Waarvoor zouden jullie de 9000 erbij houden, alleen voor erbij, of gebruiken jullie hem dan ook nog daadwerkelijk?

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 05 okt, 2007 21:22

Wacht anders nog een half jaar langer met de aanschaf van de 9-5. En als jullie dán de 9-5 kopen dan neem jij lekker de 9000 over. :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 05 okt, 2007 21:22

9-5 aero-estate schreef:Waarvoor zouden jullie de 9000 erbij houden, alleen voor erbij, of gebruiken jullie hem dan ook nog daadwerkelijk?
Waarschijnlijk wel gebruiken, leuke auto voor m'n moeder :lol:

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » vr 05 okt, 2007 21:23

Henk-Jan schreef:Wacht anders nog een half jaar langer met de aanschaf van de 9-5. En als jullie dán de 9-5 kopen dan neem jij lekker de 9000 over. :wink:
Ik denk toch dat dat uiteindelijk misschien gaat gebeuren, of niet Sjoerd? ;)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 05 okt, 2007 21:23

Henk-Jan schreef:Wacht anders nog een half jaar langer met de aanschaf van de 9-5. En als jullie dán de 9-5 kopen dan neem jij lekker de 9000 over. :wink:
Kan, maar dat wil ik toch liever niet. Ik begin toch liever met een Classic, beetje sleutelervaringen opdoen, de 9000 Aero komt later wel :wink:

Plaats reactie