Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
francofiel
Donateur
Donateur

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door francofiel » di 06 mar, 2012 14:09

Zo'n 6.9 is natuurlijk wel übercool 8)

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » di 06 mar, 2012 14:43

Beslist. En geld mag idd geen rol spelen dan als er iets mis gaat met die luchtvering...

Als dat idd geen rol speelt dan de Maserati Quattroporte III, die ouwe vierkantige... Of een Kyalami maar of je daar nog een goeie van kunt vinden?

Afbeelding

Afbeelding

Ff op de plaatjes klikken, dan zie je de hele auto.

Mooi, hè?

Als geld wel een rol speelt dan een Volvo V70 R AWD, een W210 Mercedes 430 station of, als ik geen laadruimte meer nodig zou hebben, misschien een Jag S-type, een Honda Accord 3.0 coupé (dat is echt een fantastische wagen), een Honda Legend (ook al zo'n el cheapo 'Geheimtip') of anders iets in de Lexus hoek, b.v. de SC 400, een GS 430 of een LS 400/420. Met die laatste koop je voor relatief heel weinig de waarschijnlijk beste auto ooit gebouwd waar ook nog alles aan blijft werken en waar je 1:11 mee kunt rijden. Af en toe kijk ik ook weleens met een schuins oog naar een X5. Dat er zoveel vleesverhuurders en patjepeeërs in rijden, ach, dat zal mij een dikke worst wezen. Toch?

Edit: eentje vergeten... ook hoog, misschien wel het hoogst op de lijst betaalbare alternatieven staat de Opel Signum 3.0 benzine.

Ivo

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » di 06 mar, 2012 14:55

Zoiets lijkt me wel wat: Afbeelding

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » di 06 mar, 2012 15:04

Ideaal voor relaxed rijden, zo'n Morrisje. Ik geloof dat ze niet boven 100 km/u komen. Maar wel errug nostaleuk.

Ivo

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » di 06 mar, 2012 16:03

Deze lijkt me ook erg geinig:
Afbeelding

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 06 mar, 2012 19:12

Funky Dude schreef:Zoiets lijkt me wel wat: Afbeelding
heeft mijn collega gehad, helemaal vanaf nul opgebouwd, blijft engels dus altijd gezeik :wink:
en ook nog eens in dezelfde uitvoering

REWO
Geregistreerd lid

Bericht door REWO » di 06 mar, 2012 19:38

ivo 71 schreef:Beslist. En geld mag idd geen rol spelen dan als er iets mis gaat met die luchtvering...

Als dat idd geen rol speelt dan de Maserati Quattroporte III, die ouwe vierkantige... Of een Kyalami maar of je daar nog een goeie van kunt vinden?

Ivo
Toen ik mijn C180 op ging halen had het autobedrijf zo'n goudkleurige Quattroporte in de tuin staan. Stond helemaal weg te roesten. Was volgens de heren een projectje.

Begin jaren 90 stond in Rotterdam-Noord naast Correct jarenlang een lichtblauwe Quattroporte. die kon je soms vanuit de trein naar Rotterdam zien staan.

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » di 06 mar, 2012 19:50

Als alternatief voor mn 99 Turbo zou dit ook wel leuk zijn, maar zou toch niet willen ruilen :wink:

Afbeelding

Heb een HF Turbo 1.6T 140pk gehad, heerlijke auto, maar vond hem niet snel genoeg.

Maar als goed alternatief voor dagelijks gebruik zou het denk ik een nette onverprutste BMW 525i E34 worden :oops:

francofiel
Donateur
Donateur

Bericht door francofiel » di 06 mar, 2012 19:58

Turbothom schreef:Citroën hier verbaast mij een beetje, heb een paar maand een Citroën in de lease gehad en sindsdien ben ik de bescheiden mening toegedaan dat Citroëns perfecte auto's zijn voor mensen die Levensmoe zijn. Wat een rommel is dat zeg, als die wagen niet z'n uiterste best deed mij om het leven te brengen, stond 'ie bij de garage.
:lol: :lol: :lol:

Na 10 jaar dagelijks met "die rommel" bezig te zijn geweest ben ik de bescheiden mening toegedaan dat je deels gelijk hebt :lol: Al moet ik wel zeggen dat het mijns inziens vooral betrekking heeft op de goedkope modellen, zeg maar tot zo'n beetje de C5. Met m'n XM heb ik van 60.000 tot 240.000 km nooit wat gehad en ook de C6 heeft een uitstekende reputatie wat betrouwbaarheid betreft. Gelukkig schrijf je op die C6 sneller af als op een griekse lening dus wordt ie lekker snel betaalbaar voor een arme sloeber zoals ik 8)

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » di 06 mar, 2012 20:06

Afbeelding

En dan 1 zonder opsmuk zoals lier of traanplaat etc.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 06 mar, 2012 20:09

@Tool,
Daar is toch ook nog een 2.0 liter benzine turbo van, die heeft wat meer noten op zijn zang :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 06 mar, 2012 20:28

nacra 93 schreef:Afbeelding

En dan 1 zonder opsmuk zoals lier of traanplaat etc.
Daar ga ik over twee weken eens flink de bagger mee in. Het rijdt werkelijk vreselijk maar wat een gaaf apparaat! Altijd lachend achter het stuur in een Defender.

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door berta » di 06 mar, 2012 20:51

Als ik dan al iets anders moet kiezen, Denk ik dat het 'n Volkswagen Passat CC moet worden.

Grt Hennie

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » di 06 mar, 2012 21:08

francofiel schreef:Gelukkig schrijf je op die C6 sneller af als op een griekse lening dus wordt ie lekker snel betaalbaar voor een arme sloeber zoals ik 8)
Tja, ik volg de prijzen van de C6 wel, vind ze namelijk ook erg mooi. Maar erg snel erg betaalbaar worden ze ook niet. Misschien hangt het er vanaf wat je betaalbaar vind :( . Jammer alleen dat de C6 door zijn aflopende achterkant een hatchback suggereert maar het niet is, wordt-ie een stuk minder praktisch van. Maar dat had je wel vaker met Citroen.

Ik heb wel ooit met een 3.0 C6 automaat gereden. Fantastisch. Geen snelheidsmonster maar o zo beschaafd... Had in dat opzicht wel wat van de CX maar dan met een serieuze motor. De XM 3.0 vind ik ook heel leuk, alleen is lang niet iedereen zo gelukkig met zijn betrouwbaarheid. Fijn dat jij dat wel kon zijn, misschien dat de laatste serie wel elektr(on)isch goed was. Zelf vind ik de Renault Safrane 3.0 24V (zelfde motor) van de laatste serie ook ondergewaardeerd en voor een ruft en drie knikkers te koop. Dat was namelijk wel een grote hatchback en dat is nou eenmaal mijn favo model voor de praktijk van alledag. Maar ook daar schijnt nog weleens wat mis te gaan met de elektronica.

Ivo

djairo
Geregistreerd lid

Bericht door djairo » di 06 mar, 2012 21:14

Nooit geen Benz man geweest maar de C klasse break in avantgarde uitvoering is ook niet slecht, laat ons zeggen na de Saab op 1 de Subaru op 2 de volvo op 3 denk ik dat deze op 4 komt.

Afbeelding

En wanneer ik voor de keuze sta om ook mijn Hymer te vervangen zou ik mischien wel dit kopen,liefst met dsg versnellingsbak en 5 cylindermotor.

Afbeelding

Een Volkswagen T5 Westfalia, en uitschuifbaar woongedeelte.

Plaats reactie