Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
-
francofiel
- Donateur

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
Zo'n 6.9 is natuurlijk wel übercool 
-
ivo 71
- In memoriam †
Beslist. En geld mag idd geen rol spelen dan als er iets mis gaat met die luchtvering...
Als dat idd geen rol speelt dan de Maserati Quattroporte III, die ouwe vierkantige... Of een Kyalami maar of je daar nog een goeie van kunt vinden?

Ff op de plaatjes klikken, dan zie je de hele auto.
Mooi, hè?
Als geld wel een rol speelt dan een Volvo V70 R AWD, een W210 Mercedes 430 station of, als ik geen laadruimte meer nodig zou hebben, misschien een Jag S-type, een Honda Accord 3.0 coupé (dat is echt een fantastische wagen), een Honda Legend (ook al zo'n el cheapo 'Geheimtip') of anders iets in de Lexus hoek, b.v. de SC 400, een GS 430 of een LS 400/420. Met die laatste koop je voor relatief heel weinig de waarschijnlijk beste auto ooit gebouwd waar ook nog alles aan blijft werken en waar je 1:11 mee kunt rijden. Af en toe kijk ik ook weleens met een schuins oog naar een X5. Dat er zoveel vleesverhuurders en patjepeeërs in rijden, ach, dat zal mij een dikke worst wezen. Toch?
Edit: eentje vergeten... ook hoog, misschien wel het hoogst op de lijst betaalbare alternatieven staat de Opel Signum 3.0 benzine.
Ivo
Als dat idd geen rol speelt dan de Maserati Quattroporte III, die ouwe vierkantige... Of een Kyalami maar of je daar nog een goeie van kunt vinden?

Ff op de plaatjes klikken, dan zie je de hele auto.
Mooi, hè?
Als geld wel een rol speelt dan een Volvo V70 R AWD, een W210 Mercedes 430 station of, als ik geen laadruimte meer nodig zou hebben, misschien een Jag S-type, een Honda Accord 3.0 coupé (dat is echt een fantastische wagen), een Honda Legend (ook al zo'n el cheapo 'Geheimtip') of anders iets in de Lexus hoek, b.v. de SC 400, een GS 430 of een LS 400/420. Met die laatste koop je voor relatief heel weinig de waarschijnlijk beste auto ooit gebouwd waar ook nog alles aan blijft werken en waar je 1:11 mee kunt rijden. Af en toe kijk ik ook weleens met een schuins oog naar een X5. Dat er zoveel vleesverhuurders en patjepeeërs in rijden, ach, dat zal mij een dikke worst wezen. Toch?
Edit: eentje vergeten... ook hoog, misschien wel het hoogst op de lijst betaalbare alternatieven staat de Opel Signum 3.0 benzine.
Ivo
-
Funky Dude
- In memoriam †
Zoiets lijkt me wel wat: 

-
ivo 71
- In memoriam †
Ideaal voor relaxed rijden, zo'n Morrisje. Ik geloof dat ze niet boven 100 km/u komen. Maar wel errug nostaleuk.
Ivo
Ivo
-
Funky Dude
- In memoriam †
Deze lijkt me ook erg geinig:

-
turbopilot
- Donateur (7x)

heeft mijn collega gehad, helemaal vanaf nul opgebouwd, blijft engels dus altijd gezeikFunky Dude schreef:Zoiets lijkt me wel wat:
en ook nog eens in dezelfde uitvoering
-
REWO
- Geregistreerd lid
Toen ik mijn C180 op ging halen had het autobedrijf zo'n goudkleurige Quattroporte in de tuin staan. Stond helemaal weg te roesten. Was volgens de heren een projectje.ivo 71 schreef:Beslist. En geld mag idd geen rol spelen dan als er iets mis gaat met die luchtvering...
Ivo
Begin jaren 90 stond in Rotterdam-Noord naast Correct jarenlang een lichtblauwe Quattroporte. die kon je soms vanuit de trein naar Rotterdam zien staan.
-
Tool
- Geregistreerd lid
Als alternatief voor mn 99 Turbo zou dit ook wel leuk zijn, maar zou toch niet willen ruilen

Heb een HF Turbo 1.6T 140pk gehad, heerlijke auto, maar vond hem niet snel genoeg.
Maar als goed alternatief voor dagelijks gebruik zou het denk ik een nette onverprutste BMW 525i E34 worden

Heb een HF Turbo 1.6T 140pk gehad, heerlijke auto, maar vond hem niet snel genoeg.
Maar als goed alternatief voor dagelijks gebruik zou het denk ik een nette onverprutste BMW 525i E34 worden
-
francofiel
- Donateur

Turbothom schreef:Citroën hier verbaast mij een beetje, heb een paar maand een Citroën in de lease gehad en sindsdien ben ik de bescheiden mening toegedaan dat Citroëns perfecte auto's zijn voor mensen die Levensmoe zijn. Wat een rommel is dat zeg, als die wagen niet z'n uiterste best deed mij om het leven te brengen, stond 'ie bij de garage.
Na 10 jaar dagelijks met "die rommel" bezig te zijn geweest ben ik de bescheiden mening toegedaan dat je deels gelijk hebt
-
nacra 93
- Donateur

En dan 1 zonder opsmuk zoals lier of traanplaat etc.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
@Tool,
Daar is toch ook nog een 2.0 liter benzine turbo van, die heeft wat meer noten op zijn zang
Daar is toch ook nog een 2.0 liter benzine turbo van, die heeft wat meer noten op zijn zang
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Daar ga ik over twee weken eens flink de bagger mee in. Het rijdt werkelijk vreselijk maar wat een gaaf apparaat! Altijd lachend achter het stuur in een Defender.nacra 93 schreef:
En dan 1 zonder opsmuk zoals lier of traanplaat etc.
-
berta
- Donateur (2x)

Als ik dan al iets anders moet kiezen, Denk ik dat het 'n Volkswagen Passat CC moet worden.
Grt Hennie
Grt Hennie
-
ivo 71
- In memoriam †
Tja, ik volg de prijzen van de C6 wel, vind ze namelijk ook erg mooi. Maar erg snel erg betaalbaar worden ze ook niet. Misschien hangt het er vanaf wat je betaalbaar vindfrancofiel schreef:Gelukkig schrijf je op die C6 sneller af als op een griekse lening dus wordt ie lekker snel betaalbaar voor een arme sloeber zoals ik
Ik heb wel ooit met een 3.0 C6 automaat gereden. Fantastisch. Geen snelheidsmonster maar o zo beschaafd... Had in dat opzicht wel wat van de CX maar dan met een serieuze motor. De XM 3.0 vind ik ook heel leuk, alleen is lang niet iedereen zo gelukkig met zijn betrouwbaarheid. Fijn dat jij dat wel kon zijn, misschien dat de laatste serie wel elektr(on)isch goed was. Zelf vind ik de Renault Safrane 3.0 24V (zelfde motor) van de laatste serie ook ondergewaardeerd en voor een ruft en drie knikkers te koop. Dat was namelijk wel een grote hatchback en dat is nou eenmaal mijn favo model voor de praktijk van alledag. Maar ook daar schijnt nog weleens wat mis te gaan met de elektronica.
Ivo
-
djairo
- Geregistreerd lid
Nooit geen Benz man geweest maar de C klasse break in avantgarde uitvoering is ook niet slecht, laat ons zeggen na de Saab op 1 de Subaru op 2 de volvo op 3 denk ik dat deze op 4 komt.

En wanneer ik voor de keuze sta om ook mijn Hymer te vervangen zou ik mischien wel dit kopen,liefst met dsg versnellingsbak en 5 cylindermotor.

Een Volkswagen T5 Westfalia, en uitschuifbaar woongedeelte.

En wanneer ik voor de keuze sta om ook mijn Hymer te vervangen zou ik mischien wel dit kopen,liefst met dsg versnellingsbak en 5 cylindermotor.

Een Volkswagen T5 Westfalia, en uitschuifbaar woongedeelte.