Wat is je andere Favo Automerk naast Saab?
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Wat is je andere Favo Automerk naast Saab?
Net een nieuwe Mini??? wist niet dat ze bij 'ons' mini's vd zaak hadden??? dacht alleen ford en vw??? Zou moedermij. bmw iets aan de prijs gedaan hebben nav schitterende afwezigheid afgelopen AutoRAI???
gefeliciteerd overigens, kèk bakkie! Wat voor één? One, Cooper of Coope S?
Willem
Willem
-
Wouter
- Donateur (2x)

Ook bekend met het origineel, 900T-R??
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Daar pas ik niet in... een paar jaar geleden proefondervindelijk vastgesteld aan de hand van één van de laatste exemplaren...Wouter schreef:Aaahh.. MINI b'vo!! Gefeliciteerd man, er zijn saaiere leasebakken.
Ook bekend met het origineel, 900T-R??
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Hmm... afgezien van een toerenteller die het af en toe niet meer kon bijbenen liep 'onze' Chimaera bij Autogids vijf jaar gleden als een Zwitsers uurwerk, zo ook de Tuscan waar ik een paar weken geleden twee dagen in gestuurd heb...
Afgezien van de problemen met de Speed Six motoren van vóór 2003 wordt er m.i. veel slap ge-o.h.'d over de onbetrouwbaarheid van TVR's. Sommige details (vooral die je niet direct ziet) komen wat minder professioneel over. Hetzelfde geldt voor mijn high end analoge draaitafel uit Engeland (zodra je de bodemplaat licht). Maar nadat hij in de eerste maand een keer of twee terug is geweest heeft hij (tot nu toe) vijftien jaar lang feilloos dienst gedaan. En wat mensen vergeten is dat als er eens wat stukgaat bij zo'n auto, dat niet gelijk een jaarsalaris kost - in tegenstelling tot bij Porsche, Ferrari etc.
En er komt absoluut geen airco in! Géén van mijn auto's heeft airco - alleen maar dood gewicht. Wat mij betreft één van de meest overbodige accessoires - liever een paar graden warmer dan die vreselijke geprocessede luchtstroom. Ik heb nog nooit een auto gereden (zelfs de Lexus LS430 niet) waarin ik géén last heb van de airco. En zoals gezegd wordt de Tiv mijn derde auto - het dak is er alleen maar voor wanneer het onderweg heel hard gaat regenen...
Afgezien van de problemen met de Speed Six motoren van vóór 2003 wordt er m.i. veel slap ge-o.h.'d over de onbetrouwbaarheid van TVR's. Sommige details (vooral die je niet direct ziet) komen wat minder professioneel over. Hetzelfde geldt voor mijn high end analoge draaitafel uit Engeland (zodra je de bodemplaat licht). Maar nadat hij in de eerste maand een keer of twee terug is geweest heeft hij (tot nu toe) vijftien jaar lang feilloos dienst gedaan. En wat mensen vergeten is dat als er eens wat stukgaat bij zo'n auto, dat niet gelijk een jaarsalaris kost - in tegenstelling tot bij Porsche, Ferrari etc.
En er komt absoluut geen airco in! Géén van mijn auto's heeft airco - alleen maar dood gewicht. Wat mij betreft één van de meest overbodige accessoires - liever een paar graden warmer dan die vreselijke geprocessede luchtstroom. Ik heb nog nooit een auto gereden (zelfs de Lexus LS430 niet) waarin ik géén last heb van de airco. En zoals gezegd wordt de Tiv mijn derde auto - het dak is er alleen maar voor wanneer het onderweg heel hard gaat regenen...
verde900 schreef:zo´n TVR 4.0 wel eens een weekje in bruikleen gehad, leuk, spectaculair maar....... engelsje weet nooit wat het nu weer af laat weten, maar hij gaat wel donderend en brullend van zn plek, mocht je zo´n chimaera ooit kopen neem hem met airco, zelfs ´s winters wordt zo´n V8 onder al dat plastic zo heet dat de airco wel aan MOET
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Een One. Zwart met het optionele sportinterieur in rood (twee vliegen in één klap - de veel betere stoelen uit de Cooper S en je bent gelijk van dat Leen Bakkerstofje af dat standaard is in de One).
Wij mogen hier zelf kiezen wat we rijden binnen een bepaald budget.
Anders hadden ze die leaseauto ondanks die 18 cent voor zakelijke kilometers wat mij betreft mogen houden. Twee jaar in een ZX (gekocht van mijn ouders toen ik in Amsterdam ging werken) was lang genoeg - om daar nu óók nog eens vier jaar in een 206 of zo aan vast te plakken...
Wij mogen hier zelf kiezen wat we rijden binnen een bepaald budget.
Anders hadden ze die leaseauto ondanks die 18 cent voor zakelijke kilometers wat mij betreft mogen houden. Twee jaar in een ZX (gekocht van mijn ouders toen ik in Amsterdam ging werken) was lang genoeg - om daar nu óók nog eens vier jaar in een 206 of zo aan vast te plakken...
Style & Co on the mov schreef:Net een nieuwe Mini??? wist niet dat ze bij 'ons' mini's vd zaak hadden??? dacht alleen ford en vw??? Zou moedermij. bmw iets aan de prijs gedaan hebben nav schitterende afwezigheid afgelopen AutoRAI???
Willem
-
Nielz
- Geregistreerd lid
Volvo S80 2.9, Audi Quattro en een Porsche 944 S Turbo Coupe. Daarnaast vind ik MG's ook erg mooi. 
-
elentinos
- Geregistreerd lid
Naast mijn NG900 SE 2.0T Cabrio is dit mijn andere passie:
Mijn Lancia Fulvia 1.3S Sport Zagato

Mijn Lancia Fulvia 1.3S Sport Zagato
-
Ewout900
- Geregistreerd lid
Als geld geen rol speelde, dan kocht ik - naast mijn drie lievelingssaabs - een AC Cobra 427 S/C in de volgende kleurstelling en uitvoering (met side-pipes of course!!):

En, ondanks dat het een Ferrari is, vind ik het design van de F355 echt schitterend:

Het mooist vind ik de Berlinetta, in deze kleur:

Verder ben ik gek op wolven in schaapskleren (of nagenoeg schaapskleren) zoals de Mercedes-Benz 500E:

De Audi RS2:

Mijn hart ligt bij auto's van 1980 to 1993. Zo, weten jullie het ook van mij.

En, ondanks dat het een Ferrari is, vind ik het design van de F355 echt schitterend:

Het mooist vind ik de Berlinetta, in deze kleur:
Verder ben ik gek op wolven in schaapskleren (of nagenoeg schaapskleren) zoals de Mercedes-Benz 500E:

De Audi RS2:

Mijn hart ligt bij auto's van 1980 to 1993. Zo, weten jullie het ook van mij.
-
Garrett
- Lid van verdienste
sowieso komt er binnenkort iets klassieks wat budgettair gezien past dus; Alfa Giulia of Giulia Sprint GT (beter bekend als Bertone) of Triumph GT6 (dit is zeg maar een spitfire coupé met 6 cilinder
).
Meest begeerlijke klassieker is toch altijd de Ferrari 250 SWB maar ook de Lamborghini Countach is een klassieker in z'n eigen segment.
Verder doen de tegenwoordige auto's me nog bar weinig. De jaren 90 waren het mooist, ik noem bijvoorbeeld de Ferrari F355, Maserati Ghibli (de 2.24 is ook al prachtig), Lamborghini Diablo maar ook de wat meer bereikbare modellen vond ik in de jaren 90 mooier als nu, bv. de Jeep Grand Cherokee waar je voor 10.000euro wel heel veel imago voor weinig geld krijgt. Ook de Audi RS2 (Porsche-Audi 80 Avant) vind ik doorgaans vetter als de gemiddelde S4 omdat eerstgenoemde zijn afkomst op generlei wijze verloochent.
Nog altijd een zwak voor japanse supermachines die 9v.d.10 keer de Europese versies zonder veel moeite onder de voet schuiven. Ik noem de Mitsubishi FTO en Eclipse-Turbo (beiden niet in de EU geleverd) en als all time favorite de Nissan Skyline (ja ook al vóór "de film"). Een Honda S2000 en Lotus Elise zijn de enige 2 auto's die ik nu nieuw zou kunnen bestellen... (waar voor je geld vind ik doorgaans te laag tegenwoordig de dag)
Meest begeerlijke klassieker is toch altijd de Ferrari 250 SWB maar ook de Lamborghini Countach is een klassieker in z'n eigen segment.
Verder doen de tegenwoordige auto's me nog bar weinig. De jaren 90 waren het mooist, ik noem bijvoorbeeld de Ferrari F355, Maserati Ghibli (de 2.24 is ook al prachtig), Lamborghini Diablo maar ook de wat meer bereikbare modellen vond ik in de jaren 90 mooier als nu, bv. de Jeep Grand Cherokee waar je voor 10.000euro wel heel veel imago voor weinig geld krijgt. Ook de Audi RS2 (Porsche-Audi 80 Avant) vind ik doorgaans vetter als de gemiddelde S4 omdat eerstgenoemde zijn afkomst op generlei wijze verloochent.
Nog altijd een zwak voor japanse supermachines die 9v.d.10 keer de Europese versies zonder veel moeite onder de voet schuiven. Ik noem de Mitsubishi FTO en Eclipse-Turbo (beiden niet in de EU geleverd) en als all time favorite de Nissan Skyline (ja ook al vóór "de film"). Een Honda S2000 en Lotus Elise zijn de enige 2 auto's die ik nu nieuw zou kunnen bestellen... (waar voor je geld vind ik doorgaans te laag tegenwoordig de dag)
-
verde900
- Donateur

ik dacht al, dit moet de taxi van een (snelle) snorder zijn, hij heeft gele nummerplatenEwout900 schreef:Verder ben ik gek op wolven in schaapskleren (of nagenoeg schaapskleren) zoals de Mercedes-Benz 500E
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Wat mij ook wel aantrekt (als vierde auto - praktische waarde is nogal beperkt wanneer je niet binnen een straal van 100 kilometer bij een circuit vandaan woont): een Westfield Megabusa of Caterham Blackbird. Lotus Seven-achtigen met een motor uit een superbike - tot 180 pk (standaard, er zijn er ook nog die er een turbo op schroeven
) op een gewicht van 400 kg...
-
bmw3er
- Geregistreerd lid
iedereen wil geloof ik wel een partij pk's onder de kap. Ik ben toch meer van t dagelijks- have -fun-rijden. en dan is de nieuwe mini echt een leuke en ontzettend goed gemaakte auto. Interieur is ook een feest.
opvallend overigens al die audi liefhebbers, ik vind t toch echt gebadgede volkwagens met idem arrogante dealers. (wat ben ik daar vaak de showroom uitgejaagd.)
mijn voorkeuren
- bmw, vooral vanwege de perfectie en de fun-to-drive achterwielaandrijving. elke bocht een feest. en nieuwe 6 serie cabrio: plaatje!
- volvo s60: 5 cylinder, dat zouden meer merken moeten doen
- subaru: niet sexy, wel degelijk....
- de nieuwe set peugeut cabriootjes (307 erg geslaagd)
- en honda, vooral de nieuwe hybride motor in de kifik lijkt me spannend.
opvallend overigens al die audi liefhebbers, ik vind t toch echt gebadgede volkwagens met idem arrogante dealers. (wat ben ik daar vaak de showroom uitgejaagd.)
mijn voorkeuren
- bmw, vooral vanwege de perfectie en de fun-to-drive achterwielaandrijving. elke bocht een feest. en nieuwe 6 serie cabrio: plaatje!
- volvo s60: 5 cylinder, dat zouden meer merken moeten doen
- subaru: niet sexy, wel degelijk....
- de nieuwe set peugeut cabriootjes (307 erg geslaagd)
- en honda, vooral de nieuwe hybride motor in de kifik lijkt me spannend.
-
Pieter
- Geregistreerd lid
Ben ook wel een beetje verliefd op de oude Range Rovers, met zo'n zware V8 onder de kap.
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Wat dat betreft ben ik helemaal verliefd op die dikke amerikaanse V8's!!!
Heerlijk dat brul-geluid, dat betekend voor mij gewoon kracht
.
In die ouwe Musclecars, maar ook in de nieuwe Corvette's enz.
Heerlijk dat brul-geluid, dat betekend voor mij gewoon kracht
In die ouwe Musclecars, maar ook in de nieuwe Corvette's enz.
-
michiel
- Donateur (2x)

Hmm V8? Doe me dan toch maar een Audi RS6