Goedkope, niet al te oude, representatieve auto - ideeën?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 05 jun, 2006 17:40

sjoerdk schreef:Ik zou de 900NG/9-3 optie van GJ kiezen, lekker veilig en toch een klasse hoger dan de Clio, Fiesta, 206, Corsa, Polo etc.
Bovendien vind ik de Saab véél mooier dan die auto's uit de compacte klasse, een uitzondering daargelaten.
En mocht je onverhoopt een keer een crash met een boodschappenwagentje hebben zijn je kansen in een SAAB substantieel beter als in een croissantje, en wat voor croissantje (volkoren of wit) maakt dan niets uit.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 05 jun, 2006 17:44

De onderhoudskosten, wegenbelasting, brandstof en verzekering zijn natuurlijk hoger, maar ik zou het er in iedergeval graag voor over hebben om in een Saab te kunnen rijden!

Zoals GJ al liet zien, met een beetje goed zoeken vind je hele leuke Saabs (9-3) voor niet teveel geld. Nee, ik zou het wel weten!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 05 jun, 2006 17:51

of deze NG900 van 1996 met 71.000km voor € 3.950,--
http://www.autoscout24.nl/dut/detail.as ... dop1nhajwp
of deze SAAB 9000 CS automaat van 1992 met 50.000km voor € 4.450,--
http://www.autoscout24.nl/dut/detail.as ... xioobtkq3v
of deze NG900 met 126.000km en leer en airco van 1994 voor € 3.850,--
http://www.autoscout24.nl/dut/detail.as ... xck1kxkphv
daar verlies je hetzelfde geld alvast nooit meer aan.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 05 jun, 2006 17:54

Jammie, die laatste is mooi! :)
Maar dan die 9000, 59.000 km van MY1992 :shock: Ongelooflijk!
Ohja GJ, de eerste is natuurlijk geen 20 jaar oud, de 900 NG werd in 1993 gepresenteerd, en volgens de advertentie is de auto van 1996, sprak de wijze man :besserwisser::besserwisser: :besserwisser: :wink: :wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 05 jun, 2006 17:58

sjoerdk schreef:Ohja GJ, de eerste is natuurlijk geen 20 jaar oud, de 900 NG werd in 1993 gepresenteerd, en volgens de advertentie is de auto van 1996, sprak de wijze man
:oops: was notabene in 1993 bij de intro van de NG900..
Had eerst een andere staan, maar 20 jaar leek me bij nader inzien toch iets te oud.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 05 jun, 2006 17:58

Je hebt het al aangepast :)
Persoonlijk zou ik voor de laatste gaan, €3.850,- en maar 126.000 km gereden, mooie velgen eronder, ECC, uitgebreide radio, alleen jammer dat het geen turbo is... :roll:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 05 jun, 2006 18:00

sjoerdk schreef:Je hebt het al aangepast :)
Persoonlijk zou ik voor de laatste gaan, €3.850,- en maar 126.000 km gereden, mooie velgen eronder, ECC, uitgebreide radio, alleen jammer dat het geen turbo is... :roll:
Waarom? zolang het geen turbo is heb je dat black sludge gezeik ook niet, wel zo goedkoop.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 05 jun, 2006 18:01

Ja okee, maar die duw in de rug he :wink: :P :o :o

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 05 jun, 2006 18:02

sjoerdk schreef:Ja okee, maar die duw in de rug he :wink: :P :o :o
als je met 30km/uur in kan voegen in de file, ja die duw zou ik hem nog missen :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 05 jun, 2006 18:05

Maar dat is niet altijd het geval :P :P :P
Zoals vorige week donderdagochtend, op de dag dat ik met m'n vader richting het Gooi reedt en later pech kreeg, even flink op z'n staart getrapt en dat was weer erg leuk :wink:

mr. mayhem
Geregistreerd lid

Bericht door mr. mayhem » di 06 jun, 2006 9:02

Red76 schreef:Ik zou voor een nieuwe Toyota Aygo gaan!
5 drs, zwart, + pakket kost €10.700,-(alle luxe behalve airco)
Onderhoud kost niks, 3 jaar garantie en afschrijving kennen ze niet bij Toyota :wink:
Iemand die weet waarover hij praat... Topwagentje.
Mooi alternatief: Ford Fiesta

En natuurlijk ook: tweedehands Saab 900NG of 9-3 niet vergeten.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 06 jun, 2006 9:44

mr. mayhem schreef:
Red76 schreef:Ik zou voor een nieuwe Toyota Aygo gaan!
5 drs, zwart, + pakket kost €10.700,-(alle luxe behalve airco)
Onderhoud kost niks, 3 jaar garantie en afschrijving kennen ze niet bij Toyota :wink:
Iemand die weet waarover hij praat... Topwagentje.
Mooi alternatief: Ford Fiesta

En natuurlijk ook: tweedehands Saab 900NG of 9-3 niet vergeten.
Klein puntje bij de Toyota Aygo (dat ook opgaat voor de Citroën C1 en Peugeot 107) ze worden in Hongarije gebouwd en ze hebben een erg lange remweg.

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » di 06 jun, 2006 9:46

verde900 schreef: Klein puntje bij de Toyota Aygo (dat ook opgaat voor de Citroën C1 en Peugeot 107) ze worden in Hongarije gebouwd en ze hebben een erg lange remweg.
Het is maar goed dat ze niet zo hard gaan :wink:

bas.kuijpers
Geregistreerd lid

Bericht door bas.kuijpers » di 06 jun, 2006 12:42

Iedereen zeer bedankt voor de adviezen. Ik zal ze in aanmerking nemen. Ongelooflijk hoe snel er drie pagina's aan reacties binnen komen. Saab is natuurlijk onderscheidend, veilig en van relatief goede kwaliteit. Maar ook duur in wegenbelasting en zo. Nog even goed over nadenken, dus. Denk toch dat het een kleinere, lees: lichtere auto wordt.

Grappig: sommigen van jullie konden het niet laten off topic te gaan toen het over Saab's ging.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 06 jun, 2006 14:47

bas.kuijpers schreef:Maar ook duur in wegenbelasting en zo. Nog even goed over nadenken, dus.
als dat een van de argumenten is dan zou ik toch zeker een Saab 900 classic overwegen...

schrijven weinig meer af (voor 3000 euro is er te kust en te keur),
zeker de turbo's hebben hedendaagse prestaties en opties,
chique en onderscheidend,
veel veiliger dan een 2e hands polio, clio etc
én met de klassiekerverzekering opgeteld bij de wegenbelasting ben je nog geen 50 euro per maand kwijt.

Plaats reactie